Bruker dere strikkaklær inne?

Stjernedama

Glad i forumet
Novemberlykke 2020
Augustlykke 2022 ❤️
Novemberlykke2024❤️
Dere som strikker fine strikkaklær til baby, som willums selebukse, rumpere o.l. Bruker dere dem inne, eller blir det for varmt? Har dere i så fall noe under? Vil det være ubehagelig å ha de rett mot huden?

har strikket både selebukser og rumpere, men redd det blir for varmt til lille. Samtidig er det jo så fint, så vil gjerne bruke dem som finklær ;)
 
Starter ofte dagen med gode intensjoner men ender ofte opp i bare Body og strømpis ila dagen. Bruker helst ull da, så det blir jo lunt og godt. Hvis vi ikke fyrer så er det større sjans for at han beholder alt på :)
 
Strikkaklær brukes dei dagene vi ikkje fyrer eller mini er veldig fornøyd med å ligge i babygymmen på gulvet (for det synes mammaen er litt kaldt :hilarious:), samt mykje når vi er ute.

Ullbody bruker vi mykje, både heimestrikka og kjøpt, og dei er gjerne på heile dagen uansett. Strikket jakke og bukse er det lite bruk i inne, for då blir hen altfor varm.

Strikkeklær i barnevennlig ull brukes rett på kroppen og det virker som om mini synes det er deilig. Alpakkaull varierer litt om vi bruker rett på kroppen eller over andre klær, då eg er litt usikker på kor komfortabelt mini synes det er :p
 
Her er det min mor som har strikket til lillesøster, og hun har etter mitt ønske bare strikket ytterklær. Storebror var så sinnsykt varm av seg og vi har så mye fint strikk etter ham som aldri ble brukt fordi han kokte fullstendig i dem. Lillesøster er helt lik, så inne bruker vi kun tynne klær :)
 
Vi får ikke brukt de utendørs engang, til min store fortvilelse. Har fått noen så fine! Vognposen er så god og varm, så har bare bomullsbody og bomullsbukse på i den på tur.. Og inne har vi jevn romtemperatur, så der er det ikke alltid buksen er på en gang..
 
Strikkaklær brukes dei dagene vi ikkje fyrer eller mini er veldig fornøyd med å ligge i babygymmen på gulvet (for det synes mammaen er litt kaldt :hilarious:), samt mykje når vi er ute.

Ullbody bruker vi mykje, både heimestrikka og kjøpt, og dei er gjerne på heile dagen uansett. Strikket jakke og bukse er det lite bruk i inne, for då blir hen altfor varm.

Strikkeklær i barnevennlig ull brukes rett på kroppen og det virker som om mini synes det er deilig. Alpakkaull varierer litt om vi bruker rett på kroppen eller over andre klær, då eg er litt usikker på kor komfortabelt mini synes det er :p
Barnevennlig ull. Vil det si merinoull? :)
 
Barnevennlig ull. Vil det si merinoull? :)

Det går mykje i merinoull ja. Og dale babyull i forskjellige garnkvaliteter. Har også noko i ull/silke miks og kamgarn. Alt er relativ kløfritt og dermed babyvennlig.

Vi har også noko i bomull/merino miks, som er ganske digg. Opplever dei plagga som svalere.

Trur angora og cashmere garn også er fint til baby, men det har vi ikkje testet sjølv.
 
Back
Topp