IVF

Betty1234

Forelsket i forumet
Hvor mange her inne er nå gravid etter IVF behandling?

Hvor holder dere til og hvor langt på vei er du?

Hvilket forsøk er du/dere på?



Vi har hatt vårt første forsøk på Riksen og jeg er nå gravid:Heartbigred 3+4 i dag.

Så etterlengtet:cheers
 
Vi er faktisk ganske mange her inne som har vært gjennom IVF, og det varmer hjertet mitt så ❤

Jeg er 5+6 og holder til på Vestlandet. Hadde egguttak i mars med totalfrys pga overstimulering, fikk 2 på frys. Satt inn det første i juni og ble gravid, men mistet i uke 9. Har nå satt inn det andre og ble gravid igjen ❤

Gratulerer så mye forresten :joyful:
 
Rogaland, første forsøk (ICSI).
IVF utført i Haugesund
4+5 idag

venter spent på TUL for å se om det er en eller to
 
Vi er faktisk ganske mange her inne som har vært gjennom IVF, og det varmer hjertet mitt så ❤

Jeg er 5+6 og holder til på Vestlandet. Hadde egguttak i mars med totalfrys pga overstimulering, fikk 2 på frys. Satt inn det første i juni og ble gravid, men mistet i uke 9. Har nå satt inn det andre og ble gravid igjen ❤

Gratulerer så mye forresten :joyful:


Gratulerer så mye til deg/dere også:Heartbigred

Man føler seg gjerne så alene i denne prosessen så godt og ha noen man kan dele erfaringer med.
 
Rogaland, første forsøk (ICSI).
IVF utført i Haugesund
4+5 idag

venter spent på TUL for å se om det er en eller to


Gratulerer så mye:Heartbigred

ja blir spennende med TUL, vet vi skal i uke 7 skal du også det eller ? Masse lykke til videre:dummy::dummy1:
 
Gratulerer så mye:Heartbigred

ja blir spennende med TUL, vet vi skal i uke 7 skal du også det eller ? Masse lykke til videre:dummy::dummy1:


Takk i lige måte :) !

ja skal også i uke 7 :joyful:
 
Porsgrunn hjalp oss, jeg er 5+5 idag.
Vi var først med i studie, men det endte i kjemisk,

Så dette er 1 offenlige forsøk, men samtidig forsøk nr 2 :)

Men jeg er fortsatt redd det skal gå galt da! Skal på tul uke 7 +2, så her telles det ned!

Så har vi fått 4 embryo på frys :angel7
 
Gratulerer så mye til deg/dere også:Heartbigred

Man føler seg gjerne så alene i denne prosessen så godt og ha noen man kan dele erfaringer med.

Tusen takk ❤ Ja, er veldig godt å ha noen å snakke med som har vært gjennom det samme :happy:
 
Jeg er endelig gravid med IVF :) Vi har vært gjennom 3 fulle offentlige forsøk ved Haugesund sykehus i Rogaland. Første uttak satte vi inn 1 egg og fikk 2 på frys. Ferskforsøk ble negativt. Begge fryseegg ble satt inn etterpå, ett om gangen, men begge fryseforsøk var og negative. Andre forsøksrunde var det kun ett brukbart egg, og det ble satt inn. Nok et negativt resultat. Var nok på vippepunkt å bare gi opp hele greia. Ekstremt sliten psykisk :dead:

Så gjennomførte vi siste forsøk, og nok en gang var det bare ett brukbart egg. (Vi har alle gangene fått ut 7-8 egg, men veldig få, kun 1-3 egg, har overlevd befruktning og utvikling). Denne gangen klaffet det. Tredje og siste fulle forsøk. Heldigvis :smiley-angelic001 Det er første gang gjennom 5 år med prøving at vi faktisk er gravide. Har aldri opplevd verken positiv test, kjemisk, SA eller MA. Så nå krysser vi alt av fingre og tær for at denne spiren holder hele veien til juni ❤️

Fikk se et nydelig bankende hjerte og at alt var som det skulle på TUL når vi var 6+5, idag er jeg 8+0. Skal til fastlegen på tirsdag, han ville ta ultralyd han også sa han, så da gleder jeg meg til forhåpentligvis nok en bekreftelse på at ting er som de skal :oops:❤️
 
Gravid 6+1 i dag etter IVF studie i Porsgrunn, så første forsøk :)

Spent på TUL i uke 8, leser så mye om graviditeter som stopper opp at jeg blir stresset. Minimalt med symptomer....
 
Fikk behandling i tromsø. Er idag 4+5. Er første forsøk, å første barn.
 
