Mistet matlyst - tips?

Ladybug#2

Andre møte med forumet
Hei,

jeg har totalt mistet matlysten om dagen. Sliter med å få ned mat og ha motivasjon til å spise. Det eneste som frister nå er kakao og frukt. Noen som har noen tips?

Jeg var så glad når kvalmen gav seg i begynnelsen av andre trimester og jeg er ikke klar for at det skal komme tilbake nå..

Hva med rett i koppen eller supper? Tar typ null tid å lage, pluss at de er greie å få ned :)

Har slitt med matlysta hele svangerskapet. Prøver å spise «etter klokka», og får jeg lyst på noe spiser jeg det helt ukritisk. Har blitt litt start-kjeks med smør, for å si det sånn!

Kakao er godt! Jeg har en dæsj spraykrem oppi og!

Har valgt full-fat utgaven av pålegg- kjør på med meierismør, servelat, baconost etc etc.

Har slitt med matlysta hele svangerskapet. Prøver å spise «etter klokka», og får jeg lyst på noe spiser jeg det helt ukritisk. Har blitt litt start-kjeks med smør, for å si det sånn!

Kakao er godt! Jeg har en dæsj spraykrem oppi og!

Har valgt full-fat utgaven av pålegg- kjør på med meierismør, servelat, baconost etc etc.
Jeg og har spraykrem oppi. Alt som er usunt går litt lettere ned men må få nok næring til lille også, og det som er vanskelig

Jeg og har spraykrem oppi. Alt som er usunt går litt lettere ned men må få nok næring til lille også, og det som er vanskelig
Jeg er litt overvektig i utgangspunktet, så på meg er det ikke så farlig- både lege og jordmor har sagt at lillemor tar det hun skal ha, enten jeg går opp eller ikke. Foreløpig fortsatt 2kg under startvekt, men magen vokser og resten krymper, haha.

Kanskje fokuser på næringstett mat, om du ikke orker mye/store porsjoner. Avocado er jo bra, leverpostei, tørka mango kanskje? Og nøtter- enten «løse» eller som peanøttsmør?

Hva med smoothie? Her kan du i tillegg til frukt/yoghurt tilsette blomkål/erter/grønnkål/spinat. Spesielt erter og blomkål smaker man ikke en gang, og man kan bare bruke de fra frysedisken så det går fort å lage :)

Sliter også med matlysten... Så spiser egentlig bare det jeg vil når det frister. Har spist endel yoghurt med granola og frukt/bær i det siste.

Hva med smoothie? Her kan du i tillegg til frukt/yoghurt tilsette blomkål/erter/grønnkål/spinat. Spesielt erter og blomkål smaker man ikke en gang, og man kan bare bruke de fra frysedisken så det går fort å lage :)
Lurt- også kan du ha oppi litt malte mandler og kokosolje for å få i litt ekstra fett.

Sitter faktisk og vurderer å lage med vafler til frokost :shy:
Er det eneste som jeg overhodet kunne vurdert å spise akkurat nå.
Magen skriker etter mat, men har samtidig ikke lyst på noe som helst :depressed:

Back
Topp