IVF

:Heartred


Ja, jeg tar klexane - du også? De er ikke veldig behagelige :meh: har funnet et lite triks som hjelper ; jeg «bedøver» området hvor jeg skal stikke med isklumper først. Da kjenner jeg nesten ikke stikket. Kjenner jo at det som sprøytes inn svir, men legger meg ned og slapper av, puster dypt inn og ut. Det hjelper i alle fall litt

takk, krysser fingrene for deg også:Heartred alt vi skal igjennom altså...
Når tankekjøret er som verst prøver jeg å tenke «det som skjer med meg, skjer nettopp med meg fordi at jeg er sterk nok til å komme igjennom det»

jeg tar fragmin sprøytene.. hadde håper å kunne gå over til tabletter, men spørs siden jeg har Leiden:(
Skal prøve å ise ned område først, håper det hjelper:happy:

ja er helt vilt å mye vi må igjennom når det gjelder hele denne prosessen. Håpte at jeg var ferdig med sprøyter, men det var en kortvarig glede:oops:

Vi må nok bare smøre oss med tålmodighet, selvom det er veldig vanskelig... Forhåpentligvis så går det bra for oss begge:Heartbigred
 
Tar også klexane sprøyter! Skikkelig ubehagelige, både å sette og å sprøyte inn, men det er utrolig hva man blir vandt med etter hvert :rolleyes: De er enda like ubehagelige; men tar de gledelig hvis det kan hjelpe. Skal tas frem til og med uke 12 for min del også :)
 
Klarer dere å ta de uten å bli gul og blå? Ser jo ut som at jeg har fått juling herfra til månen :rolleyes: noen ganger går det fint uten å få blåveis men føler at det er helt tilfeldig. Forresten skulle den som fant opp at sprøytespissen på klexane skal være så tykk og sløv fått høre det altså. Alle andre sprøyter ifbm IVF var som en kniv i mykt smør, men denne må man jo nesten ta fart for å stikke hull med :hilarious:
 
Klarer dere å ta de uten å bli gul og blå? Ser jo ut som at jeg har fått juling herfra til månen :rolleyes: noen ganger går det fint uten å få blåveis men føler at det er helt tilfeldig. Forresten skulle den som fant opp at sprøytespissen på klexane skal være så tykk og sløv fått høre det altså. Alle andre sprøyter ifbm IVF var som en kniv i mykt smør, men denne må man jo nesten ta fart for å stikke hull med :hilarious:
Enig :happy090 De andre sprøytene var barnemat i forhold! Får utrolig nok ikke så store blåmerker. Kommer litt ann på «hva jeg treffer» :laughing021
 
Klarer dere å ta de uten å bli gul og blå? Ser jo ut som at jeg har fått juling herfra til månen :rolleyes: noen ganger går det fint uten å få blåveis men føler at det er helt tilfeldig. Forresten skulle den som fant opp at sprøytespissen på klexane skal være så tykk og sløv fått høre det altså. Alle andre sprøyter ifbm IVF var som en kniv i mykt smør, men denne må man jo nesten ta fart for å stikke hull med :hilarious:


Skulle gjerne vert skinnsøm f.eks ovitrell og gonal f, bare enkel penn.

klexane minner veldig om fyremadel sprøyten ...fæl!

har svært lite merker av klexane , men setter den 45 grader å passer på at spissen kommer først
 
Enig :happy090 De andre sprøytene var barnemat i forhold! Får utrolig nok ikke så store blåmerker. Kommer litt ann på «hva jeg treffer» :laughing021

Skulle gjerne vert skinnsøm f.eks ovitrell og gonal f, bare enkel penn.

klexane minner veldig om fyremadel sprøyten ...fæl!

har svært lite merker av klexane , men setter den 45 grader å passer på at spissen kommer først

Ja, tenkte at de verste sprøytene skulle være over etter stimulering, så feil kan en ta :p Men tar de gledelig om de kan hjelpe. Jeg får forresten fort blåmerker til vanlig så kan jo være en grunn til at jeg ser sånn ut av de. :hilarious: Men enig, treffer jeg ett blodkar ser det jo helt krise ut :rolleyes: Og stikker med spissen først men føles jo like håpløst som å prøve å få ett sugerør til å stikke hull på huden :rolleyes:
 
