Noen sier ja, andre sier nei. Ifølge legen og jordmoren min har de lempet litt på hva som går inn under svangerskapspenger, slik at man også kan få det for bekkenleddsmerter om jobben ikke kan tilpasse.
Sist svangerskap hadde jeg en butikkjobb i blomsterbutikk med mye tunge løft og gåing på steingulv, og etter en dag på arbeid kom jeg meg ikke ut av senga dagen etterpå. Vi prøvde alt mulig av tilpasninger, men ingenting funket. Fysio mente at jeg måtte legge meg ned mange ganger ila arbeidsdagen, og det var fysisk umulig det jeg jobbet med ca 2x1 meter bakrom fylt med ting.
Legen skrev i skjemaet at jeg hadde fysisk tungt arbeid, at tilrettelegging var prøvd, men ikke funket. Så ble skjemaet sendt til arbeidsplassen min som underskrev på at de ikke kunne tilpasse mer for meg. Så inn til NAV og det ble godkjent.
Jeg var helt fin hjemme, men på arbeid låste alt seg siden jeg ikke kunne ta hensyn. Jeg hadde heller ikke krav på sykepenger siden jeg studerte ved siden, og de sa at hvis man kunne studere, så var man ikke syk