Skravletråd for oss som er veldig glad i jul

Jeg har en vrihassel jeg vil pynte , noen som har sett tips til hvordan pynte?

Fint med både julekuler, lyslenke og/eller englevinger.

Baker pepperkaker, Serinakaker, Sandnøtter, Dorthea lunds kager(oppskrift fra min avdøde farmor fra dk, det er småkaker med tynn butterdeigsbunn med marengstopp), kokosmakroner(farmors oppskrift fra dk, de er laget med marengs og kokosmel)
Bygger pepperkakehus.

Hjemmelaget konditor-snacks

Også lager jeg en rullade av Odensemarsipan med nougat og overtrekk av mørk sjokolade. Halve mandler og strø på toppen til pynt.

Marsinpankuler med nougat inni og sjokoladeovertrekk.

Havrekuler

Det er så koselig å bake og lage masse godt til jul:santa

Høres veldig godt ut. Æ vil å starte å bake nu, men e så usikker på kor lenge kaken kan stå, å fremdeles vær like go.. vet av erfaring at det går sakte å spis opp julekaken her i huset :-)

En ting i boks. Bilde til julekort. Får dem på epost i kveld.

Noen som har tips til små juletrær som ikke koster en formue. Som passer på et barnerom, sånn 50-100 cm? Enten med lys eller så lå jeg finne en liten lyslenke, men det lar seg vel gjøre. Bare den ikke er for lang for treets størrelse.

Jeg skal ha tre av dem, et til hver av ungene.

Det eneste det hvertfall ikke blir er englevinger , har tenkt på julekuler men tror det blir litt mye julekuler ellers rundt der

Ånei, jeg synes personlig det er fint:) Har det hengende i lampene over spisebordet når det er pynta til jul, samt julekuler og engler i papir:angel5

Da har vi fått pynta litt til jul. Ikke helt ferdig ennå.
20201114_181759.jpg
20201114_181939.jpg
20201114_182012.jpg
20201114_182008.jpg
20201114_182121.jpg
20201114_181835.jpg
20201114_182052.jpg
20201114_182146.jpg

En ting i boks. Bilde til julekort. Får dem på epost i kveld.

Noen som har tips til små juletrær som ikke koster en formue. Som passer på et barnerom, sånn 50-100 cm? Enten med lys eller så lå jeg finne en liten lyslenke, men det lar seg vel gjøre. Bare den ikke er for lang for treets størrelse.

Jeg skal ha tre av dem, et til hver av ungene.
Så de flere steder i dag, blant annet rusta

Så de flere steder i dag, blant annet rusta
Takk for tips, på rusta sin hjemmeside fant jeg endelig det jeg ser etter. Tenker jeg skal nappe med meg 3 grønne trær på en meter derfra ja.

Rusta har mye fint i år ( mye ræl også da men)
Det er viktig å lete frem gullet mellom alt det som glimrer, ja.

Nesten punkt blir å finne lys til dem da, jeg ser at lysslynger er organisert så mye enklere nå enn den vi har, med en ring oppe og så henger det ned, men det blir fort for massivt på et slikt lite tre, jeg får holde øynene åpne etter korte lysslynger, eller gi dem ti trådløse lys hver. ;)

Poenget er at jeg gir dem en juletrepynt hvert år i kalenderen. Det er tre av dem. Det blir ikke plass til min pynt.... Så jeg tenkte de kunne få egne trær. Dette er første året alle tre har eget rom til jul så da går det.

Det er viktig å lete frem gullet mellom alt det som glimrer, ja.

Nesten punkt blir å finne lys til dem da, jeg ser at lysslynger er organisert så mye enklere nå enn den vi har, med en ring oppe og så henger det ned, men det blir fort for massivt på et slikt lite tre, jeg får holde øynene åpne etter korte lysslynger, eller gi dem ti trådløse lys hver. ;)

Poenget er at jeg gir dem en juletrepynt hvert år i kalenderen. Det er tre av dem. Det blir ikke plass til min pynt.... Så jeg tenkte de kunne få egne trær. Dette er første året alle tre har eget rom til jul så da går det.
Jeg mener noen hadde integrerte lys

Jeg mener noen hadde integrerte lys
Skal se nærmere på det, hva som er av utvalg på min butikk, når jeg kommer meg dit.
Det nærmer seg en liten plan i alle fall, dette blir gøy.

Jeg ser at europris har med integrerte lys da, men 700 kr var litt mer enn jeg hadde tenkt å bruke. Da var 80 kr for treet og en hundrelapp gir mer lys enn de trenger på clas (lenkene er 190, og treet bare en meter, så jeg ser etter andre løsninger, men ned og opp igjen eller rundt og rundt og rundt går..... Eller la lysene ligge på gulvet, kan det bli for mye lys, liksom? ;)

Øynene åpne for andre løsninger. Helt klart. Og batterilys er en av tankene. Shopping trolig "Black week" siden det er da jeg har tid til å ta en feriedag og gå en runde mens de andre er på skolen, få tak i kalendergaver også. Så hvem vet hva jeg finner

Back
Topp