Klarer dere å ta de uten å bli gul og blå? Ser jo ut som at jeg har fått juling herfra til månen :rolleyes: noen ganger går det fint uten å få blåveis men føler at det er helt tilfeldig. Forresten skulle den som fant opp at sprøytespissen på klexane skal være så tykk og sløv fått høre det altså. Alle andre sprøyter ifbm IVF var som en kniv i mykt smør, men denne må man jo nesten ta fart for å stikke hull med :hilarious:

ja, dette er absolutt den værste.. jeg får som regel gigantiske blåmerker når jeg tar i nedre del av mage (fra ca 1 cm under navlen og i hele nedre område, både på midten og sidene). Der har jeg mye synlige blodårer og mye arr (strekkmerker). Prøver derfor å ikke stikke i det området. Da kommer jeg ofte unna uten blåmerker
 
ja, dette er absolutt den værste.. jeg får som regel gigantiske blåmerker når jeg tar i nedre del av mage (fra ca 1 cm under navlen og i hele nedre område, både på midten og sidene). Der har jeg mye synlige blodårer og mye arr (strekkmerker). Prøver derfor å ikke stikke i det området. Da kommer jeg ofte unna uten blåmerker

Kanskje jeg skal prøve å stikke litt lenger oppe jeg også da. Føler det er lettest å stikke på sidene under navelen hvor det er litt mykt fett å ta tak i :rolleyes:
 
Kanskje jeg skal prøve å stikke litt lenger oppe jeg også da. Føler det er lettest å stikke på sidene under navelen hvor det er litt mykt fett å ta tak i :rolleyes:

haha, jeg føler også det er mer og ta av der nede legen sa til meg at jeg også kunne sette i låret om jeg gikk tom for plasser. Har aldri prøvd det da.
 
haha, jeg føler også det er mer og ta av der nede legen sa til meg at jeg også kunne sette i låret om jeg gikk tom for plasser. Har aldri prøvd det da.
Jeg tok fyremadel i låret (sprøytespissen minner om klexane), og det var ganske vondt :smiley-ashamed005 Så hvis klexane er like vond i låret ville jeg ikke anbefalt det! (Har ikke selv prøvd å sette klexane i låret)
 
Jeg er også ei av assistert-jentene. Hatt 8 IVF-innsett, 3 uttak, 3 ferske innsett, og resten fryseforsøk. Ble gravid på første forsøk, men hadde MA, ble gravid igjen på noen fryseforsøk senere, men hadde igjen MA.
Er nå på siste uttak i det offentlige, gravid 7+2. :smiley-angelic001

Vi hører til på UNN i Tromsø.
 
Hvordan regner dere termindato ved IVF? Jeg har nemlig fått opp 2.6 og 5.6 som termin. Hadde eggutakk 9.9 og innsett 11/9. Tok blodprøve 14 dager etter eggutakk. Tenker da at 14 dager etter egguttak er 4+0.
Den syklusen var jo en del lengre pga medisin før egguttak.

Brukte en dansk IVF terminkalkulator og får opp 2.6 som termin når jeg legger inn egguttak 9/9. Ser her inne at det er flere som har termin samtidig som meg, men er kommet flere dager lengre enn meg.
Termindato vil nok muligens endres hos flere av oss ved OUL men litt nysjerrig..
 
Hvordan regner dere termindato ved IVF? Jeg har nemlig fått opp 2.6 og 5.6 som termin. Hadde eggutakk 9.9 og innsett 11/9. Tok blodprøve 14 dager etter eggutakk. Tenker da at 14 dager etter egguttak er 4+0.
Den syklusen var jo en del lengre pga medisin før egguttak.

Brukte en dansk IVF terminkalkulator og får opp 2.6 som termin når jeg legger inn egguttak 9/9. Ser her inne at det er flere som har termin samtidig som meg, men er kommet flere dager lengre enn meg.
Termindato vil nok muligens endres hos flere av oss ved OUL men litt nysjerrig..
Klinikken har forklart meg at uttaksdag er befruktningsdag/unnfangelsesdag, og de har fortalt hvor langt jeg er på vei. Det stemmer med denne kalkulatoren når jeg legger inn dato for uttak/befruktning/unnfangelse.
Den danske siden du bruker vil muligens gi deg en termin som er færre dager enn norske svangerskap.
Ved fryseforsøk legger man inn dato for egginnsett, minus antall dager egget er.

