Vogn til lange barn

Hønemor.Til.Tre

Gift med forumet
JuniJubel2021
Gresskarfrøene2023
Hei :)
Har en lang (snart) 2 åring som for lengst har vokst ut av Bugaboo Fox, han sover ennå på dagtid, så vi er avhengig av en vogn han kan sove i. Noen med tips?
 
Disse har lang rygg i sittedelen
Babjogger City elite
TFK
Britax Gobig2

Så lenge han får plass gjør det ikke noe om han sover med beina bittelitt bøyd, men det må jo være behagelig for han og rygglengden så lang at hodet ikke stanger i kalesjen liksom. Min vokste også ut av Bugaboo da han var 2 år.. Han sov da i Thule Urban Glide2 i stedet. Han sov 2,5t så det må ha vært behagelig nok :p men jeg tror vognene over har enda lenger lengde i sittedelen. Den aller nyeste tfk vogna, er nok den lengste av disse. Men der spørs jo litt om du vil kjøpe brukt eller ny vogn, eldre tfk er også gode og romslige vogner.

Ca hvor lang er gutten nå?
 
Av alle vognene vi har hatt er babyjogger city elite den som helt klart har vært lengst i ryggen og som også har høyest vektbegrensning. Den har flat liggestilling og god solskjerming.
 
Baby jogger city elite hadde vi, super vogn, lang og fin å sove i. Vi brukte den helt frem til guttungen var 5 år uten problemer
 
Vi har Britax Go Big, og den fungerer ennå fint som sovevogn til vår lange gutt på 2,5 år og 99 cm.
 
Babyjogger City Elite :Heartred

Min på 3,5 år har fortsatt veeeldig god plass i sportsdelen
 
Disse har lang rygg i sittedelen
Babjogger City elite
TFK
Britax Gobig2

Så lenge han får plass gjør det ikke noe om han sover med beina bittelitt bøyd, men det må jo være behagelig for han og rygglengden så lang at hodet ikke stanger i kalesjen liksom. Min vokste også ut av Bugaboo da han var 2 år.. Han sov da i Thule Urban Glide2 i stedet. Han sov 2,5t så det må ha vært behagelig nok :p men jeg tror vognene over har enda lenger lengde i sittedelen. Den aller nyeste tfk vogna, er nok den lengste av disse. Men der spørs jo litt om du vil kjøpe brukt eller ny vogn, eldre tfk er også gode og romslige vogner.

Ca hvor lang er gutten nå?
Tusen takk for gode tips! Det har du helt rett i, han ligger med bøyde ben i Bugabooen og det er jo greit, men hodet stikker langt forbi kalesjen stakar :sorry: Var 90cm på 18 mnd-kontrollen, men han har vokst en del siden det! Merker det på kjøkkenbenken, før (rundt 18 mnd) gikk han klar under, men nå stanger han oppi nesten ved tinningen :( Så tipper han er over 95cm! Iallfall snart vokst ut av 98-klærne. Får målt neste uke når vi skal på kontroll :happy:
 
Setter stor pris på alle svarene deres! Tusen takk :happy: Han skal få prøve litt forskjellig, også må vi finne ut hva som er best som ikke tar altfor stor plass i bilen, men det sier seg selv at jo lengre vogn jo mer plass tar den :happy:
 
Setter stor pris på alle svarene deres! Tusen takk :happy: Han skal få prøve litt forskjellig, også må vi finne ut hva som er best som ikke tar altfor stor plass i bilen, men det sier seg selv at jo lengre vogn jo mer plass tar den :happy:

Du kan bli positivt overraska der :D Vil tro babyjogger city elite og kanskje også TFK faktisk tar mindre plass i bilen enn bugaboo, fordi du ikke trenger å ta av sittedelen når du legger den sammen.
Lykke til med vognjakta :) Høres ut som gutten din er på lengde med min, han er litt over 2,5 år nå så det er en stund siden måling ved 2årskontrollen, men han er over 100cm nå hvertfall.
 
Du kan bli positivt overraska der :D Vil tro babyjogger city elite og kanskje også TFK faktisk tar mindre plass i bilen enn bugaboo, fordi du ikke trenger å ta av sittedelen når du legger den sammen.
Lykke til med vognjakta :) Høres ut som gutten din er på lengde med min, han er litt over 2,5 år nå så det er en stund siden måling ved 2årskontrollen, men han er over 100cm nå hvertfall.
Tuusen takk :Heartred Åjaaa, så flott!! Ingenting er bedre enn det :D Jaa, da høres det ut som de er ca. like lange ja! Tenk at dem har vokst seg ca. dobbelt så lang siden dem ble født :p Sykt å tenke på!
 
Tuusen takk :Heartred Åjaaa, så flott!! Ingenting er bedre enn det :D Jaa, da høres det ut som de er ca. like lange ja! Tenk at dem har vokst seg ca. dobbelt så lang siden dem ble født :p Sykt å tenke på!
Elite tar overraskende liten plass. Tar du av alle hjul i tillegg, så er det ikke mye plass den tar. Selv med vogn og hundebur (stor hund) har det hvert null problem med ekstra bagasje og handleposer
 
Elite tar overraskende liten plass. Tar du av alle hjul i tillegg, så er det ikke mye plass den tar. Selv med vogn og hundebur (stor hund) har det hvert null problem med ekstra bagasje og handleposer
Høres veldig bra ut! Tusen takk for at du tok deg tid til å svare :happy:
 
Jeg ville definitivt sjekket ut Britax B Motion 4 plus. Lengre vogn får du omtrent ikke.

Jeg har Go big, men det er jo en duovogn, som er unødvendig dyr til soving. :)
 
City elite eller b-morion 4 plus er mine tips også. Vi hadde en emmaljunga i barnehagrn, husker ikke modell.
 
Hei :)
Har en lang (snart) 2 åring som for lengst har vokst ut av Bugaboo Fox, han sover ennå på dagtid, så vi er avhengig av en vogn han kan sove i. Noen med tips?
Britax b motion 4 plus er kjempelang, 105 cm. Min snart 3,5 åring har god plass enda.
 
Back
Topp