Liste på Spotify

Sparkedress

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Dere som har født allerede eller som har født barn tidligere, hva synes dere er beste type musikk å føde til? Er rolig musikk for å slappe av best? Eller rytmisk musikk som gir masse energi? Noen favorittsanger for fødsel å dele?
 
Jeg hadde bare på radio norge og syns det var kjempekoslig med masse energiske sanger som kom på helt tilfeldig! "Highway to hell" var jo et komisk innslag midt i en vond ri:hilarious:
 
Musikk var det siste jeg tenkte på når jeg fødte..! Tror ikke jeg hadde registrert det engang om noe hadde stått på!
 
Musikk var det siste jeg tenkte på når jeg fødte..! Tror ikke jeg hadde registrert det engang om noe hadde stått på!
Samme her :hilarious: Oppdaget etter at han var kommet ut at radioen sto på, den enset jeg ikke i det hele tatt underveis i fødselen :rolleyes:
 
Men det skal sies da, at hadde dette vært første fødsel, så kunne jeg sikkert ha hatt litt mer nytte av musikk.. Da lå jeg i badekar og pustet meg gjennom åpningsfasen i 3-4 timer. Denne gangen gikk det så fort fra 4cm til han var ute at jeg nesten ikke husker noen ting fra det fordi det var så intenst :rolleyes:
 
Kan anbefale spillelisten «Worlds most besutiful songs» på Spotify :happy: Har hørt mye på den i graviditeten samtidig som jeg har øvd på pusteteknikker, hørte også på den under fødsel og det ga en viss trygghet og ro :) Og veldig fint å ha på barsel! Du får jo ikke med deg all verden under fødsel kanskje :p
 
Musikk sto på, men hører den ikke gjennom min egen gauling :hilarious:
 
Jeg har hatt med egen trådløs høyttaler på begge fødselene. Første gangen hadde jeg laget en spilleliste med stort spenn i type sanger. Hadde valgt meg ut favorittsanger fra alle mulige slags sjangre. Alt fra rolige sanger, techno fra 90-2000 tallet og Miley Cyrus med wrecking ball :p
Nå sist gang hadde jeg ikke rukket å forberede noe enda, men satt på en spilleliste med favorittsanger av neil young. Spillelistene var vidt forskjellige, men jeg synes begge fungerte fint! Fikk masse hjelp i god musikk. Jeg var helt "borte" fra omverdenen i perioder, men musikken hjalp meg gjennom riene sammen med lystgassen ;)
 
Spilleliste på Spotify som heter Peaceful Retreat. Utrolig behagelig og avslappende musikk å ha i bakgrunnen :happy:
 
Back
Topp