September 2020

Så lenge det er uten sitrus funker det her.
Parfyme er litt 50/50 uten at jeg har funnet ut hva som er greia hos mine. Også varierer det mellom ungene da. Men jeg kan ikke la mellomsøster på 9 få bruke badebombe o ut lillesøster på 4,5 ikke få. For det første bader de oftest sammen og for det andre er det trolig større stas for den yngste. Selv om mellomste tåler mye. (men fikk eksem på ryggen av en balsam...) og minstemor klør og får utslett av mer.
 
Det viktigste er jo at en lager god mat som en ønsker.

For oss blir det uansett pinnekjøtt som både jeg og mannen er oppvokst med. Ungene er. Vel gradvis venner seg til dette, eldste er glad i det, mellomste spiser det og yngste smaker på, så vi har også litt annet. Svinemør ønsker mannen så det får ungene tilbud om og små nissepølser og diverse. Det viktigste er at alle koser seg.
Ja det er tanken. Mannen er oppvokst med pinnekjøtt som han ikke liker. Jeg er oppvokst med ribbe, skinkestek, medisterkaker, medisterpølser og alt tilbehøret. Ikke så stor fan av ribbe. :p
 
Ja det er tanken. Mannen er oppvokst med pinnekjøtt som han ikke liker. Jeg er oppvokst med ribbe, skinkestek, medisterkaker, medisterpølser og alt tilbehøret. Ikke så stor fan av ribbe. :p

Vi har ribbe første juledag, og det er godt synes jeg. Men pinnekjøttet hører til på julaften. For meg.
 
Og jeg takler ikke lukten av det engang. :p Jeg sliter med lukten av lam/sau.
Jeg er ikke veldig glad i ferskt lam, dog lammestek kan være godt, men pinnekjøtt, og fenalår som vi kaller spikkekjøtt, og da mener jeg hjemmetørket helt lår, ikke oppskåret i skiver i en vacuunpakket pose, det er jul!

For meg. Og mannen. Og ungene (spikkekjøtt i alle fall. Det gleder de ser til alle tre.)
 
Er det bare meg, mannen og frøkna blir det reinsdyr med fløtegratinerte poteter og bearneise. Det var det jeg og mannen spiste vår første jul sammen. Da feiret vi alene, for vi hadde ikke mulighet til å reise noen steder.
Pinnekjøtt her
 
Stakkars liten

Vel, hun er jo ikke egenelig syk, bare den hosten. Tørrhoste langt oppe i halsen, ikke noe dypt. Som legen bekreftet, ikke noe galt med henne, hun er frisk. En liten irritasjon i halsen etter forkjølelse og en (U)vane med å hoste/kremte hver gang hun kjenner noe. Ikke fokusere på det. Behandle henne som den friske jenta hun er. Og komme tilbake om hun fortsatt hostet om to uker.
. Så legen tror ikke hun hoster om to uker. Jeg tror liksom at hun sikkert hoster til jul.
 
Vel, hun er jo ikke egenelig syk, bare den hosten. Tørrhoste langt oppe i halsen, ikke noe dypt. Som legen bekreftet, ikke noe galt med henne, hun er frisk. En liten irritasjon i halsen etter forkjølelse og en (U)vane med å hoste/kremte hver gang hun kjenner noe. Ikke fokusere på det. Behandle henne som den friske jenta hun er. Og komme tilbake om hun fortsatt hostet om to uker.
. Så legen tror ikke hun hoster om to uker. Jeg tror liksom at hun sikkert hoster til jul.
Er fortsatt irriterende å hoste så mye :)
 
Frøkna har sloknet på sofaen, helt utslitt etter bhg. Får få seg 10min før jeg vekker henne ❤️
 
Er fortsatt irriterende å hoste så mye :)
Ja. Det vet jeg. (hoster jo selv også) men hun plages egentlig ikke. Og heldigvis er hun ifølge legen frisk, ingen tegn til astma eller en infeksjon nedover luftveiene.
 
Er så spent på å høre fra pappa/samboeren.

Og akkurat i det jeg skrev den setningen, så ringte søsteren min. Hun hadde fått tilbakemelding fra samboer at svulsten de opererte ut på pappa var noe de ikke hadde sett før. De har sendt den inn til nærmere undersøkelse. Det kan være betent eller det kan være tegn på spredning. Så nå prøver jeg å beholde roen..
 
Er så spent på å høre fra pappa/samboeren.

Og akkurat i det jeg skrev den setningen, så ringte søsteren min. Hun hadde fått tilbakemelding fra samboer at svulsten de opererte ut på pappa var noe de ikke hadde sett før. De har sendt den inn til nærmere undersøkelse. Det kan være betent eller det kan være tegn på spredning. Så nå prøver jeg å beholde roen..
Pust med magen.
 
Back
Topp