Hvor mye vokser barna?

Spent på om yngste min blir det. Han er vel på 90 og vært siden start, i perioder over skala. Eldste har ligget på 10 stort sett...
Lå over her å, frem til ca 1,5 år, så på rundt 90 og nå rundt 60. Pappaen hans er 2 meter, så han blir nok ganske lang.
Er jo litt spennende å se :p

Eldste har vokst som et ugress hele tiden virker det som, nå er hun fem år og bruker 122-128 i klær og 31 i sko. Minste på to år bruker fortsatt str 86, klærne vi kjøpte til han i fjor sommer passet fortsatt i år. Men virker som om han har begynt å strekke seg litt igjen nå de siste ukene. Han virker å vokse i rykk og napp, mens eldste vokser jevnt hele tiden :)

Må nesten le litt av forskjellene. Våre barn er ca samme alder og eldste min har så vidt begynt å bruke 110 nå, men kan fortsatt bruker mye i 104. Noe ytterklær er i 98...mens yngste på 2 bruker minst 98. Om jeg kjøper nytt så blir det 104. Begge er på 27/28 i sko...

Mine to eldste barn på 4 og 3 vokser sakte, men jevnt (de tar liksom ikke store vekst hopp) så her passer ute tøy i to sesonger hvis jeg kjøper en str for stort. Samme med sko. 1 åringen har ikke brukt utedresser ennå så der vet jeg ikke.

Så hvis man har barn som vokser jevnt vil jeg tro det er enklere å ha tøy i to sesonger enn barn som plutselig gjør vekst hopp.

Sønnen min vokser som et uvær. Helt ekstremt hvor fort han vokser ut av klær. Nå er han snart fem år, og har vel aldri hatt klær mer enn en sesong. Nå bruker han 122/128 i klær og 32 i sko. Vokst fire cm i sommer bare. Et år vokste han fire sko str fra januar til oktober. Føler jeg handler til han hele tiden.
Veldig spent på lillesøster som kommer snart, om hu kommer til å vokse like fort.

Dattera mi har alltid vert lang, hun er 10, blir 11 i februar og bruker 146. Guttungen bruker 134, han er 8 og blir 9 år i mars. Hun bruker 35, nesten 36 i sko og han nærmer seg 34. Dei vokse fort, sjeldent yttertøy eller sko holder ein sesong.

Her må vi kjøpe nye sko ofte vi også, men regnklær og dresser (didrikson og reima, de er romslige) har vart minst ett år heldigvis! Hun vokste sakte i starten, brukte str 80 lenge, men poff - så vokser hun heletiden:p

Frøkna har brukt str ganske lenge syns jeg. Brukte 50 i nesten 2 mnd, 56 i 2-3, osv. Veide rundt 9 kg ved ettårskontroll og bruker 80-86 om hverandre. Veldig individuelt dette, plutselig kommer det en growthspurt.
Min brukte klær lenge så han var mindre, nå var det jo en årsak til det da, men husker jeg ble lei klærne lenge før de var for små

Lå over her å, frem til ca 1,5 år, så på rundt 90 og nå rundt 60. Pappaen hans er 2 meter, så han blir nok ganske lang.
Er jo litt spennende å se :p

Ca 190 her, og ser ut som minste tar etter ham og eldste etter søstra hans som er mye lavere. Ligner mer påhenne enn på meg.

Eldstemann her voks raskt fra 2-7 år.
Er nå snart 10 år og bruker str 12-14 år i klær.
Så det roet seg rundt 7 års alderen, vokser nå mer jevnt.

Mine vokser og vokser og vokser. :)
Lillebror kan heldigvis arve etter storebror. Storebror ble 6 nå i juli, bruker 140 i klær og 36 i sko.. Shiiit!
Lillebror ble 4 år i mai og bruker 122/128 i klær og 32/33 i sko.

Klær er en ting, men her bytter de skostr. ofte.

Slutter de noen gang? Når de ferdig med pubertet kanskje. Har en 12 åring og der byttes det sko hver sesong ofte to ganger i løpet av samme sesong. Sånn har det vært helt siden start.. :-/
I år blir det veldig dyrt da barnet har 41 i sko, det er herreavdelingen. Og ser neste er på full vei inn i voksen størrelser der også.
Hehe, kjenner meg igjen. Min 8-åring har 39 nå, så til våren/sommeren er det sikkert 41. Litt morsomt at han samme str som meg nå
Blir godt når puperten er over hehe

Syns ikke det er så store forskjeller på størrelsene når de er små jeg. Så min har brukt størrelser lenge. Han brukte 86 fra litt før han ble ett år, til nå som han er litt over 2 år. Bodyene i 86 passer enda, men nå er buksene for små. Når jeg nå kjøper nye klær hoppe jeg over 92 og kjøper rett i 98 (på inneklær, ikke ytterklær) han svømmer ikke i disse klærne heller, sitter pent, men buksa har gjerne en fold nederst.

Ytterklær varierer sånn i størrelse.. Vinterdress og regntøy ble kjøpt samtidig i samme størrelse. Vinterdressen er for liten og regntøyet passer fint :) Så dette blir andre sesong med regntøyet.

Min eldste gutt vokser hele tiden. Bruker 7-8 år i klær. Han er 5.. Str 30 i sko
3 åringen min begynte på 80 når hun var 1,5. Når hun fylte 2 begynte hun på 92. Nå bruker hun 110. Str 26 i sko

Guttungen som skal opp i andreklasse har jeg akkurat begynt å kjøpe 122/128 til . Bruker en del 110/116 enda :p 29 i sko. Frøkna som blir 5år i desember bruker noe 104, mest 110/116. Og har 27 i sko.:D

Jentene våre vokste veldig fort som babyer, men siden har det roet seg betraktelig, og nå vokser de jevnt og trutt uten de helt store veksthoppene i løpet av en sesong, dermed blir det lettere å bruke klær mer enn én sesong.

Eldste fylte akkurat seks og er 115 cm, hun har brukt størrelse 110/116 i to år nå, men er på vei til å vokse ut av det nå, så nå handler jeg inn masse nye klær i 122/128 til henne.

Mellomste blir snart 3,5 og er 97 cm, så hun er i ferd med å vokse ut av størrelse 3 år (98 cm), men siden det aller meste hun har av klær er størrelse 3-4 år (98/104), passer nesten alt fortsatt og kan sikkert fint brukes neste år også.

Lillebror er enn så lenge bare 6 måneder gammel, men har brukt størrelse 74 (6-9 måneder) i et par måneder allerede, så der varte de minste babystørrelsene utrolig kort tid, men regner med at vekstraten roer seg ned nå som han blir større og mer mobil :)

Back
Topp