Sov når baby sover

Sover du (litt) når baby sover?


  • Antall som har svart
    50

Evis84

Elsker forumet
Assistert-jentene
Novemberlykke 2016
Julikulene 2020
Sov når baby sover er det noko så heiter ;)
Tenkte det kunne vore litt morsomt med ein pull for å sett kor mange så faktisk følger dette rådet:)
Baby her sov i 3 timer i dag, så då tar eg meg alt frå 30 min - 1 time. Har litt anna å driva med enn å sova 3 timer på dagtid, sjølv om det er godt ;)
 
Har ennå ikke skjedd her i huset... men kunne nesten ha drept for en halvtimes lur i løpet av dagen...
Men sånn er det når huset er fullt av søsken og det er ferietid....
 
Pleier å sove et par timer etter storesøster har dratt i bhg. Det er digg!! Men idag var det mer fristende å gå en morgentur. Så finner man alltids noe husarbeid som må gjøres :p
Vi legger oss samtidig rundt kl 22 og sover stort sett til dagen etter, utenom noen matpauser her og der :)
 
På dagtid sover han bare på meg eller i vogn i bevegelse så er ikke mulig å sove samtidig dessverre :hilarious: bare hvis mannen kan ha han sovende på seg en runde i stedet... Men de blir det for mye press og jeg klarer ikke å sovne likevel :hilarious: ('jeg må sovne fort for å få mest mulig søvn')
 
Han sover bare små dupper her, eller hvis han sover lenge, så sover han på meg- og da tørr jeg ikke sove:hilarious:
 
Da stikker jeg av på blåbærtur (nærme hjemmet med mobil i lomma), finner på noe med de eldre søsknene eller surfer på nettet, steller i Hagen osv :) Husarbeid taes stort sett når baby er våken, enten med ei hånd eller at baby ligger og følger med. Har ikke så veldig sovebaby på dagen egentlig så da blir det fristende å ta litt friminutt når barnet endelig tar seg en skikkelig lur.... blir nok av trøstig og bæring i løpet av dagen noen ganger...
 
Her soves det ikke så mye på dagtid, men når det skjer skal baby helst ligge på meg. De gangene hun sover alene prioriteres det å dusje, pakke ut av flytte esker, spise osv.
 
Han sover bare små dupper her, eller hvis han sover lenge, så sover han på meg- og da tørr jeg ikke sove:hilarious:
Samme her! De små duppene han har i nestet bruker jeg til å rydde/ sminke meg/ preppe mat/ smøre meg inn med bodylotion/ re opp seng/ gå på do/ you name it. :) Heldigvis sover vi godt på natta alle mann. Han er snart syv uker, og jeg tror vi har hatt to våkenetter. Halleluja!
 
Vi sover til 11.30-12 hver morgen - Kasper sover omtrent ikke ellers på dagtid, og vil ikke ligge alene mens han er våken, så enn så lenge nyter vi å være b-mennesker! Hvis han mot formodning sover på dagen brukes tida til å spise, vaske klær eller annet husarbeid :)
 
Samme her! De små duppene han har i nestet bruker jeg til å rydde/ sminke meg/ preppe mat/ smøre meg inn med bodylotion/ re opp seng/ gå på do/ you name it. :) Heldigvis sover vi godt på natta alle mann. Han er snart syv uker, og jeg tror vi har hatt to våkenetter. Halleluja!

vi har aldri hatt våkenetter, men i natt skulle han ha mat hver 2 time, og fortsatte med det frem til ca 16 i dag... nå prikker det i puppene-han er 30 min forsinka:hilarious::hilarious:
Tipper det er økedøgn! Min er 5 uker:)
Når han sover, så sitter jeg musestille i sofaen og trykker på mobilen:facepalm: prøver jeg å sove, så våkner han med en gang:arghh:
 
vi har aldri hatt våkenetter, men i natt skulle han ha mat hver 2 time, og fortsatte med det frem til ca 16 i dag... nå prikker det i puppene-han er 30 min forsinka:hilarious::hilarious:
Tipper det er økedøgn! Min er 5 uker:)
Når han sover, så sitter jeg musestille i sofaen og trykker på mobilen:facepalm: prøver jeg å sove, så våkner han med en gang:arghh:
Når dere sier våkenetter mener dere vel ikke mating om natta? Men våken baby?
Her er det tilnærmet null dagsoving, typ to timer totalt fra 7 til 20, som er forsøksvis leggetid. Det er tøft for mammaen, mens han ser såre fornøyd ut, går opp i vekt og alt, så jeg håper jo han ikke tar skade ... men 15-18 timers søvn i døgnet, som gjennomsnittet visstnok er, det kan vi jammen se langt etter her i gården ... Godt å vite at man ikke er alene! Lillegutt er 6 uker på søndag.
 
Mest på kveldsdupp. Har ofte litt å gjøre på morgenduppen. Kommer også helt ann på natta, lite søvn da mer soving dagtid ;)
 
Når dere sier våkenetter mener dere vel ikke mating om natta? Men våken baby?
Her er det tilnærmet null dagsoving, typ to timer totalt fra 7 til 20, som er forsøksvis leggetid. Det er tøft for mammaen, mens han ser såre fornøyd ut, går opp i vekt og alt, så jeg håper jo han ikke tar skade ... men 15-18 timers søvn i døgnet, som gjennomsnittet visstnok er, det kan vi jammen se langt etter her i gården ... Godt å vite at man ikke er alene! Lillegutt er 6 uker på søndag.
Kjenner meg igjen- men ho sover godt på natt heldigvis.... 7 uker nå. Hun spiser ca annahver time på natt, men jeg ville ikke kalt det våkenatt når hun sovner igjen??
 
Kjenner meg igjen- men ho sover godt på natt heldigvis.... 7 uker nå. Hun spiser ca annahver time på natt, men jeg ville ikke kalt det våkenatt når hun sovner igjen??
Nei, det var det jeg også tenkte - når jeg hører våkenatt tenker jeg at baby (og dermed mamma!) er våken hele/mesteparten av natta?
 
Mi sover 2-3 timer etter hver mating, så jeg føler jeg får sovet litt da ♡ på nettene mater jeg henne kun 1 gang.
 
Nei, det var det jeg også tenkte - når jeg hører våkenatt tenker jeg at baby (og dermed mamma!) er våken hele/mesteparten av natta?

Med storesøster var vi våkne HELE fuckings natten. Trodde jeg skulle dø av trøtthet!
 
Back
Topp