Fostervannslekkasje

Maurias

Flørter med forumet
Kan man lekke fostervann KUN når man går på do? Når jeg er ferdig med å tisse så kommer det plutselig mer, ofte når jeg skal reise meg opp. Og da presser jeg presser fra vaginaområdet så renner det ut masse.

Utenom det kjennes det bare veldig vått ut i trusa og kommer noen dråper av og til. Har tenkt at det er urin

har opplevd at fødselen har startet ved at vannet har gått med de to andre men ikke på denne måten.

Det kan være at kun den delen som er mellom hode og livmoren har gått og resten ligger bak hodet og er der? Opplevde det under fødselen med nr 1. Da gikk først det som lå foran hodet også gikk resten en time senere. Men da var det jordmor som tok det og fikk da forklaring på det samtidig. Men kanskje lurt å ta en tur til jordmor.

Du kan prøve å få litt ut i et bind, da går rasktdet for dem å se om det er vannavgang. Hvor langt på vei er du?

Det kan være at kun den delen som er mellom hode og livmoren har gått og resten ligger bak hodet og er der? Opplevde det under fødselen med nr 1. Da gikk først det som lå foran hodet også gikk resten en time senere. Men da var det jordmor som tok det og fikk da forklaring på det samtidig. Men kanskje lurt å ta en tur til jordmor.
Jeg får tett oppfølging og er innom sykehuset 2 ganger i uken er bare så lei. Men takk for svar

Støtter de som sier ring føden. Her gikk vannet (små lekkasjer) mens jeg satt på do og etterpå. Det sildret forsiktig. Men her bare fortsatte det å renne hver gang jeg beveget meg til mini kom 4 dager senere (ble innlagt etter første gang og fikk antibiotika og overvåking). Men jeg var 33+5

Det kan også bare være at du ikke får tømt deg skikkelig når du sitter, å at det kommer rester. :)

Støtter de som sier ring føden. Her gikk vannet (små lekkasjer) mens jeg satt på do og etterpå. Det sildret forsiktig. Men her bare fortsatte det å renne hver gang jeg beveget meg til mini kom 4 dager senere (ble innlagt etter første gang og fikk antibiotika og overvåking). Men jeg var 33+5
Vannavgang som det skal alltid gis antibiotika, pga sjansen for infeksjon. Hver 4 time.

Men har vært slik siden torsdag , burde det ikke blitt mer lekkasje ? Eller kommet rier ? vet jeg burde ringe men er bare så forferdelig lei av alt.
har fått akutt pre- barseltårer, de koM på torsdag :/

Men har vært slik siden torsdag , burde det ikke blitt mer lekkasje ? Eller kommet rier ? vet jeg burde ringe men er bare så forferdelig lei av alt.

Man kan jo lekke fostervann lenge. Så jeg ville tatt på et bind gått på do og holdt bindet sånn at dette siste som renner ut kommer i bindet, også ville jeg ringt til føden :)

Ring føden.
DET KAN VÆRE INGENTING
Men det er babyen din det er snakk om, vil du ikke være sikker?

Som det sies over her så er det bedre å ringe en gang for mye enn for lite. Jeg har vært inne ganske mange med 3 barn. Vi var ganske lei men det var for babyen sin skyld. Med nr 1 endte vi med å vente på vaktskifte. Så kan vel si at det ble noen turer. Men når det gjelder babyen så er det viktigere enn at man er lei sykehuset. Vi var der 7 dager i uken på slutten med alle 3. Ratt de aldri lærte at når jeg sa noe var galt så var det riktig.

Uke 37 + 5 , ja kan prøve på det
For meg gikk litt av vannet, og da ville de sjekke det med en gang pga infeksjonsfare. Var 40+4, eller noe sånt, så ingen fare for tidlig fødsel, men om vannet går skal du ikke gå lenge og vente. Greit å få sjekket det :) lykke til!

Det kan det være. Det kan også være ekstremt tynn utflod, vanlig på slutten av graviditeten. Husker det rant nedover lårene mine en gang.

Hvordan gikk det med deg?

Back
Topp