Hoste hos baby 6 måneder.

PetiteMoi

Glad i forumet
Lille har begynt å hoste om morgenen.
Det begynner rundt 5-6 tiden om morgenen å gir seg etter at hun får første flaske med mme eller litt trøste pupp.

Siden hosten gir seg utover dagen har jeg ikke tenkt noe over det hun er livlig og seg selv, så ikke noe endring med almenntilstanden hennes.

Men bør jeg ta en tur til legevakten i morgen eller legen om hun hoster i morgen også? Hun har heller ikke noe feber (37,4 i dag morges og 37,6 klokka 14.00 i dag og 37,6 klokka 19.00 før hun la seg)

Forhør deg med lege om du er usikker.
Her hadde vi første runde med sykdom da babyen var 7 mnd og det var litt skremmende som førstegangsmor. Men de skal tåle litt feber og forkjølelse nå så lenge det ikke er tungt for dem å puste.
Legevakt kan også veilede deg per telefon utfra det du beskriver om du er usikker :)

Ja, jeg må kanskje ta en telefon til legevakten i morgen å høre. Råd fra medisinske fagpersoner er jo best.

Hun sover godt nå å jeg hører at pusten er ganske normal. Ikke tung eller gurglete.

Har du bygd opp sengen hennes? Legg noen bøker under senga i hodeender, og evt under madrassen. Hjelper på hoste og slik ved forkjølelse.
God bedring til babyen, utfra egen erfaring høres Det ikke ut som noe alvorlig eller noe legen kan gjøre, men jeg kjenner jo ikke hele situasjonen og er heller ikke lege, så som du sier, er du i tvil så snakk med helsepersonell.

Hadde ikke bygget opp senga hennes å ville ikke begynne i hår siden hun sov så godt. Men nå er den bygget opp med kjemi, biologi og Harry Potter bøker. Kanskje hun nå får tidlig smak på temaene

Er hun våken når hun hoster? Og er det kun om morgenen? Tenker siden du skriver hun er fin i form ellers om hun hoster med vilje for å få oppmerksomhet. Eller om hun rett og slett er tørr i halsen hvis det er lenge siden sist måltid.

Men såklart hør med lege hvis du er usikker på noe.

Legen fant ikke noe. Halsen å alt så bra ut. Det er mest om morgenen å ikke den oppmerksomhets hosten. Da den høres helt annerledes ut. Hun var som sakt litt tett i nesen fikk kjøpt nesesuger å renset den godt. Dakar lille <3 det var ikke gøy. Så håper hun sover godt i natt og ikke hoster.

Back
Topp