Kos dereBarnebursdag her i dag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Kos dereBarnebursdag her i dag
Det er virkelig lov å både være frustrert, forbannet og hele følelsesregisteret når man får en slik beskjed!Det startet når jeg var liten.
Min mor dro meg ut og inn av legekontorer siden jeg gikk rart.
De fant ingen feil.
Til slutt nærmest skrek hun til dem se på ryggen.
Å f****, dette nå fikses NÅ, bare flaks at ikke barnet er lam fra et sted mellom korsryggen og nakken enda.
Bare utført 4 slike operasjoner i Norge, og da på voksne, jeg var 9, vente 1/2 år på ekspert fra USA.
Ble friskere enn forventet.
Siste kontroll, endelig ferdig.
Cirka 2 måneder etterpå ble jeg syk med rare blodprøve svar, ingen forstod noe.
Det viste seg at det hadde vært noe galt med en av blodoverføringene jeg fikk og jeg var kronisk syk (ikke HIV).
Årene går, sykdommen har ikke noe navn, men får det.
Fins ingen medisiner, men noen "forslag" kommer, og jeg får lov til å være med i det ene forskingsprosjektet etter det andre.
Testet nye medisiner 3 ganger (og klarte å finne meg mann og gifte meg oppi det hele), ble bedre, men ikke frisk.
Ble fryktelig dårlig, hadde vært syk så lange at det var spørsmål om hvor lenge det ville ta før det ble alvorlig og slutt, egentlig ikke noe håp om feire min 30 års dag.
Siste sjanse med medisiner, desperat forsøk på å stagnere, gi meg litt mer tid.
Til alles overraskelse ble jeg frisk
Jippi, jeg er frisk, vi kan få barn![]()
![]()
Vente til medisinene er ute av kroppen (måtte bruke p-piller og kondom mens jeg gikk på medisiner + en graviditetstest i måneden.
Det tok 13 måneder før jeg ble gravid.
Ville ha en til, mistet gang på gang på gang, utredet for habituell abort, fikk medisiner og frøkna.
Fikk Lille U med de samme medisinene.
Ettervirkninger av medisinene for når jeg var syk, kroppen fungerte ikke helt, uansett hvor aktiv jeg var og uansett hva jeg spiste var jeg ekstremt stor - foruten når jeg var gravid, da raste jeg ned i vekt.
Etter de 2 først gikk kroppen min tilbake til det gamle.
Etter Lille U, forble det bra.
Fokus på kosthold og trening.
Ned 40 kg, endelig i mål - det er det 2 uker siden....
Men som alltid, jeg får ikke lov til å være frisk
Det ene avløser alltid det andre.
Var til legen før i dag, har tatt røntgen og MR av ryggen, regnet bare med å få bekrefter skolios, ikke så farlig, får jeg vite det nå, ikke så farlig, har jeg det nå så har jeg hatt det hele livet, ikke noe nytt.
Hadde det vært så vel.
Men det ene avløser ALLTID det andre.
Skoliose, gamle bruddskader i samme område (fra rund 2004, og legen kalte meg hypokonder siden jeg klagde over vondt i ryggen etter fall), og et nyere (etter fall i fjor sommer) i samme område som skoliosen, feilstilt nakke OG kornisk betennelse i ryggmargen som det ikke fins noen kur for!!!!!!!!!!!
FAEN HELVETE, hvorfor kan jeg ALDRI få FRED!!!!!!!
(Jeg jeg vet dette er et åpnet forum, men ikke noe av det jeg skriver her er ting jeg skjuler i den virkelige verden)
Nå har jeg virkelig fått nok!!!
Store planer om å være muggen og sur i 5-6 dag, så er jeg klar for å kjempe her igjen.
Mitt mål er å holde meg i full jobb til jeg går av med pensjon, og være aktiv frem til jeg dør i en alder av 110 år.
Å fader dette ble langt, men jeg er frustrert!!!!
Sorry syten

TakkGratulerer til deg også da.
Gratulerer så mye.Barnebursdag her i dag
Lyspunkter har jeg mange av, å finne den er ikke noe problemDet er virkelig lov å både være frustrert, forbannet og hele følelsesregisteret når man får en slik beskjed!
Kan i bare liten grad forsøke å sette meg inn i hvordan dette må være, men ønsker deg masse lykke til med kampen! Ta godt vare på lyspunktene i livet.![]()
GratulererSamme her![]()
Her er det heldigvis ok ryddig , kengubsrnet må rydde eget rom + en del sndre oppgaverHer er en lørdag viet til rydding, rydding og mer rydding. Ispedd klesvask, husvask og mathandel.
3 barnerom skal tas skikkelig grundig, jeg og eldstemann begynte for et par dager siden på hans så der gjenstår ikke så mye.
Jentenes rom inkluderer demontering og flytting av møbler mellom rom (fra kjeller til loft og motsatt) så det er jo litt.... Jobb.
GratulererBarnebursdag her i dag
GratulererSamme her![]()
Ja jeg lurer på det samme om mannen egentlig...Filosofering fra lillemor her for litt siden.
Hvorfor klarer pappa å sove mer, og ikke jeg, enda jeg er trøtt?
Vi konkluderte med at pappa er flink til å sove, han er god på det.
Det er bra du har lyspunkterLyspunkter har jeg mange av, å finne den er ikke noe problem
3 fantastiske barn, en god mann, en jobb jeg elsker, god økonomi og så videre.
Her er det heldigvis ok ryddig , kengubsrnet må rydde eget rom + en del sndre oppgaver
Kjøkkenet har jeg gitt opp vel og merke , det blir ikke ryddig med en med hjemmekontorHar et mål om at jeg skal kunne si her er nesten ok ryddig etter denne helga. Men er ikke der helt enda. Ungene må ha hjelp med rommene sine rett og slett og vi voksne må ta kjøkken og stue.
Hjemmekontoret har vi på stua, men den andre delen av stua kan jeg nå i alle fall rydde...Kjøkkenet har jeg gitt opp vel og merke , det blir ikke ryddig med en med hjemmekontor
På stua er det ikke aktuelt for oss å ha hjemmekontor , sånn sett best med kjøkkenetHjemmekontoret har vi på stua, men den andre delen av stua kan jeg nå i alle fall rydde...
På kjøkkenet er der ikke fysisk plass, men enden av spisebordet går.På stua er det ikke aktuelt for oss å ha hjemmekontor , sånn sett best med kjøkkenet