Når kom energien din tilbake?

LaLuna0

Betatt av forumet
Jeg er i uke 9 nå og er så lei av å være utslitt. Jeg får ikke til å gjøre noe fornuftig. Jeg sovner ofte 20:30-21:00, sover til 5-6-7, og ligger stort sett på sofaen hele dagen, og sover gjerne litt på dagtid. Har jeg et gjøremål på dagen er jeg helt ødelagt etterpå. Jeg er kvalm døgnet rundt også, og den gjør også at jeg må ligge mye, men det er mangelen på energi som føles verst. Jeg er student, men har ikke klart å lese på ukesvis. Vi har heldigvis lite obligatorisk for tiden, men jeg burde jo lese 37,5 timer i uka.

Når går det over?? For å si det sånn så blir det bare en unge på oss, for jeg kan ikke ta meg av et barn om jeg skal være så sliten neste gang også...
 
Sniker
Her ble det gradvis bedring fra litt uti uke 10, tydeligst endring fra uke 12. Men nå er jeg i uke 15 og venter fortsatt på å kjenne meg ordentlig ovenpå, det påvirkes nok av full jobb og 2åring i tillegg :p
Men det er ikke som i uke 9 hvor jeg ble sliten av å ligge på sofaen og måtte gå opp i senga, og samboer gjorde alt som hadde med husarbeid og 2åringen å gjøre.

Så det blir sannsynligvis graevis bedre til neste trimester, rundt uke 14, for deg!
 
Jeg er i uke 9 nå og er så lei av å være utslitt. Jeg får ikke til å gjøre noe fornuftig. Jeg sovner ofte 20:30-21:00, sover til 5-6-7, og ligger stort sett på sofaen hele dagen, og sover gjerne litt på dagtid. Har jeg et gjøremål på dagen er jeg helt ødelagt etterpå. Jeg er kvalm døgnet rundt også, og den gjør også at jeg må ligge mye, men det er mangelen på energi som føles verst. Jeg er student, men har ikke klart å lese på ukesvis. Vi har heldigvis lite obligatorisk for tiden, men jeg burde jo lese 37,5 timer i uka.

Når går det over?? For å si det sånn så blir det bare en unge på oss, for jeg kan ikke ta meg av et barn om jeg skal være så sliten neste gang også...

Som jeg skulle ha skrevet det selv, minus student delen, og her er det barn nr 2. Har heldigvis en oppegående mann som trår til.

Gleder meg også til å få tilbake energien, ligger hele dagen nesten.... Etter litt fysisk ks aktivitet må jeg hente meg inn igjen. Ute på lekeplassen med familien; må sette meg ned x antall ganger pga kvalme og null energi... Fryktelig slitsomt.
 
Jeg er i uke 9 nå og er så lei av å være utslitt. Jeg får ikke til å gjøre noe fornuftig. Jeg sovner ofte 20:30-21:00, sover til 5-6-7, og ligger stort sett på sofaen hele dagen, og sover gjerne litt på dagtid. Har jeg et gjøremål på dagen er jeg helt ødelagt etterpå. Jeg er kvalm døgnet rundt også, og den gjør også at jeg må ligge mye, men det er mangelen på energi som føles verst. Jeg er student, men har ikke klart å lese på ukesvis. Vi har heldigvis lite obligatorisk for tiden, men jeg burde jo lese 37,5 timer i uka.

Når går det over?? For å si det sånn så blir det bare en unge på oss, for jeg kan ikke ta meg av et barn om jeg skal være så sliten neste gang også...

Føler med deg. Er student selv og for øyeblikket i praksis. 10+6 i dag og sliter med både kvalme og følelsen av å være utslitt hele tiden, slik som deg. Håper virkelig det går over i andre trimester.
 
