Lite liv over lengre tid

Viica

Forelsket i forumet
Har de siste 2-3 ukene blitt mye roligere i magen. Kjenner ofte ikke noe mer enn litt dirring og forsiktig skraping, noen få store bevegelser og det kan være kun et par ganger om dagen. Mange timer uten noe særlig liv, synes det er lite kontakt å få, fra en ellers ganske aktiv baby... Også på tider hvor det har vært mye aktivitet, som kveld/natt.
Var på sykehuset forrige torsdag pga dette og ble undersøkt grundig, også med ultralyd av en lege. Sjekket nøye og kunne ikke finne noe galt.

Merker at dette begynner å tære på psyken, går konstant rundt og føler på bekymring. Drakk akkurat et stort glass saft, lagde høy lyd og dyttet på magen, noe som ga 2-3 spark, så er det slutt. Vurderer å ta en ny tur inn på sykehuset for sjekk i dag, men samtidig tenker jeg hva kan de gjøre nå? Er jo bare noen dager siden de sjekket.
De poengterte at jeg var hjertelig velkommen der når som helst og bare kunne komme, men hvis dette fortsetter i potensielt 4-6 uker til så kan jeg ikke dra dit flere ganger i uka.

Burde jeg bare prøve å akseptere at dette er babyens nye mønster, pga mindre plass? Noen som har opplevd det samme?
 
Har de siste 2-3 ukene blitt mye roligere i magen. Kjenner ofte ikke noe mer enn litt dirring og forsiktig skraping, noen få store bevegelser og det kan være kun et par ganger om dagen. Mange timer uten noe særlig liv, synes det er lite kontakt å få, fra en ellers ganske aktiv baby... Også på tider hvor det har vært mye aktivitet, som kveld/natt.
Var på sykehuset forrige torsdag pga dette og ble undersøkt grundig, også med ultralyd av en lege. Sjekket nøye og kunne ikke finne noe galt.

Merker at dette begynner å tære på psyken, går konstant rundt og føler på bekymring. Drakk akkurat et stort glass saft, lagde høy lyd og dyttet på magen, noe som ga 2-3 spark, så er det slutt. Vurderer å ta en ny tur inn på sykehuset for sjekk i dag, men samtidig tenker jeg hva kan de gjøre nå? Er jo bare noen dager siden de sjekket.
De poengterte at jeg var hjertelig velkommen der når som helst og bare kunne komme, men hvis dette fortsetter i potensielt 4-6 uker til så kan jeg ikke dra dit flere ganger i uka.

Burde jeg bare prøve å akseptere at dette er babyens nye mønster, pga mindre plass? Noen som har opplevd det samme?

Jeg ville ringt og fått en sjekk :)
 
Det kan IKKE skade å få en sjekk til. Gjelder dette hele døgnet? Her er det ofte rolige morgener, så øker aktiviteten utover dagen. Kanskje det bare er rutinene til babyen nå? Om du ringer og får en ny sjekk, kan du jo også be om informasjon om hva som er "normalt" mtp aktivitetsnivå . Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite
 
Det kan IKKE skade å få en sjekk til. Gjelder dette hele døgnet? Her er det ofte rolige morgener, så øker aktiviteten utover dagen. Kanskje det bare er rutinene til babyen nå? Om du ringer og får en ny sjekk, kan du jo også be om informasjon om hva som er "normalt" mtp aktivitetsnivå . Bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite

Ja det har på en måte blitt ny "rutine" at hun er mye roligere, bevegelsene er svakere og sjeldnere. Er jo mulig jeg bare kjenner mindre også, og annerledes bevegelser. Synes tidligere så kunne det være roligere dager, men så tok det seg skikkelig opp mot kvelden f.eks. Nå er det sjelden det er noe jeg vil kalle for fullt liv der inne, typ da jeg ba samboer om å kjenne på magen fordi det var så mye aktivitet og man kunne se magen bevege seg. Men det er jo liv.

Skal sies at hun har lagt seg i seteleie, etter å ha ligget med hodet ned for noen uker siden, det kan jo ha betydning for hvor det sparkes.

Føler bare jeg har mistet kontrollen litt. "Du kjenner barnet ditt best" sier de på sykehuset, akkurat nå føles det ikke helt sånn og det er slitsomt. Skulle ønske hun bare kunne komme nå :sorry: Enig i at det er bedre å ringe en gang for mye!
 
Hvis du merker at dette tærer på psyken din, ringer du for en sjekk :) Kanskje greit å informere om hvordan du føler deg når du kommer dit slik at de kan forstå hvor mye det tærer på deg å ikke kjenne babyen så mye som tidligere.
 
Last edited:
Har de siste 2-3 ukene blitt mye roligere i magen. Kjenner ofte ikke noe mer enn litt dirring og forsiktig skraping, noen få store bevegelser og det kan være kun et par ganger om dagen. Mange timer uten noe særlig liv, synes det er lite kontakt å få, fra en ellers ganske aktiv baby... Også på tider hvor det har vært mye aktivitet, som kveld/natt.
Var på sykehuset forrige torsdag pga dette og ble undersøkt grundig, også med ultralyd av en lege. Sjekket nøye og kunne ikke finne noe galt.

Merker at dette begynner å tære på psyken, går konstant rundt og føler på bekymring. Drakk akkurat et stort glass saft, lagde høy lyd og dyttet på magen, noe som ga 2-3 spark, så er det slutt. Vurderer å ta en ny tur inn på sykehuset for sjekk i dag, men samtidig tenker jeg hva kan de gjøre nå? Er jo bare noen dager siden de sjekket.
De poengterte at jeg var hjertelig velkommen der når som helst og bare kunne komme, men hvis dette fortsetter i potensielt 4-6 uker til så kan jeg ikke dra dit flere ganger i uka.

Burde jeg bare prøve å akseptere at dette er babyens nye mønster, pga mindre plass? Noen som har opplevd det samme?

Mye bedre å sjekke en gang for mye enn en gang for lite.
 
Gode råd over her.
Vil bare si at min jente også ble mye roligere på slutten av svangerskapet. De sover jo veldig mye og så er det jo fryktelig trangt for dem. Men sørg for å få hjelp og ikke vær redd for å mase, du skal ikke gå og være redd <3
 
Back
Topp