Positiv test etter 15-30min

Chrisss

Andre møte med forumet
Hei :)

Jeg har følt meg litt anderledes i kroppen den siste uken, og tok en graviditetstest i går tidlig. Testen ble ikke positiv innenfor de minuttene som sto i beskrivelsen, men etter en halvtimes tid, ble det en svak rosa strek. Ble veldig usikker, og har søkt over hele internett for svar på hva som kan ha skjedd. Tok ny test i dag tidlig (annen type test), og akkurat det samme skjedde her. Negativ test som først ble positiv etter ca 30 min. Forventer mens om 4 dager. Så, mitt spørsmål, er det slik at de fleste tester får en ekstra rosa strek når de tørker opp? Legger ved bilde av testene, hvor strimmeltesten øverst ble tatt i går og pipettetesten (alere) ble tatt i dag.

Tørr jeg håpe? :Heartred

52FBCCB8-8F96-4216-ADCC-E6851C0F7675.jpeg
9CC7A544-346C-49EE-BF7E-03E6CCB8FCB7.jpeg

Last edited:
Så rart at strekene kommer så sent? Men de ser jo ganske sterke ut og hvis de er rosa (litt vanskelig å se på bildet) så virker de jo positive! Også merkelig om to typer tester gir falsk strek... selvom man jo ikke skal se på dem etter fristen (men hvem gjør ikke det?:hilarious:). Ville prøvd igjen imorgen.

Syns også det er veldig rart. Streken ble sterkere på testen jeg tok i dag, men er jo annen type test også. Ja, må ta test i morgen eller om noen dager også. Tar meg selv i å bli veldig forventningsfull, så tenke jeg måtte spørre her :)

Hei :)

Jeg har følt meg litt anderledes i kroppen den siste uken, og tok en graviditetstest i går morgen. Testen ble ikke positiv innenfor de minuttene som sto i beskrivelsen, men etter en halvtimes tid, ble det en svak rosa strek. Ble veldig usikker, og har søkt over hele internett for svar på hva som kan ha skjedd. Tok ny test i dag tidlig (annen type test), og akkurat det samme skjedde her. Negativ test som først ble positiv etter ca 30 min. Forventer mens om 4 dager. Så, mitt spørsmål, er det slik at de fleste tester får en ekstra rosa strek når de tørker opp? Legger ved bilde av testene, hvor strimmeltesten øverst ble tatt i går og pipettetesten (alere) ble tatt i dag.

Tørr jeg håpe? :Heartred

Vis vedlegget 338071 Vis vedlegget 338072
Alltid lov å håpe, men...
Avlesningstiden – Alle tester har en angitt avlesningstid, og det er kun i den perioden at resultatet er gyldig. Etter testens avlesningstid kan nemlig den kjemiske reaksjonen som skjer i testen fortsette, og det kan medføre at streken endrer seg (de kan bli svakere eller krafitgere) – eller så forsvinner streken helt. Avlesningstiden kan variere fra merke til merke, så les bruksanvisningen nøye! Hold testen på armlengdes avstand når du skal lese av resultatet. Om du ikke kan se en teststrek da, kan du kaste testen i søpla – og la den bli der.

Akk
Alltid lov å håpe, men...
Avlesningstiden – Alle tester har en angitt avlesningstid, og det er kun i den perioden at resultatet er gyldig. Etter testens avlesningstid kan nemlig den kjemiske reaksjonen som skjer i testen fortsette, og det kan medføre at streken endrer seg (de kan bli svakere eller krafitgere) – eller så forsvinner streken helt. Avlesningstiden kan variere fra merke til merke, så les bruksanvisningen nøye! Hold testen på armlengdes avstand når du skal lese av resultatet. Om du ikke kan se en teststrek da, kan du kaste testen i søpla – og la den bli der.

Akk, ja. Du har nok helt rett! Sikkert lurt å prøve å tenke at den virkelig er negativ heller enn å håpe at den er positiv! Takk for svar :)

Håper den er positiv pga spire i magen:smiley-angelic001:Heartpink

Dette har skjedd meg to ganger for mange år siden, var gravid begge gangene

De kan bli positive etter en stund selv om de er negative, men usikker på hvor lenge etterpå. Sjekk om et par dager, krysser fingrene!

Jeg har aldri opplevd at de blir positive etter lang tid uten å være gravid. Har også tatt alle slags tester. Selv om den er «ugyldig» pga avlesningstiden, så vedder jeg halve rumpa mi på at du er gravid! ☺️❤️

1070FD36-91D0-42C0-8D6C-23B78C73E06B.jpeg
Tok ny test akkurat (ca 1,5t siden forrige dobesøk) , klarte ikke vente mer... :)I dag ble det en svak strek allerede etter 1min. Tror nesten ikke mine egne øyne! Flere som kan se streken? Tar en cb digital i morgen tidlig for å være sikker!

Vis vedlegget 338181 Tok ny test akkurat (ca 1,5t siden forrige dobesøk) , klarte ikke vente mer... :)I dag ble det en svak strek allerede etter 1min. Tror nesten ikke mine egne øyne! Flere som kan se streken? Tar en cb digital i morgen tidlig for å være sikker!

Gratulerer så mye med spiren:love7

Back
Topp