«Roligere» babygym

Jonemina

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2020
Noen som har erfaring med litt mer dempet farger på babygym? Vi hadde en fra Skip Hop (trehouse) med veldig sterke farger sist, men den var så utvasket og nuppete, så vi vil ha en ny. Barn liker jo sterke farger, og den er visst «best i test», men så tenker jeg litt: kan det blir for mye for disse små? Hvis babygym’en er litt mer nøytral, og man heller har sterke farger på lekene man fester på, så har de mer mulighet til å se litt bort/hvile hvis det blir mye stimuli? Det blir kanskje også mer kontraster? Eller er det bare mest mulig farger på alt som gjelder..? De sier jo gjerne fra hvis de er misfornøyde, og så kan man selvfølgelig flytte dem bort ved behov. Noen som har erfaring med hva babyen liker best? Nå er jo babyer forskjellige, men.
 
Noen som har erfaring med litt mer dempet farger på babygym? Vi hadde en fra Skip Hop (trehouse) med veldig sterke farger sist, men den var så utvasket og nuppete, så vi vil ha en ny. Barn liker jo sterke farger, og den er visst «best i test», men så tenker jeg litt: kan det blir for mye for disse små? Hvis babygym’en er litt mer nøytral, og man heller har sterke farger på lekene man fester på, så har de mer mulighet til å se litt bort/hvile hvis det blir mye stimuli? Det blir kanskje også mer kontraster? Eller er det bare mest mulig farger på alt som gjelder..? De sier jo gjerne fra hvis de er misfornøyde, og så kan man selvfølgelig flytte dem bort ved behov. Noen som har erfaring med hva babyen liker best? Nå er jo babyer forskjellige, men.

babyer har ikke velutviklet syn når de blir født, ser veldig lite farger. Så hvis baby gymmen er nøytral vil de rett og slett ha problemer med å se den. Når de er 3 mnd vil de kunne skille mellom ulike farger, men selv da vil interesserer de seg mer for sterke og kontrast farger. Neutral farger vil kunne virke «kjedelig» for babyen og da vil babygymmen miste sin funksjon. Hvis de blir slitne vil de enten sovne (mine sovnet ofte under babygymmen) eller gi utrykk for at de vil opp.
 
Noen som har erfaring med litt mer dempet farger på babygym? Vi hadde en fra Skip Hop (trehouse) med veldig sterke farger sist, men den var så utvasket og nuppete, så vi vil ha en ny. Barn liker jo sterke farger, og den er visst «best i test», men så tenker jeg litt: kan det blir for mye for disse små? Hvis babygym’en er litt mer nøytral, og man heller har sterke farger på lekene man fester på, så har de mer mulighet til å se litt bort/hvile hvis det blir mye stimuli? Det blir kanskje også mer kontraster? Eller er det bare mest mulig farger på alt som gjelder..? De sier jo gjerne fra hvis de er misfornøyde, og så kan man selvfølgelig flytte dem bort ved behov. Noen som har erfaring med hva babyen liker best? Nå er jo babyer forskjellige, men.

Vi hadde en av hver, og for å si det sånn; den fine, duse med treleker fra Sebra ble aldri brukt. Hun kunne ikke brydd seg mindre om den. Jo mer glorete jo bedre :D
 
Vi hadde en fra brio sist, som hadde litt for duse farger for min smak. Type lyseblå, lysegrønn, o.l. https://www.shpock.com/en-gb/i/Xu4TipLLYUXkLk3n/babygym

Vår var bare sånn passe interessert, og det dumme med den var at den var liten i liggedelen.

Så jeg har lyst til å kjøpe en fra skip hop eller tiny love til nestemann, nettopp fordi jeg vil ha mer farger og mer ulike leker og teksturer. Også veldig greit at det er noe som skjer på selve teppet under, som de har glede av når de ligger på magen.
 
Som nevnt over så handler det om utviklinga av syn og hvordan de ser farger når de er så små. Vi hadde en dus-rosa en til storesøster - bomkjøp deluxe! Endte opp med å ta frem min gamle babygym fra loftet til mamma, som skreik i alle slags farger. Den digga ho! Lillesøster har nå en fra Skip Hop og storkoser seg. Hvis det blir for mye for henne, så snur hun seg unna eller klager, da tar jeg henne ut - men heldigvis er hun tydelig på dette selv, og sier fra når det er nok. Hun er 4 mnd ☺️
 
Takk for svar:) Ja, noen er jo helt duse uten noen kontraster. Det er nok neppe særlig egnet. Vurderte mer om det var en mellomting slik at lekene/enkelttingene kom mer tydelig frem for babyen. Jeg vil også helst at det er noe å utforske på teppet, ja, hvis ikke må det i alle fall kunne festes på. Blir nok Skip hop eller liknende igjen.
 
Sniker
Vi har bare hatt et stativ i tre, det er vel litt rødt og grønt på det. Også kan man heller henge opp de lekene man vil og variere litt. Den var også fin å sette foran vippestol. Så jeg likte egentlig den bedre enn de som henger fast i ei matte :)
 
Jeg har en i sort/hvitt fra jollyroom, den har begge jentene likt godt. God kontrast når de er helt nye, samtidig som den ikke tar fokuset bort fra lekene. Gjør ikke noe at den er ok å se på heller, er jo rene fargefesten med alt som henges på(som ikke fulgte med babygymmen)...
 
Hadde en helt hvit babygym, med en bamseformet teppe som bunn. Mykt stort hode og bein og hadde ulike lyder (feks knitring) i bunnen. Hadde hvite, grå og sorte leker i starten før det ble hengt opp mer fargerike og med mer lyd etterhvert. Fungerte veldig fint det.
 
Back
Topp