Jeg har forstått det slik, via klinikken min, at termin min er satt, for her vet man eksakt befruktning, derfor vil den ikke bli endret ved OUL.

https://www.babyverden.no/terminkalkulator/
 
Hvordan regner dere termindato ved IVF? Jeg har nemlig fått opp 2.6 og 5.6 som termin. Hadde eggutakk 9.9 og innsett 11/9. Tok blodprøve 14 dager etter eggutakk. Tenker da at 14 dager etter egguttak er 4+0.
Den syklusen var jo en del lengre pga medisin før egguttak.

Brukte en dansk IVF terminkalkulator og får opp 2.6 som termin når jeg legger inn egguttak 9/9. Ser her inne at det er flere som har termin samtidig som meg, men er kommet flere dager lengre enn meg.
Termindato vil nok muligens endres hos flere av oss ved OUL men litt nysjerrig..
Klinikken har forklart meg at uttaksdag er befruktningsdag/unnfangelsesdag, og de har fortalt hvor langt jeg er på vei. Det stemmer med denne kalkulatoren når jeg legger inn dato for uttak/befruktning/unnfangelse.
Den danske siden du bruker vil muligens gi deg en termin som er færre dager enn norske svangerskap.
Ved fryseforsøk legger man inn dato for egginnsett, minus antall dager egget er.

Jeg har forstått det slik, via klinikken min, at termin min er satt, for her vet man eksakt befruktning, derfor vil den ikke bli endret ved OUL.

https://www.babyverden.no/terminkalkulator/

Jeg hadde uttak 4.september og innsett 9.september. Brukte selv 4.september som befruktningsdato på babyverden sin terminkalkulator, da sier den termin 31.mai :) Ivf sykehuset sa at jeg hadde termin 1.juni, derfor har jeg etter å ha snakket med dem brukt befruktningsdato 5.september for da stemmer det med termin 1.juni :smug::smug:
 
Jeg hadde uttak 4.september og innsett 9.september. Brukte selv 4.september som befruktningsdato på babyverden sin terminkalkulator, da sier den termin 31.mai :) Ivf sykehuset sa at jeg hadde termin 1.juni, derfor har jeg etter å ha snakket med dem brukt befruktningsdato 5.september for da stemmer det med termin 1.juni :smug::smug:
Fint at du har hørt med klinikken, jeg føler de har rett bestandig. :)
Jeg har hørt flere klinikker som regner dagen etter uttak som befruktningsdag. Mulig embryologene ser at befruktningen skjer dagen etter?
De hentet egg hos meg tidlig på morgenen, og ga meg beskjed tidlig neste morgen om hvor mange som var befruktet. Så jeg stoler på at befruktningen har skjedd når de sier :angelic:
 
Hvordan regner dere termindato ved IVF? Jeg har nemlig fått opp 2.6 og 5.6 som termin. Hadde eggutakk 9.9 og innsett 11/9. Tok blodprøve 14 dager etter eggutakk. Tenker da at 14 dager etter egguttak er 4+0.
Den syklusen var jo en del lengre pga medisin før egguttak.

Brukte en dansk IVF terminkalkulator og får opp 2.6 som termin når jeg legger inn egguttak 9/9. Ser her inne at det er flere som har termin samtidig som meg, men er kommet flere dager lengre enn meg.
Termindato vil nok muligens endres hos flere av oss ved OUL men litt nysjerrig..


Hadde uttak 28.09 så appen sier termin 24.09, men sykehuset da 25.09 men ganske close da
 
Ok, takk for svar. Når jeg legger inn befruktningsdag 9/9 (egguttakk) her på babyverden Får jeg termin 5/6.21, og er 8+0 i dag. Jeg har selv telt meg frem til 8+0 i dag men termin 2.6. Men da er det kanskje 5/6 som er mer riktig ☺️ takk for hjelpen!
 
Back
Topp