Når var kvalmen verst?

Er i veke 8+0 no, og har vore meir eller mindre kvalm i to veker :depressed: Det føles som ein vond spiral då eg vert dårlegare jo mindre eg et, men eg får åte veldig lite sidan eg er dårleg... I tillegg vert eg meir kvalm gjennom heile dagen viss eg søv lite, men slit med å sove då eg er kvalm :grumpy::banghead::banghead: Ufff, mange her skriv at det vart verst i veke 9... eg berre kryssar fingrane for at det ikkje skal verte verre :dead:
 
Last edited:
Har hatt noen dritt dagar nå så håpe ikkje det blir verre ihvertfall.. 8+3 og ser frem til "lysere" tider snart
 
Uke 7-10 var helt grusomme, var kvalm fra morgen til kveld :confused: Nå er jeg i uke 12 og begynner gradvis å føle meg litt bedre :happy:
 
Har sluppet unna det meste av kvalme, men i dag har jeg vært kvalm stort sett hele dagen. Eneste som hjelper er å ligge helt stille.. er 8 uker..
 
Hos meg var kvalmen faktisk verst i uke 5 og 6. Etter det har jeg «bare» vært uvel og uggen pga lavt blodtrykk og sporadisk kvalm, gjerne etter måltider.
 
Er 9+4 i dag og nå har kvalmen og slappheten bare plutselig blitt mye bedre, nesten borte. Nesten sånn at jeg ikke føler meg gravid lengre! Er dette grunn til bekymring?

Hvis det er normalt så er jo det fantastisk! Føler meg litt som meg selv igjen :) men blir bekymret for at jeg ikke kjenner noe lengre :( eneste er at jeg har litt "mensmurringer" av og til :)

Noen som har samme erfaring?
 
Er 9+4 i dag og nå har kvalmen og slappheten bare plutselig blitt mye bedre, nesten borte. Nesten sånn at jeg ikke føler meg gravid lengre! Er dette grunn til bekymring?

Hvis det er normalt så er jo det fantastisk! Føler meg litt som meg selv igjen :) men blir bekymret for at jeg ikke kjenner noe lengre :( eneste er at jeg har litt "mensmurringer" av og til :)

Noen som har samme erfaring?
Her kommer og går den litt nå om dagen. Ble bedre fra uke 9+0, og har nå noen dager innimellom hvor jeg er kvalm hele dagen, da er jeg ofte trett og sliten så det påvirker nok meg iallefall.. Jeg har større og ømmere pupper, sterke ligamentsmerter innimellom og er ganske så hormonell så er ikke redd selv om kvalmen er borte noen dager. Må bare prøve å nye det. :)
 
Er 9+4 i dag og nå har kvalmen og slappheten bare plutselig blitt mye bedre, nesten borte. Nesten sånn at jeg ikke føler meg gravid lengre! Er dette grunn til bekymring?

Hvis det er normalt så er jo det fantastisk! Føler meg litt som meg selv igjen :) men blir bekymret for at jeg ikke kjenner noe lengre :( eneste er at jeg har litt "mensmurringer" av og til :)

Noen som har samme erfaring?
Her går kvalmen i bølger, opp og ned i styrke. Ein dag e drit mens andre dager er det greit. Har og ømme pupper mye og ein del voksesmerter fra livmor så er ikkje bekymra:) er 9+3 i dag
 
Er 9+4 i dag og nå har kvalmen og slappheten bare plutselig blitt mye bedre, nesten borte. Nesten sånn at jeg ikke føler meg gravid lengre! Er dette grunn til bekymring?

Hvis det er normalt så er jo det fantastisk! Føler meg litt som meg selv igjen :) men blir bekymret for at jeg ikke kjenner noe lengre :( eneste er at jeg har litt "mensmurringer" av og til :)

Noen som har samme erfaring?

