Beste pumpe?

Nå har jeg kun prøvd medela swing elektriske pumpe og vært veldig fornøyd med den.
Men skulle jeg fått flere barn hadde jeg kjøpt Elvie brystpumpe, den er bærbar (den puttes bare nedi ammebhen), trådløs og nesten lydløs. Så slipper man å være lenket til sofaen.
 
Nå har jeg kun prøvd medela swing elektriske pumpe og vært veldig fornøyd med den.
Men skulle jeg fått flere barn hadde jeg kjøpt Elvie brystpumpe, den er bærbar (den puttes bare nedi ammebhen), trådløs og nesten lydløs. Så slipper man å være lenket til sofaen.

Den så jo genial ut, men den koster 7 000 (!) for dobbel pumpe... Det er jo helt sykt..

Jeg hadde dobbel elektrisk medela swing forrige gang. Jeg hadde pumpebh, og pumpen har hekte så du kan hekte den i bukselinningen. Så man kan gå rundt med den med hendene fri, men må jo passe på ledninger og sånt, da..
 
Den så jo genial ut, men den koster 7 000 (!) for dobbel pumpe... Det er jo helt sykt..

Jeg hadde dobbel elektrisk medela swing forrige gang. Jeg hadde pumpebh, og pumpen har hekte så du kan hekte den i bukselinningen. Så man kan gå rundt med den med hendene fri, men må jo passe på ledninger og sånt, da..

ja vet at prisen er rimelig høy, men det hadde gjort at jeg ikke trengte slite meg helt ut med pumping . Hadde også dobbel elektrisk medela swing med ammebh, men de å skulle ta vare på små søsken alene og pumpe samtidig.
 
ja vet at prisen er rimelig høy, men det hadde gjort at jeg ikke trengte slite meg helt ut med pumping . Hadde også dobbel elektrisk medela swing med ammebh, men de å skulle ta vare på små søsken alene og pumpe samtidig.

Her skal storebroren gå i bhg, og etter erfaringene forrige runde skal jeg IKKE slite meg ut med pumping, men heller gi mer mme. Forrige gang kavet jeg alt for mye med å absolutt skulle gi så mye morsmelk som mulig.. Det skal jeg ikke denne gangen. Så satser på å begynne med den pumpen jeg har, og se hvordan det går.
 
Her skal storebroren gå i bhg, og etter erfaringene forrige runde skal jeg IKKE slite meg ut med pumping, men heller gi mer mme. Forrige gang kavet jeg alt for mye med å absolutt skulle gi så mye morsmelk som mulig.. Det skal jeg ikke denne gangen. Så satser på å begynne med den pumpen jeg har, og se hvordan det går.

helt enig med deg :)
 
Denne gangen har jeg kjøpt Medela freestyle flex dobbelpumpe siden den var rangert som den aller beste pumpen som ikke var sykehuspumpe. 3.barnet og ønsker virkelig å kunne amme denne gangen og håper pumpen kan hjelpe meg. Har også kjøpt naturebond
 
Har prøvd avent og beemo tidligere. Avent var ubrukelig for mine pupper. Geniale med Medela er at du kan bytte trakt sånn at du får en som faktisk passer nippelen perfekt
 
Nå har jeg kun prøvd medela swing elektriske pumpe og vært veldig fornøyd med den.
Men skulle jeg fått flere barn hadde jeg kjøpt Elvie brystpumpe, den er bærbar (den puttes bare nedi ammebhen), trådløs og nesten lydløs. Så slipper man å være lenket til sofaen.

Eneste jeg har hørt fra flere om denne er at den ikke tømmer/stimulerer brystet like bra. Men om det stemmer kan jeg jo ikke uttale meg om da :confused005 kommer an på puppene også kanskje.

Til ts så har jeg hatt medela og vært fornøyd med den, liker at man har 3 ulike trakter å velge mellom for best mulig å kunne tilpasse brystet. Jeg skal i tillegg ha en pumpebh denne gangen. Måtte holde puppen oppe mens jeg pumpet sist og det var sykt slitsomt.
 
Eneste jeg har hørt fra flere om denne er at den ikke tømmer/stimulerer brystet like bra. Men om det stemmer kan jeg jo ikke uttale meg om da :confused005 kommer an på puppene også kanskje.

Til ts så har jeg hatt medela og vært fornøyd med den, liker at man har 3 ulike trakter å velge mellom for best mulig å kunne tilpasse brystet. Jeg skal i tillegg ha en pumpebh denne gangen. Måtte holde puppen oppe mens jeg pumpet sist og det var sykt slitsomt.

Dumt hvis den ikke stimulerer like bra. Da er det liksom ikke noe poeng i at den er enkel å bruke. Etter å ha vært pumpe mamma til nr 1 og holdt alt med hendene i x antall mnd kjøpte jeg pumpebh med nr 2. Etter å ha følt meg som kun en melkeku var det så deilig å kunne holde babyen mens jeg pumpet.
 
Jeg synes avent manuell fungerte utmerket i starten da jeg bare skulle pumpe litt innimellom ved spreng og mellom amminger. (denne koster 99kr på normal!! Så jeg kjøpte to )

Da snuppa puppestreika skaffet jeg medela maxi swing for å prøve å holde produksjonen oppe. Det fungerte greit. Jeg fikk ut omtrent like mye med begge pumpene men på kortere tid og med mindre jobb selvfølgelig med medela.

Jeg har også testet naturebond. En genial liten sak. Fikk aldri testet den mens jeg ammet fordi jeg skaffet den litt for sent. Neste gang skal den være med fra start, kan anbefale den
 
Noen her som har erfaring med elvie pump? Står mellom den og medela freestyle flex. Setter pris på om dere vil dele erfaringer hvis dere har prøvd pumpene. Jeg har tidligere hatt medela swing maxi så har erfaring med den. :)
 
Last edited:
Back
Topp