Tungt å være gravid

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Jeg syns det begynner å bli tungt å gå gravid...
Går i 100% svangerskapspenger, er i uke 32.

Gjør ikke så mye i løpet av en dag, da det kjennes i hoftene og ryggen om jeg gjør for mye.
I dag har jeg feks ryddet litt i fryser/kjøleskap, handlet på butikken og dusjet.. Etter jeg kom hjem fra butikken er føttene tunge og magen hard, ikke typisk sånn kynner men likevel ubehagelig. Opplever dere det? At magen blir hard og rund? Normalt?
Får det som regel når jeg lager middag, for da står jeg på føttene over en lengre periode, som fører til at jeg ikke klarer å spise så mye.. ikke at det ser ut til å ha noen innvirknig på vekten!:p

Jeg syns det begynner å bli tungt å gå gravid...
Går i 100% svangerskapspenger, er i uke 32.

Gjør ikke så mye i løpet av en dag, da det kjennes i hoftene og ryggen om jeg gjør for mye.
I dag har jeg feks ryddet litt i fryser/kjøleskap, handlet på butikken og dusjet.. Etter jeg kom hjem fra butikken er føttene tunge og magen hard, ikke typisk sånn kynner men likevel ubehagelig. Opplever dere det? At magen blir hard og rund? Normalt?
Får det som regel når jeg lager middag, for da står jeg på føttene over en lengre periode, som fører til at jeg ikke klarer å spise så mye.. ikke at det ser ut til å ha noen innvirknig på vekten!:p

Kjenner meg veldig igjen, også 100% sm og vært det lenge. Noen dager er det nok å dusje, av og til orker jeg være med på butikken. Men får veldig lett smerter i bekkenet. Og magen føles vond og øm. Kan det være fordi babyen vokser veldig mye nå og alt strekkes og blir trangere? Alt er ganske ubehagelig. Når jeg ligger presser det på lungene og er tungt å puste... uke 34 her men følt det sånn her lenge.

Jeg er i uke 31 selv og får ofte sånn hard og rund mage, gjerne etter gåtur el. Tror det er helt vanlig å kjenne slikt nå, selv om det er slitsomt:eek:

Heldigvis ikke altfor lenge igjen til februar nå:happy:

Det er vel kynnere selv om det ikke merkes så mye ubehag, livmoren trener seg jo opp til fødsel. Dette skjer uansett, men varierende hvor mye man merker det. Selv har jeg ikke kjent det, men har opplevd at magen er hard når jeg tilfeldigvis kjenner på den...

Er veldig heldig og har så langt ingen plager (uke 32), håper det holder seg sånn videre også... det eneste som er «plagsomt» (mest koselig) er at han sparker opp mot leveren så jeg må sitte litt spesielt for å «få plass» til han :shy:

Formen min er veldig dag til dag. Noen dager har jeg masse energi og orker å gå tur på dn times tid, handletur på butikken, dusje, vaske klær osv. Og så neste dag har jeg halsbrann, må sove på dagen, må lene meg til veggen når jeg går hjemme og får den harde magen du nevner, selv om det ikke føles som kynnere.

Blir ikke klok på hva jeg skal svare når folk spør hvordan formen er :P

Høres veldig kjent ut dette. Jeg er 31+5 og kjenner også mye på at magen blir hard. Det kjennes ikke helt ut som vanlige kynnere, men har mye av dem og. Spesielt om jeg er sliten.

Etter jeg kom hjem fra butikken er føttene tunge og magen hard, ikke typisk sånn kynner men likevel ubehagelig. Opplever dere det? At magen blir hard og rund?

Hæææh, trodde det var dette som var kynnere, jeg? :P At magen blir hard og stram, liksom? Jeg får det hele tida for tida!

Kjipt å høre at det er så tungt :( Jeg håper du får tatt deg inn igjen litt til fødsel, ikke push deg for hardt!

Hei eg er 32+6 no .. kjenner og hard mage .. går vêr dag frem og tilbake å levere min sønn i barnehagen tar cirka 25 Min vêr vei .. så 4 ganger for dagen .. merker at hvis eg går på butikk å handler må eg .. hjemme igjen å lade kroppen .. pga rygg og bekkene .. har og merket det i beina og .. og nakken .. eller mye liv Fra hun i magen .virker som hun står på blæren til tider

Hæææh, trodde det var dette som var kynnere, jeg? :p At magen blir hard og stram, liksom? Jeg får det hele tida for tida!

Kjipt å høre at det er så tungt :( Jeg håper du får tatt deg inn igjen litt til fødsel, ikke push deg for hardt!

Jo, men når jeg får "vanlige" kynner så strammer magen seg og jeg må liksom holde pusten og stoppe opp :p men at magen blir hard å rund syns jeg var annerledes, kan hende det var at jeg så det så tydelig når jeg så meg selv i speilet etter dusjen, var merkelig å se magen så rund:p:p

Hæææh, trodde det var dette som var kynnere, jeg? :p At magen blir hard og stram, liksom? Jeg får det hele tida for tida!

