Søvn

MammantilK

Forelsket i forumet
Sover barna deres i egen seng? Og hvor mange ganger våkner de i løpet av natta? Min lille våkner hver time, sovner ofte til puppen igjen, men det hender ofte at han våken 1-2 timer midt på natta. Noen gode råd om hvordan jeg får han til å sove mer?
 
Jeg ammer ikke (måtte slutte, dessverre), så det er kanskje enklere for meg. Men hun våkner og får mat en eller to ganger mellom kl. 19-20 og morgen. Morgenen kan starte alt fra 6-8.30

Hun småvåkner også i perioder i løpet av natta, gjerne en times tid før mat, men da gir jeg tutten/ stryker på kinnet/ legger hånda på magen o.l. i stedet for å ta henne opp.

Sjekk ut trøstetrappa. Den har hjulpet oss godt. Før tok vi henne opp hver gang hun våknet, og vi trodde hun ville ha mat. Nå er det sjeldnere og sjeldnere at hun må løftes opp om natta.

Det kan være flaks at det funker med vår baby, men det kan være verdt å prøve? Trappa finner du i appen "10 smarte triks for småbarnsforeldre".
 
Jeg ammer ikke (måtte slutte, dessverre), så det er kanskje enklere for meg. Men hun våkner og får mat en eller to ganger mellom kl. 19-20 og morgen. Morgenen kan starte alt fra 6-8.30

Hun småvåkner også i perioder i løpet av natta, gjerne en times tid før mat, men da gir jeg tutten/ stryker på kinnet/ legger hånda på magen o.l. i stedet for å ta henne opp.

Sjekk ut trøstetrappa. Den har hjulpet oss godt. Før tok vi henne opp hver gang hun våknet, og vi trodde hun ville ha mat. Nå er det sjeldnere og sjeldnere at hun må løftes opp om natta.

Det kan være flaks at det funker med vår baby, men det kan være verdt å prøve? Trappa finner du i appen "10 smarte triks for småbarnsforeldre".
Ok, takk den skal jeg laste ned :)
 
Sover barna deres i egen seng? Og hvor mange ganger våkner de i løpet av natta? Min lille våkner hver time, sovner ofte til puppen igjen, men det hender ofte at han våken 1-2 timer midt på natta. Noen gode råd om hvordan jeg får han til å sove mer?

Hun sover i egen seng, våkner veldig ulikt fra natt til natt, men mest vanlig er at det går 2-3 timer mellom hver oppvåkning. Hun kan også ligge våken 1-2 timer på morgenkvisten (en eller annen gang mellom 03-06) og bare prate, pludre, kanskje trykke litt og håpe på å bæsje :p Er ikke så lett å gjøre så mye med, men lar henne som regel ligge mest mulig for seg selv, får smokken og så sovner hun til slutt. Hun sovner ikke dersom jeg løfter henne opp iallefall, men av og til er det mat hun vil ha og da er det kun det som gjør at hun sovner igjen :) Bruker white noise for å få henne til å sovne, det funker helt supert!
 
Sover i min seng, våkner 1-2 ganger mellom 23 og 10. En drøm av en sovebaby. Men legger jeg henne i egen seng eller bedside våkner hun hele tiden. Så her prioriteres antall timer søvn over god rygg :p
 
Sover i egen seng og våkner 2-3 ganger pr natt for å ammes (legger seg kl 19 og står opp ca kl 07) Varierer selvfølgelig noen ganger, men er stort sett slike netter iallefall. Har en urolig periode nå, der hun våkner ca hver 3 time for mat, men sovner raskt igjen!
 
Sover i bedside og er våken en gang på natt. Stort sett i 3-tida, men noen ganger strekker han seg faktisk til kl 6.
Storebror var verre. Han sov også i bedside, men var våken hver 2.-3. time. Hos oss hjalp det karamell skriver; å ikke ta han opp med en gang han laget lyd. Forsøkte først med smokken og holde en hånd på magen hans/ved kinnet hans, og ofte roet han seg med dette og sov videre. De gangene han var lysvåken midt på natta måtte vi til med "white noise" for å roe han/gjøre han trøtt ;)
 
Hu vår blir lagt et sted mellom halv ni halv ti og er som regel opp en gang på natta for mat. Nå delammer vi og hun får litt ekstra morsmelkerstatning på kvelden!
 
Her blir hun lagt rundt kl 1900. Hun sover i egen seng hele natten (bedsidecrib). Hun har pleid å våkne 1-2 ganger mellom 1900-06.30-07.00 ca, men de to siste ukene har hun våknet 3-5 ganger (første gang er som regel rett etter jeg har lagt meg og sovnet :p). Jeg setter på white noise og koser henne på panna/kinnet og gir henne sutt først, og hvis hun ikke roer seg og sovner av det så er det mat som må til. Hun sovner etter hvert måltid :)
 
Back
Topp