Jeg har det på samme måte. De to siste dagene har jeg nesten ikke vært trøtt og har følt at energien er på tur tilbake. Håper det er vanlig ❤️
 
Er 9+4 i dag og nå har kvalmen og slappheten bare plutselig blitt mye bedre, nesten borte. Nesten sånn at jeg ikke føler meg gravid lengre! Er dette grunn til bekymring?

Hvis det er normalt så er jo det fantastisk! Føler meg litt som meg selv igjen :) men blir bekymret for at jeg ikke kjenner noe lengre :( eneste er at jeg har litt "mensmurringer" av og til :)

Noen som har samme erfaring?
Samme erfaring her! Kvalmen slapp ganske mye rundt det tidspunktet. Men har fortsatt å være trøtt da.
 
Her satte kvalmen i gang med et brak i uke 6, og er like hemmende enda. Fikk postafen og zofran for en uke siden. Er 10+2 i dag, og håper det slipper litt taket snart.
 
11+1 i dag og fortsatt mye kvalm. Kommer meg på jobb igjen men er helt kake etter jobb. Kaster fortsatt opp men ikke like mye som tidligere. Håper inderlig det blir bedre etter 12 uker
 
Jeg har óg blitt plutselig bedre fra uke 9. Nå er jeg i uke 10 og kan ha gode dager. Noen dager er jeg fremdeles ødelagt men i mindre grad en før. Så krysser fingrene for at dette snart er over!
 
Fram til uke 9, +/- to dager var jeg helt elendig i formen. Aller verst på ettermiddag og kveld. Nå har jeg noen få gode dager innimellom. Er 10+4 i dag.
Reagerer fortsatt veldig på lukt og en god del smaker, og det er lite som skal til før jeg kjenner at jeg må brekke meg... :/
 
10+2 i dag og siste uken har kvalmen lettet noen timer innimellom i det minste. Ikke kvalm 24/7 Så ser ut som det begynner å gå riktig vei. Hadde besøk av en venninne for første gang på 5 uker i går. Tidligere vært så dårlig at jeg ikke har orket ta imot besøk
 
Idag fant eg noko som funka merkbart. Tygge tyggis, sånn helst heilt tida! Holdt den "spya i halsen" -kvalmen unna, roa seg på "berre uggen" . Klarte å vere å besøk hos foreldra mine i fleire timar :woot: Og har endå ikkje spydd, eller vert i nærheten.
 
Samme erfaring her! Kvalmen slapp ganske mye rundt det tidspunktet. Men har fortsatt å være trøtt da.

Ja, samme her, fortsatt litt trøtt og slapp, men mindre trøtt enn før :) Har fortsatt en blund etter middag, og av og til varer den helt til kveldsmat også er det rett i seng, hehe:happy: huff, føles som om jeg råtner opp innvendig! Er vant til å sykle en liten trimtur hver dag og generelt være ganske aktiv! Nå føler jeg meg som en slapp råttstokk som bare svirrer rundt :( klarer ikke å la være å tenke at jeg gjør noe feil, men det er vel kanskje normalt? Jeg har også lagt på meg litt, og det kjenner jeg at instinktivt er litt vanskelig å svelge, men må vel bare bli vant til det, kanskje :rolleyes:
 
Ja, samme her, fortsatt litt trøtt og slapp, men mindre trøtt enn før :) Har fortsatt en blund etter middag, og av og til varer den helt til kveldsmat også er det rett i seng, hehe:happy: huff, føles som om jeg råtner opp innvendig! Er vant til å sykle en liten trimtur hver dag og generelt være ganske aktiv! Nå føler jeg meg som en slapp råttstokk som bare svirrer rundt :( klarer ikke å la være å tenke at jeg gjør noe feil, men det er vel kanskje normalt? Jeg har også lagt på meg litt, og det kjenner jeg at instinktivt er litt vanskelig å svelge, men må vel bare bli vant til det, kanskje :rolleyes:
Jeg har gått opp 5 kilo allerede - minst! Men trøster meg med at jeg gikk tidlig opp forrige svangerskap også, og så flatet det ut litt etterhvert.
 
Back
Topp