Sniker. Det er det som er kynnere ja:hilarious:

Jo, men når jeg får "vanlige" kynner så strammer magen seg og jeg må liksom holde pusten og stoppe opp :p men at magen blir hard å rund syns jeg var annerledes, kan hende det var at jeg så det så tydelig når jeg så meg selv i speilet etter dusjen, var merkelig å se magen så rund:p:p
Jeg skjønner hva du mener, hatt det slik i maange uker og det er så slitsomt. Det er annerledes enn de kynnerne jeg får når jeg er i ro. Når jeg står oppreist/går mer enn 5 minutter sammenhengende blir magen sånn og det gir seg ikke før jeg setter meg. Kynnere jeg har når jeg er i ro varer gjerne bare 15-20 sekunder før de gir seg, og er ikke like ubehagelige. Synes det har vært tungt lenge, men nå nærmer det seg så psykisk klarer jeg å være mer positiv for nå vet jeg at det ikke er mange uker før han er her. 34+3 i dag. Han i magen har vært skikkelig aktiv de siste par dagene, begynt å like å sparke meg i ribbeina :hilarious: Merker også mye stikkende press nedover, veldig ubehagelig.

Jeg skjønner hva du mener, hatt det slik i maange uker og det er så slitsomt. Det er annerledes enn de kynnerne jeg får når jeg er i ro. Når jeg står oppreist/går mer enn 5 minutter sammenhengende blir magen sånn og det gir seg ikke før jeg setter meg. Kynnere jeg har når jeg er i ro varer gjerne bare 15-20 sekunder før de gir seg, og er ikke like ubehagelige. Synes det har vært tungt lenge, men nå nærmer det seg så psykisk klarer jeg å være mer positiv for nå vet jeg at det ikke er mange uker før han er her. 34+3 i dag. Han i magen har vært skikkelig aktiv de siste par dagene, begynt å like å sparke meg i ribbeina :hilarious: Merker også mye stikkende press nedover, veldig ubehagelig.

Det nedpresse kjenner jeg også, som små støt.. regner med at det bli værre.. vesla i magen er også veldig aktiv, selv når magen blir hard, det er på kanten til smertefult :nailbiting: kjennes ut som hun stuper kråke inni der.

Sniker fra mars bare fordi jeg også synes det er tungt nå selv om jeg er 28 uker.

Dersom jeg er sliten og har gjort mye en dag kjennes magen stram og hard, men mer sånn konstant hard og ikke som kynner. Ved kynner blir den enda strammere på en måte men da er det som et tak som går over :joyful:

Det nedpresse kjenner jeg også, som små støt.. regner med at det bli værre.. vesla i magen er også veldig aktiv, selv når magen blir hard, det er på kanten til smertefult :nailbiting: kjennes ut som hun stuper kråke inni der.
Jepp :wtf:

Føler med dere :( her er det mest sviende smerter øverst i magen, ved ribbeinsbuen og brystbenet som er problemet. Hadde det likt sist og, magen er veldig rund og stor nå. Tror det strekk på muskler fordi ribbeina utvider seg litt? Flere som kjenner på dette?

Jeg er 33+6 og nettopp blitt 100% sykemeldt. Får vondt i ryggen av den minste ting, er kvalm og sovner seint og våkner tidlig. Mannen har tatt over hjemme, han lager middag, går tur med hunden og tar julevasken. Akkurat nå er jeg altfor sliten til å gjøre noe. Følte alt gikk ganske fint til plutselig en dag sa kroppen stopp.

Er 32+3 i dag og vært 100% sykemeldt i snart 2 uker.
Vond rygg og bekkenet krangler, sliter med å sove og smertefulle hevelser i hender. Opplever ikke kynnere, eller at magen strammer seg, men mye vonde spark denne gangen. Tåler lite før pulsen er over 130 eller jeg blir utslitt.

Føler med dere :( her er det mest sviende smerter øverst i magen, ved ribbeinsbuen og brystbenet som er problemet. Hadde det likt sist og, magen er veldig rund og stor nå. Tror det strekk på muskler fordi ribbeina utvider seg litt? Flere som kjenner på dette?

Ja, hadde det forrige svangerskap og i dette. Har faktisk litt mindre følelse på høyre side på toppen av magen under brystene, der det svir mest. Så tror det er noe muskulært som strekkes litt vel mye :bored:

Det skjer mye i magen om dagen ja... Jeg blir ofte øm i løpet av dagen etter alle spark og romsteringer :p

Nå er jeg lei gitt! Sykemeldt siden juni pga kvalme og bekkenløsning. Lei av å ikke kunne gjøre en dritt, og 22. des fikk jeg i tillegg UVI(for første gang i livet)! Startet kur da, men måtte starte ny kur igjen idag.
Kjenner det er litt tidlig nå, men om 3-4 uker så vil jeg ha han ut:love017

Back
Topp