Føde alene

Vel, arrangøren av selskapet er korona-"fornekter", av typen regjeringen og media er korrupt og korona er ikke verre enn en vanlig influensa. Selskapet skulle hatt opp mot 10 gjester om vi ikke hadde droppet det. Moren min er en sosial type, som også skal ha med seg ALT som skjer, og som tar det ekstremt tungt om noe sosialt må droppes pga korona. Så for hennes del var det nok ikke i tankene å stå over, eller lufte å utsette for arrangøren.

Hun tenker nok at jeg skal gå over tiden, så hun rekker å fullføre karantenen sin innen jeg føder og da slipper å si noe til meg. Karantenen er jo over 3 dager over min termindato. Nå våknet jeg med modningsrier (tror jeg) og blødning i dag, så det er vel kun spørsmål om tid før det blir fødsel. Tror jeg bare føder i det stille, så får min familie høre om det via "jungeltelegrafen" :)

Hvordan går det med deg nå? :Heartred
 
Etter familieselskap i helgen (vi tok heldigvis ikke sjansen på å dra) er hele min familie i karantene pga. at en av deltakerne har fått påvist korona :( Deriblant vår barnevakt, og alle aktuelle reserve-barnevakter. Samboers familie bor på en annen kant av landet. Vi har ingen andre nære som kan steppe inn heller. 4 dager igjen til termin...

Det verste er kanskje at barnevakten ikke har tatt kontakt med meg og gitt beskjed, til tross for å ha visst om karantenen/smitte siden i formiddag. Jeg fikk vite det av en annen som var i selskapet... Føler meg så dolket i ryggen akkurat nå, samt skuffet over at hele min familie valgte å ta risikoen så tett på min termin. Er det noe man kan forvente, at de nærmeste (mor og søsken) tar denne type hensyn og dropper et selskap?

Noen andre som har vært i lignende situasjon? Er så sykt redd for å måtte føde alene fordi vi ikke har barnevakt, hadde komplikasjoner ved forrige fødsel som gjør det ekstra skummelt.
Huff, så kjedelig! :facepalm: Kjenner at eg, som deg, hadde vore rimelig oppgitt og skuffa. Fødsel eller ei: Syns uansett det meste av selskap og samlingar er nokså unødvendig for tida. Sjølvsagt alt etter kva anledning og kvar ein bur i landet :angelic: Men om ein kan forventa at folk tar hensyn? Eg hadde håpt at ein kunne det, men har vel innsett at svaret er nei :bored:
Masse lykke til! Håpar det ordnar seg med fødsel og barnepass :happy:
 
Back
Topp