Prevensjon etter fødsel

Julibaby2020

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Oktobergull 2022
Hva slags prevensjon skal dere begynne på?

Jordmor har foreslått hormonspiral her. Noen som har erfaring med det?
 
Det eneste jeg har GOD erfaring med er p-sprøyte. Men den er jo ikke noe som egentlig er anbefalt :p så jeg vet ikke hva jeg skal gå for :arghh: har gått på både p-piller, minipiller, p-plaster, p-stav... Alt gjør meg til et enda fælere menneske :hilarious:
 
Har startet på p-piller. Ble anbefalt det siden dette er mitt første barn, og vi ønsker en til, hvor det blir ca 2 års mellomrom ungene :wacky::D
 
Startet på mini piller som jeg var veldig fornøyd med før graviditeten:)
 
Hva er fordelene med minipille? Er ikke det ca samme som p-pille?

Jeg gikk på p-ring tidligere pga jeg var plaget med mellomblødninger og det var kun ringen som fikk de bort. Men det var såååå mye hormoner i den ringen altså:bag:

Fordelen for meg er at det er mindre eller andre typer hormoner enn det er i p-piller. Jeg reagerer isåfall bedre på mini piller enn på p-piller når det kommer til hormonene:)
Jeg fikk heller ikke mensen på dem så det er en bonus i mine øyne:p

Må de tas til samme tidspunkt hver dag? :)

Ja de skal vel det men for min del tok jeg de hver kveld før jeg la meg uten at det virket til å gå utover effekten på noen måte.
 
Jeg skal sette inn hormonspiral. Noen erfaringer??
jeg fikk satt inn min første på sykehuset samtidig som jeg tok vevsprøve av livmorhalsen så vet ikke om det er vondt å sette den inn uten bedøvelse. var skeptisk til spiralen da jeg hadde prøvd p-stav før uten gode resultater (blødde konstant og måtte ta den ut) Men jeg hadde min i ca 5 år, hadde ingen problemer og mistet mensen :happy: etter jeg tok den ut prøvde jeg meg på p-piller men den pille glemte jeg ofte.. nå blir det ny hormonspiral :p
 
Vi skal ikke ha flere unger, så jeg setter inn P-stav for å prøve det nå i slutten av måneden, så skal mannen klippe strengen om noen måneder. Vi skal absolutt ikke ha noe uhell så vi kjører dobbel beskyttelse en stund fremover :hilarious:
 
Jeg har brukt cerazette P-piller i mange år.. Ikke hatt mensen og ingen bivirkninger ;)
 
Hva er fordelene med minipille? Er ikke det ca samme som p-pille?

Jeg gikk på p-ring tidligere pga jeg var plaget med mellomblødninger og det var kun ringen som fikk de bort. Men det var såååå mye hormoner i den ringen altså:bag:

Minipille kan brukes når du ammer. Det kan ikke p-piller :)
 
Jeg har alltid brukt p piller, men gikk over til hormonspiral denne gang. Har ikke planer om flere barn :)
 
Satte inn hormonspiral på mandag hos jordmor i forbindelse med celleprøve! Litt mensmurringer innimellom, men virker greit foreløpig :happy:
 
Back
Topp