Jeg begynte å føle meg bedre ut i uke 10. Jeg har også sovet nesten hele døgnet, men merket endring på trøttheten i uke 10. Jeg er fortsatt trøtt og sliten, men ikke på samme måte som tidigere :)
 
Har to små barn å følge opp så etter frokost, påkledning og levert i barnehagen legge eg meg til å sove igjen (mest fordi eg sove minimalt om natta). Er trøtt og kvalmen, brekke meg i tide og utide. Har ofte stått på lekeplassen eller under en tur å brekt meg i skogen. Trudde kvalmen ihvertfall skulle snu snart. Er i uke 10 nå men kvalmen har blitt verre den siste uka. Er også student men har fått utsatt praksis da eg aldri i verden klare å jobba i barnehagen sånn så detta. Håpe det snur i uke 11-12 ihvertfall blir litt bedre
 
Føler med deg. Er student selv og for øyeblikket i praksis. 10+6 i dag og sliter med både kvalme og følelsen av å være utslitt hele tiden, slik som deg. Håper virkelig det går over i andre trimester.

Oi, imponert over at du klarer å gjennomføre praksis! Men er jo synd å måtte ta den på nytt senere pga noe som er forbigående også. Håper du føler deg bedre snart!
 
Sniker
Her ble det gradvis bedring fra litt uti uke 10, tydeligst endring fra uke 12. Men nå er jeg i uke 15 og venter fortsatt på å kjenne meg ordentlig ovenpå, det påvirkes nok av full jobb og 2åring i tillegg :p
Men det er ikke som i uke 9 hvor jeg ble sliten av å ligge på sofaen og måtte gå opp i senga, og samboer gjorde alt som hadde med husarbeid og 2åringen å gjøre.

Så det blir sannsynligvis graevis bedre til neste trimester, rundt uke 14, for deg!

Åh, jeg håååper jeg også kan føle meg gradvis bedre i uke 10! Kjenner meg igjen i å være for sliten til å ligge på sofaen, haha. Håper du fortsetter å føle deg bedre!
 
Takk for svar alle sammen! Godt å vite at det ikke er unormalt i alle fall. All ære til dere som har barn fra før av, som sagt så blir det nok bare én unge på oss (om dette blir et barn da, venter med å senke skuldrene og juble i noen uker til). Orker faktisk ikke dette flere ganger!
Skal smøre meg med tålmodighet og håper på bedring iløpet av noen uker!
 
Takk for svar alle sammen! Godt å vite at det ikke er unormalt i alle fall. All ære til dere som har barn fra før av, som sagt så blir det nok bare én unge på oss (om dette blir et barn da, venter med å senke skuldrene og juble i noen uker til). Orker faktisk ikke dette flere ganger!
Skal smøre meg med tålmodighet og håper på bedring iløpet av noen uker!
Det er fort glemt til neste gang. Mange med hyperemesis som får både 2 og 3 barn, og hyperemesis er virkelig helt jævlig. Du finner fort ut at det er verdt det :)
 
Hehe, vi får se på det :nailbiting:
Sniker fra mai. Jeg har helt samme form som deg.. kvalm konstant... var det med begge de første også, men husket ikke hvor jævlig dette var :hilarious: så jo, man glemmer lett.. heldigvis :hilarious:
 
Venter enda :sorry:
Vært super sliten, og er 13 uker på vei i morgen så håper det snart slipper taket litt
 
Takk for svar alle sammen! Godt å vite at det ikke er unormalt i alle fall. All ære til dere som har barn fra før av, som sagt så blir det nok bare én unge på oss (om dette blir et barn da, venter med å senke skuldrene og juble i noen uker til). Orker faktisk ikke dette flere ganger!
Skal smøre meg med tålmodighet og håper på bedring iløpet av noen uker!

Det er ikke unormalt og det viktigste er: det går over! Som du ser av svarene, er det vanlig at det bedrer seg fra uke 10, men hos noen tar det litt lengre tid. Og som @Bamsemums2019&2021 sier, du glemmer det fort og det er nok ikke dette som eventuelt vil hindre deg i få flere barn ;)

Jeg synes det ble bedre fra uke 10, men det er først nå i uke 13 og 14 jeg begynner å føle meg tilnærmet normal igjen! Hvis det er noen trøst, synes jeg kvalmen og trøttheten var grusom med nummer 1, men nå (med nummer 3) vet jeg så godt at det er for begrenset tid og at man bare må holde ut at det på en måte går litt bedre :)
 
Back
Topp