Ut 6 egg, men ingen befruktning skjedde..

Babybabywish

Elsker forumet
Som overskrifta.. er det noen som har vært borti det? Det var bare merkelig egentlig. Noen som har opplevd det å kan komme med mulige grunner eller noen gode tips? :) kanskje dem var så dårlig at dem ikke kunne «være med på leken» eller noe? :p jeg tar folat, D-pearls og Q10 nå i håp om at det blir bedre neste runde :)

Som overskrifta.. er det noen som har vært borti det? Det var bare merkelig egentlig. Noen som har opplevd det å kan komme med mulige grunner eller noen gode tips? :) kanskje dem var så dårlig at dem ikke kunne «være med på leken» eller noe? :p jeg tar folat, D-pearls og Q10 nå i håp om at det blir bedre neste runde :)

Bruk av melatonin kan være med på å hjelpe på væsken som eggene ligger i.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6769719/

Ellers kan e-vitamin være et godt tilskudd
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5742667/

MEN nå skal det sies at du er ikke alene om å befrukte ett egg, det er litt av mannens jobb også. Nå vet jeg ikke grunnen til at dere må igjennom ivf, men problemet med befrukning trenger ikke ligge hos deg alene. Kanskje cellene hans ikke vet hva de skal gjøre med et egg, for å si det litt banalt. Uansett, så han bør tenke litt på kosthold og vitaminer han også :) for menn kan omega 3, sink og e-vitamin være behjelpelig.

Jeg opplevde det for et par uker siden. Ble en enorm skuffelse, men i mitt tilfelle tror jeg det henger sammen med en lege som ikke var grundig nok på kontroll og at eggene derfor ble tatt for tidlig. 5 av 6 var umodne og det siste ble ikke befrukta. Legen jeg var hos på kontroll var så rask og lite grundig at jeg samtidig ikke ble veldig skuffa når utfallet ble som det ble. Legen er nå klaget på, og oppfølgingen fra Riksen i etterpå har vært veldig god. Skal nå få annen behandling og ekstra kontroll i neste forsøk.

Tusen mange takk for svar :D mannen er med på ett forsøk til bare uansett om vi enda har to igjen. Men jeg forstår han. Jeg skal handle inn sink og omega 3 som han skal ta, så tar jeg mine. Det må bare klaffe nå. Så skal jeg si til dem at det går Ann å vurdere et par dager ekstra med stimulering denne gangen itillegg. Det kan jo være at dem modnes sent. Fotsoneterapi er også planen under stimuleringen, så får vi håpe på en spire eller to ;)

Jeg har opplevd det samme. Fikk ingen befruktet på første uttak, andre uttak var det god befruktning men ingen som overlevde til dag 5. På tredje uttak fikk vi seks fine blastoer på frys og er nå gravid i uke 21 :) Før tredje uttak sluttet mannen å snuse og tok sink og selentilskudd, begge fokuserte på å leve sunt og jeg fikk også en annen medisin for å modne eggene (Bemfola de første to gangene, Menopur den tredje). Dårlig/manglende befruktning kan ha mange årsaker, men det kan være mye å gjøre med det som kan hjelpe! Lykke til neste gang ❤️

Jeg har opplevd det samme. Fikk ingen befruktet på første uttak, andre uttak var det god befruktning men ingen som overlevde til dag 5. På tredje uttak fikk vi seks fine blastoer på frys og er nå gravid i uke 21 :) Før tredje uttak sluttet mannen å snuse og tok sink og selentilskudd, begge fokuserte på å leve sunt og jeg fikk også en annen medisin for å modne eggene (Bemfola de første to gangene, Menopur den tredje). Dårlig/manglende befruktning kan ha mange årsaker, men det kan være mye å gjøre med det som kan hjelpe! Lykke til neste gang ❤️

så bra at det gikk :D jeg verken røyker eller snuser. Ikke mannen heller. Men det gjorde visst ingen forskjell for oss, men mannen er sløv med vitaminer å tror at han ikke trenger det. Men nå SKAL han ta sier han. Blir litt urettferdig for min del hvis han ikke gjør noe, å at han sier dette blir aller siste gang. Men da skal jeg få tak i selen, omega3 å sink til han :)

Du kan be dem gjøre icsi? Hvis han har sæd i grenseland kan det vært lurt.

Du kan be dem gjøre icsi? Hvis han har sæd i grenseland kan det vært lurt.

jepp, dem skal gjøre det også nå :) han hadde god kvalitet når det gjelder liv, men det kan jo være så mye rart av andre ting som man må mer i dybden for å finne ut. Går det ikke, så blir det donor, å der blir aldersgrensa også betydelig høyere, å mer tid på å kunne puste litt også :)

jepp, dem skal gjøre det også nå :) han hadde god kvalitet når det gjelder liv, men det kan jo være så mye rart av andre ting som man må mer i dybden for å finne ut. Går det ikke, så blir det donor, å der blir aldersgrensa også betydelig høyere, å mer tid på å kunne puste litt også :)

Rart klinikken ikke har forslått icsi før, allerede på første forsøk uten befruktning har venninnene mine blitt anbefalt icsi selv om alt er tilsynelatende fint. Håper det funker!

Rart klinikken ikke har forslått icsi før, allerede på første forsøk uten befruktning har venninnene mine blitt anbefalt icsi selv om alt er tilsynelatende fint. Håper det funker!

det har skjedd befruktning de andre gangene, så dem har ikke trengt det :) dem gjør det nå pga ungen befruktning denne gangen. Har bare hatt ett innsett på 4 hormonbehandlinger. Så regner med at håpet egentlig er ut med mine egene egg, men vi prøver en siste gang med dem :)

Ingen av 15 ble befruktet første gang ved vanlig IVF. 5 av 11 på andre runde der det ble brukt ICSI. De så ingen grunn til å bruke ICSI første gang, siden ingenting så galt ut. Men det hjalp tydeligvis.

Det kan være så mangt som gjør at befruktning og utvikling ikke skjer. Sperm kommer ikke inn i egget, egget er ikke bra/modent nok, egget aktiveres ikke etter befruktningen,

Back
Topp