Balanse mellom mat og melk?

Frk. Gamlemor

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
Hvor ofte spiser deres babyer mat? Og hvor ofte ammer eller flasker dere babyene?

Vi har så smått begynt med to måltider "fast føde" også ammer jeg henne uten om det. Ca 4 ganger på dagtid + 1-2 ganger i løpet av natten.

Forrige natt til tirsdag sov hun rundt. Men da hadde min mann vært alene med henne hele mandagen fordi jeg var på jobb (8-16). Da blir det jo naturlig nok mer fast føde og større porsjoner... Og jeg lurer på om det var det som gjorde at hun sov vra 21-07 denne natten... Gleder meg syyyykt til jeg kan for e te å sove hele natten igjen ❣️
 
L er 4,5 mdr. Får flaske om morgenen før første lur, flaske før grøt ved lunsjtid, flaske før litt avocadomos, sotpotet, sviskemos og lign. ettermiddag og flaske før grøt til kvelds :) Gir altid melk først. Får mellom 100 - 180 ml pr. Måltid med MME og så fast føde etter.
Han sover fra ca. 18:30 - 06:00, med 1-2 måltider på natt.
Han ELSKER mat
 
Lille får ett måltid om dagen, etter første lur. Får pupp/MM på flaske resten av dagen. Spiser da 1-3 gangen ila natten (19-06.30/09.00).
 
Må nok begynne å gi litt mer smaksprøver enn det jeg gjør - og gi mer grøt. Men hun virker ikke å ville ha grøt i det hele tatt... Så foreløpig er det veldig lite smaksprøver og veldig mye pupp. Hun er 5 måneder om en uke.
 
Grøt er ikke poppies her heller. Men alle typer smothie er det. Så jeg har kokt litt havregrøt og kjørt den i blenderen sammen med det jeg har av frukt og grønt.. Fryser ned og tar opp. Veldig populært.

Banan og avocado er også en hit.
 
Kjører foreløpig bare smaksprøver en gang om dagen i tillegg til fullamming, men det går ned på høykant! Vesla er fem måneder på fredag.
 
Her er det stort sett melk (mme) alle måltider bortsett fra grøt til kvelds. Har smakt litt på middag av og til, men ikke noe fast enda. Sover stort sett alltid fra rundt 20 til 06 isj, varierer litt..
 
Her er det smaksprøve en gang om dagen, og ellers melk. Knøttet er rett over 4 1/2 mnd.

Var litt ivrig da vi startet med smaksprøver, og da ble hun litt forstoppet. Så nå tar vi det litt roligere, men hun får spise så mye hun vil.
 
Lille diktator spiser en halv porsjon grøt til lunsj, og en halv til kvelds. Med fruktsmos i. Et halvt middagsglass til middag, med fruktmos til dessert. Resten pupp. Puppen er ikke så interessant lenger, men han har noen gode måltider i løpet av dagen heldigvis.
Men han er veldig hard i magen. Prøver å gnu på med frukt, og det gir resultat innimellom. Så tror jeg at nå, nå er det bra. Så er neste bleie en hard klump igjen...
 
De siste dagene har vi prøvd å få i henne tre porsjoner med mat. Dvs, halve porsjoner. Hun spiser under 1dl til hvert måltid, vil tro noen ganger i underkant av en halv dl også. Pupp før og etter hvert måltid.

Problemet som har oppstått nå er helt motsatt av hva jeg prøvde å opp nå... Hun våkner oftere om natten og krever pupp.... Og plutselig befinner vi oss i en situasjon med delvis samsoving fra ca 02.00... Det var jo ikke planen... :bored:
 
De siste dagene har vi prøvd å få i henne tre porsjoner med mat. Dvs, halve porsjoner. Hun spiser under 1dl til hvert måltid, vil tro noen ganger i underkant av en halv dl også. Pupp før og etter hvert måltid.

Problemet som har oppstått nå er helt motsatt av hva jeg prøvde å opp nå... Hun våkner oftere om natten og krever pupp.... Og plutselig befinner vi oss i en situasjon med delvis samsoving fra ca 02.00... Det var jo ikke planen... :bored:

Hørt flere kan bli mer tørst om natten ved fast føde om kvelden. Kan det være noe slikt?
 
Hørt flere kan bli mer tørst om natten ved fast føde om kvelden. Kan det være noe slikt?
Kanskje... Var på kontroll i dag og HS mente kanskje det var at hun var mer sulten på natten. Så hu. Foreslo å øke mengden mat på kveldene. Og det er nok det jeg opplever. At de kveldene hun spiser mer enn vanlig, så sover hun bedre. Hun spiser veldig lite foreløpig, I allefall om hun får pupp først. Så tenker jeg skal snu på det på kvelden. Gi grøt først også pupp. Så kanskje hun sover bedre...
 
Kanskje... Var på kontroll i dag og HS mente kanskje det var at hun var mer sulten på natten. Så hu. Foreslo å øke mengden mat på kveldene. Og det er nok det jeg opplever. At de kveldene hun spiser mer enn vanlig, så sover hun bedre. Hun spiser veldig lite foreløpig, I allefall om hun får pupp først. Så tenker jeg skal snu på det på kvelden. Gi grøt først også pupp. Så kanskje hun sover bedre...

Håper det hjelper :)
 
Back
Topp