Hei!
Vi er gravide gjennom IVF. Vi har brukt spiren fertilitetsklinikk(privat), og de er bare fantastiske!

Vi mistet i uke 9 i juni etter inseminering. Denne gangen ble det IVF og vi ble gravide igjen. Altså første IVF forsøk.

er idag 7+1:Heartred
 
Forsøkt i 4 år med å bli gravide uten hell før nå. Har et barn fra før på vanlig måte. Masse undersøkelser, men man finner ingenting galt med verken partner eller meg selv.
Vært gjennom 1 ferskforsøk og 4 fryseforsøk (fikk ut ganske mange egg og mange ble befruktet) så totalt 5 forsøk. 4 negativ og 1 kjemisk, så egentlig 5 negative forsøk.
Andre runde med egguttak nå i september. Satt inn et embryo som festet seg, så endelig gravid. 7+3 i dag og TUL førstkommende onsdag. Kjenner jeg trenger å se et hjerte slå før jeg klarer å forstå at jeg er gravid, og få ro i sjelen.
 
Har ikke lest alle innleggene her enda, men vi er gravide med nummer 2 via ivf .
Holder til på Østlandet, og klinikken i Porsgrunn.
Det var på en måte vårt 3 forsøk: 1.fryseforsøk-mislykket, 2.forsøk avbrutt også dette 3.forsøk positiv test. Hadde ultralyd 6+3 og ser ut som innsetter er vellykket, hjerteblink ❤️ Og egget er der det skal være
 
Gravid på første forsøk når det endelig ble innsett. Litt kluss på flere forsøk tidligere som aldri kom på langt. Klinikk Spiren i Trondheim ga stor suksess. Uke 5 + 5 i dag.
 
Gravid på første ivf forsøk , 4+ 2 i dag skal sies at de ikke finner noe «galt» og forstår ikke hvorfor jeg hverken sliter med å bli gravid og hvorfor jeg mister når jeg blir gravid. Er veldig glad og takknemlig, men også mye uro. Har bak meg 3 SA og 3 MA som har satt sine spor psykisk.
Holder til i Stavanger. Gikk privat (Hausken). Pga gjentatte SA og MA går jeg også på blodfortynnende.
 
Gravid på første ivf forsøk , 4+ 2 i dag skal sies at de ikke finner noe «galt» og forstår ikke hvorfor jeg hverken sliter med å bli gravid og hvorfor jeg mister når jeg blir gravid. Er veldig glad og takknemlig, men også mye uro. Har bak meg 3 SA og 3 MA som har satt sine spor psykisk.
Holder til i Stavanger. Gikk privat (Hausken). Pga gjentatte SA og MA går jeg også på blodfortynnende.


Kjenner til den uroen man sitter med.. går du på sprøytene i blodfortynnende ? Går på dem selv og syntes at den gjør så vondt å sette:inpain:

krysser alt som krysses kan for deg at frøet holder hele veien :Heartbigred
 
:Heartred
Kjenner til den uroen man sitter med.. går du på sprøytene i blodfortynnende ? Går på dem selv og syntes at den gjør så vondt å sette:inpain:

krysser alt som krysses kan for deg at frøet holder hele veien :Heartbigred


Ja, jeg tar klexane - du også? De er ikke veldig behagelige :meh: har funnet et lite triks som hjelper ; jeg «bedøver» området hvor jeg skal stikke med isklumper først. Da kjenner jeg nesten ikke stikket. Kjenner jo at det som sprøytes inn svir, men legger meg ned og slapper av, puster dypt inn og ut. Det hjelper i alle fall litt

takk, krysser fingrene for deg også:Heartred alt vi skal igjennom altså...
Når tankekjøret er som verst prøver jeg å tenke «det som skjer med meg, skjer nettopp med meg fordi at jeg er sterk nok til å komme igjennom det»
 
:Heartred


Ja, jeg tar klexane - du også? De er ikke veldig behagelige :meh: har funnet et lite triks som hjelper ; jeg «bedøver» området hvor jeg skal stikke med isklumper først. Da kjenner jeg nesten ikke stikket. Kjenner jo at det som sprøytes inn svir, men legger meg ned og slapper av, puster dypt inn og ut. Det hjelper i alle fall litt

takk, krysser fingrene for deg også:Heartred alt vi skal igjennom altså...
Når tankekjøret er som verst prøver jeg å tenke «det som skjer med meg, skjer nettopp med meg fordi at jeg er sterk nok til å komme igjennom det»


Tar også klexane, å gjør som deg! Kan anbefale å ise området først ja! Jeg bruker noe litt (veldig) mye større enn isklump da:p

forhåpentligvis skal jeg kun ta det første trimester
 
Back
Topp