Dato for planlagt keisersnitt

Viica

Forelsket i forumet
Noen som vet når man vanligvis vil bli kontaktet med dato for PKS?

Babyen ligger i seteleie, og jeg var på sykehuset på mandag morgen hvor jeg ga beskjed om at jeg ønsket keisersnitt. Fikk beskjed om at de ville ringe meg for dato og informasjon, samt sende noe i posten.

Er 38+0 i morgen, så er jo ikke mer enn litt over en uke til keisersnittet skal gjøres (litt ut i uke 39 sa legen), har fortsatt ikke hørt fra sykehuset...Bare antok at det ville gå fort!

Er kjempenervøs for keisersnitt merker jeg, og har behov for litt tid til å mentalt forberede meg :( Også å ordne med barnevakt og det praktiske rundt dette. Noen som har erfaringer?

De prøver vel å dra det ut sånn at jeg forhåpentligvis går i fødsel før de rekker keisersnitt.
 
Noen som vet når man vanligvis vil bli kontaktet med dato for PKS?

Babyen ligger i seteleie, og jeg var på sykehuset på mandag morgen hvor jeg ga beskjed om at jeg ønsket keisersnitt. Fikk beskjed om at de ville ringe meg for dato og informasjon, samt sende noe i posten.

Er 38+0 i morgen, så er jo ikke mer enn litt over en uke til keisersnittet skal gjøres (litt ut i uke 39 sa legen), har fortsatt ikke hørt fra sykehuset...Bare antok at det ville gå fort!

Er kjempenervøs for keisersnitt merker jeg, og har behov for litt tid til å mentalt forberede meg :( Også å ordne med barnevakt og det praktiske rundt dette. Noen som har erfaringer?

De prøver vel å dra det ut sånn at jeg forhåpentligvis går i fødsel før de rekker keisersnitt.

Ikke opplevd noe slikt selv, men regner med at du vil få noe for å stoppe riene slik at du får keisersnitt selv om fødselen skulle starte av seg selv :) Håper du får dato snart!
 
Ikke opplevd noe slikt selv, men regner med at du vil få noe for å stoppe riene slik at du får keisersnitt selv om fødselen skulle starte av seg selv :) Håper du får dato snart!

Legen sa han håpet jeg kom inn med 8 cm åpning en gang før dato for keisersnitt sånn at de kunne "overtale" meg til vaginal fødsel der og da :rolleyes: Så hvem vet hva slags strategi de har!
 
Legen sa han håpet jeg kom inn med 8 cm åpning en gang før dato for keisersnitt sånn at de kunne "overtale" meg til vaginal fødsel der og da :rolleyes: Så hvem vet hva slags strategi de har!

Så kjedelig... hørtes ikke ut som en god opplevelse :oops:
 
Jeg skal selv ha pks, og fikk beskjed om dato i forrige uke. (Da var jeg 36+2) jeg fikk dato under en kontroll på sykehuset. (Skal ikke ha pks på grunn av seteleie)

Dersom du ikke vil føde vaginalt synes jeg ikke du bør gå med det! Stå på ditt. Går du i fødsel kan du også få medisiner som vil stoppe prosessen. Du kan jo ringe sykehuset å purre på de evnt få jordmor/lege til å bistå deg. Masse lykke til.
 
Så rart at du ikke fikk dato der og da! Jeg endte opp med planlagt keisersnitt grunnet seteleie i juli. Lang historie kort, ville føde vaginalt men ønsket ikke gå over termin. Derfor ble baby tatt med pks dagen etter termin. Jeg var inne til oppfølging grunnet leie et par ganger, og ved siste kontroll fikk jeg være med å bestemme dato. Kunne da også ha valgt en uke før, men ettersom jeg ønsket vaginal fødsel ble det dagen etter termin :)
 
Noen som vet når man vanligvis vil bli kontaktet med dato for PKS?

Babyen ligger i seteleie, og jeg var på sykehuset på mandag morgen hvor jeg ga beskjed om at jeg ønsket keisersnitt. Fikk beskjed om at de ville ringe meg for dato og informasjon, samt sende noe i posten.

Er 38+0 i morgen, så er jo ikke mer enn litt over en uke til keisersnittet skal gjøres (litt ut i uke 39 sa legen), har fortsatt ikke hørt fra sykehuset...Bare antok at det ville gå fort!

Er kjempenervøs for keisersnitt merker jeg, og har behov for litt tid til å mentalt forberede meg :( Også å ordne med barnevakt og det praktiske rundt dette. Noen som har erfaringer?

De prøver vel å dra det ut sånn at jeg forhåpentligvis går i fødsel før de rekker keisersnitt.

Jeg hadde vendingsforsøk da jeg var 37+2, og da det ikke gikk og vi bestemte oss for pks fikk jeg dato der og da (de bare sjekket kalenderen og litt sånn). Da det var litt travelt fikk jeg en time et par dager etter for å snakke med anestesilege, gynekolog og jordmor. Fint å få mest mulig info, selv om jeg absolutt fortsatt ikke ser frem til det. Håper til det siste han snur seg, eller at jeg plutselig kommer inn før og har god åpning, men er vel lite sannsynlig.
 
Hmm, virker som det er vanligst å få time der og da ja. Nå skal det sies at jeg bor i Oslo og har fødeplass på Ullevål, men legen sa at det kunne bli KS på Rikshospitalet, ettersom hvor det var ledig kapasitet. Det har sikkert betydning. Reagerer likevel litt på at det skal ta så mange dager, de bør jo kunne sjekke kalenderen og gi meg svar ganske raskt. Sitter her med nerver og trenger å ha en plan på dette...

Får kanskje ringe i morgen og høre!
 
Hmm, virker som det er vanligst å få time der og da ja. Nå skal det sies at jeg bor i Oslo og har fødeplass på Ullevål, men legen sa at det kunne bli KS på Rikshospitalet, ettersom hvor det var ledig kapasitet. Det har sikkert betydning. Reagerer likevel litt på at det skal ta så mange dager, de bør jo kunne sjekke kalenderen og gi meg svar ganske raskt. Sitter her med nerver og trenger å ha en plan på dette...

Får kanskje ringe i morgen og høre!

Ring i morgen og hør du :)
Har ikke hørt om andre som ikke har fått pks ved disse sykehusene ved seteleie, så det burde være mulig å få datoen nå.
 
Hmm, virker som det er vanligst å få time der og da ja. Nå skal det sies at jeg bor i Oslo og har fødeplass på Ullevål, men legen sa at det kunne bli KS på Rikshospitalet, ettersom hvor det var ledig kapasitet. Det har sikkert betydning. Reagerer likevel litt på at det skal ta så mange dager, de bør jo kunne sjekke kalenderen og gi meg svar ganske raskt. Sitter her med nerver og trenger å ha en plan på dette...

Får kanskje ringe i morgen og høre!
Det er ganske typisk at sykehus glemmer av diverse ting, så lurt å ringe å minne de på det tilfelle det har skjedd en forglemselfeil :)
 
Ja fikk snakket med dem og har visst blitt satt opp om akkurat en uke. Godt jeg ringte, for synes ikke det er veldig lang tid :wideyed:
 
Sniker. det samme skjedde med meg, fikk bekreftet at det skulle bli pks da jeg var 38+5. få jordmoren din til å ringe føden, det gjorde min. Ellers hadde det tatt enda lengre tid.
 
Back
Topp