Nedtelling til uke 5

IVFdrømmen

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
JuniJubel2021
Kjemisk grensa som første milepæl :) 5+0 altså :oops:

Jeg er 4+2 idag :shy::Heartred 5 dager igjen!
 
Kjemisk grensa som første milepæl :) 5+0 altså :oops:

Jeg er 4+2 idag :shy::Heartred 5 dager igjen!

Eg har aldri hørt om dette kjemiske greiene før ei skreiv det her. Kan du utdypa litt meir? Er det noko ein seier kun om veke 4? Og så kaller ein det SA etter uke 5 eller?
 
Eg har aldri hørt om dette kjemiske greiene før ei skreiv det her. Kan du utdypa litt meir? Er det noko ein seier kun om veke 4? Og så kaller ein det SA etter uke 5 eller?
En kjemisk graviditet er et veldig tidlig svangerskapsavbrudd som finner sted rett etter at embryoet har festet seg. En ultralyd kan ikke oppdage noe foster, men kroppen din produserer hCG-hormonet, så resultatet av en test vil være positivt. Det er på en måte det samme som en SA, bare på et veldig tidlig stadie (slik jeg har forstått det) :happy:

Har aldri opplevd det selv, men hadde ei venninne som har vært kjemisk gravid en gang. At egget bare var festet en liten stund men lenge nok til at det ble produsert hcg. Hun fikk begynnende menstruasjon samme dag som hun fikk positiv test. Hun tok en ny test 2 dager senere og den var da negativ. (På sykehuset hadde legen sagt at det var et godt tegn at man ble kjemisk gravid da, for selv om egget ikke var ment til å bli et barn prøvde kroppen så godt den kunne) :happy:

Så uke 5 grensa for meg er rett og slett bare en nedtelling til å se at dette faktisk ikke bare er kroppen som lurer meg :shy::shy:
 
Lurt med milepæler underveis! Uke 12 virker så altfor lenge til. Selv er jeg 4+0 i dag, så én uke igjen♥️
 
3+5 i dag! Testen var sterkere i dag enn i går, så glad for hver lille dag det går fremover!!:happy:
 
3+6 i dag! Nesten så jeg «angrer» på at jeg testet allerede 8DPO, denne uken har vært lang :rolleyes:
 
Back
Topp