Tran

Fudge

Glad i forumet
Julikulene 2020
Gresskarfrøene2023
Mini er 5 uker og vi har begynt med tran. Bruker easytran sprøyte og små mengder inn i munnen om gangen, men likevel renner det en del ut igjen. Er det som forventet eller bør man bytte til d- vitamin dråper? Erfaringer?
 
Hmm, tipper det er ganske vanlig.. men prøv å sprøyte inn bak i kinnet, kanskje det hjelper?

Vi startet også i dag, prøvde med de «kapslene» som man klemmer ut tranen i munnen fra lifeline! Da kom det lite ut igjen, men hun var ikke så veldig fornøyd etterpå og lagde grimaser, var urolig og kvalm i tre timer etterpå.. tenkte å prøve noen dager til før vi eventuelt bytter til d-vitamindråper. Går jo an å prøve igjen med tran når de blir litt større eventuelt! Eller kanskje det blir bedre etter litt tilvenningstid?
 
Sniker.
Jeg anbefaler virkelig tran da, om man vil ha fordelen av å kunne gi det når barnet er større. Det er jo en litt spesiell smak som man må vende seg til, og det er letter jo før jo heller :)
Kan gi med sprøyte, vi ga på plastskje og hadde en egen trangulpeklut som vi la under haka til babyen. Vanlig at en litt renner ut. Du kan evt ha mindre på skjea og gi to ganger.
De barna jeg kjenner som bare fikk d-dråper, nekter plent tran nå. Det finnes jo andre kosttilskudd de kan ta senere, så det får også fint, men mange fordeler med tran, særlig fiskeolje så jeg slår et slag for det :D
 
Er d-vitaminene som er det viktige, så vi gir bare d-dråper. Har en 3,5 åring som også kun fikk d-dråper og har aldri følt noe behov for å gi ho tran. Ho får omega3-kapsler med fruktsmak som ho elsker. Det funker som premie for å være flink med tannpussen til og med :hilarious:
 
I dag er guten fire veker, så me prøvde tran for fyrste gong. Hadde det berre på ei lita plastskei som eg haldt mot underleppa hans. Han sleika i seg alt og det såg ut som han koste seg :happy: Kom litt nedover haka, men trur han fekk i seg mesteparten. Får satse på at det ikkje berre var nybegynnarflaks og funker like bra i morgon også :D
 
Jeg gikk bare rett over på d-vitamin dråper. Ville ikke "plage" ungen med kvalmende tran og risikere oppkast og ubehag. Så får vi gå over til sanasol siden
 
Back
Topp