Hjelp! Det er blitt utbrudd her jeg jobber (skole) med den femte barnesykdommen, men føler ikke legen tar meg alvårlig? Er det liten sjanse for å bli smittet om man ikke har hatt det før? Er det noen som har erfaringer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Gikk det bra med henne?Be om blodprøve for å sjekke om du har hatt det. Ikkje erfaring sjøl men ein bekjent opplevde å bli smittet i svangerskapet og det bør fanges opp tidlig.
Hu måtte bu nåken mnd på sjukehuset mens baby fikk blodoverføring i mors liv regelmessig, dette gir jo en økt fare for at fødselen starte tidlig noko som skjedde. Babyen klarte seg ganske bra utenom lite hørsel og implantat pga dette. Men er noko som ein bør ta veldig seriøst då det kan bli ganske alvorlige konsekvenser.Gikk det bra med henne?
Joda jeg har nettopp tatt blodprøve. Jeg har mistet to ganger og brukt tre år på å bli gravid, vet dessverre hvordan det er å være på andre sida av statistikken. Jeg har valgt å ikke ta sjangsen.Jeg tok opp dette med legen min, men hun sa at de ikke tok blodprøver for å finne ut om man var immun.
Dersom du har barn med 5. barnesykdom og ikke er immun, så er det 50 % sjanse for å bli smittet. Sjansen for at fosteret blir smittet er enda mindre (30%?) og sjansen for at fosteret skal ta noen skade (10%?). Så jeg ville ikke vært veldig bekymret om du ikke selv har barn med sykdommen.