Spise fra salatbar

Løveunge

Forelsket i forumet
JuniJubel2021
Til tross for elendig matlyst og mye kvalme, har jeg hatt skikkelig crawings på salatbar fra meny.
Pleier ikke å spise den ofte, men i det siste tenker jeg mye på salat derfra. Har dog ikke turt å kjøpe derfra enda, mtp alle mulige mennesker plukker oppi der, i tillegg til bakteriene listeria og toxo.

Faktisk vurdert å stå utenfor meny kl.07 for å være den første som plukker fra salatbaren.

Er jeg helt hysterisk av meg nå, eller hva? :nailbiting:Hadde dere turt å spise fra slike salatbarer?

Jeg tenker mer at det er utelukket pga covid situasjonen, men det kommer vel litt ann på hvor i Norge du bor, ville ikke spist fra buffer aktige ting (som en salatbar er) i Oslo området eller andre områder med høyt smittetrykk.

Nå spiser ikke jeg fra salatbar i butikk fra før av pga at jeg synes det er litt uhygienisk, så å kjøpe det nå mtp korona er uaktuelt for meg. I tillegg vet man jo ikke om salaten er tilstrekkelig vasket. Synes med andre ord at du ikke er hysterisk :p Kan du ikke lage deg digg salat hjemme og putte i matbokser så har du for ett par dager i slengen? Er forresten sykt godt med stekt søtpotet i salat, sånn om du liker søtpotet. :D

Nå spiser ikke jeg fra salatbar i butikk fra før av pga at jeg synes det er litt uhygienisk, så å kjøpe det nå mtp korona er uaktuelt for meg. I tillegg vet man jo ikke om salaten er tilstrekkelig vasket. Synes med andre ord at du ikke er hysterisk :p Kan du ikke lage deg digg salat hjemme og putte i matbokser så har du for ett par dager i slengen? Er forresten sykt godt med stekt søtpotet i salat, sånn om du liker søtpotet. :D

forsøkte det men ble liksom ikke det samme. Hardt å være gravid- må liksom være akkurat det salaten jeg har bestemt meg for at jeg vil ha :dead:

Hørtes digg ut! Hadde stått der kl 7 :)

Hadde meg ein god salat fra salatbar for litt siden :smug: butikkene, spesielt meny har kjøkken på lik linje som restaurant og blir sjekka på lik linje. Dei har garantert skylt salaten, passa datoer etc. Dei fyller jo også på iløpet av dagen, byttet skjeer osv. Men, eg kan likevell komme med tips sjølv om eg ikkje hadde gjort det sjøl ;) (altså stressa med det, eg hadde berre kjøpt uten å blunke :P )

1. Spør butikken om dei er nøye på å skylle salat og grønnsaker, eventuelt ka rutiner dei har på det. (Kanskje har dei egen kokk som ordner dette?)
2. Åpne ein slik bestikkpose og plukk salaten med den gaffelen, så slipper du bruke dei som er felles (eller ta med egne). (Rekner ikkje med folk tar i salaten med hendene!)
3. Om du er usikker enda, kjøp før lunsj, (Eventuelt kl 7 som du sa, men det hørtes stress ut :laughing021) :)

God salatspising :blob10

Back
Topp