Noen som vet

Jeg fikk mine i juni av arbeidsgiver som vanlig, isteden for vanlig lønn under perm den måneden :) Men får alt via arbeidsgiver og ikke direkte fra NAV.

Får du utbetalt direkte fra NAV får du kanskje begge deler den måneden arbeidsgiver betaler ut feriepenger, men ikke noen den måneden du lagt inn hos NAV at du skal ha ferie? :)
 
Eller spørsmålet var kanskje hva som skjer nedre år? :D

Du får vanlig sats av de første 12 eller 15 ukene :)

«Feriepenger fra NAV utgjør 10,2 prosent av brutto foreldrepenger for de første 12 eller 15 ukene av den samlede stønadsperioden (12 uker ved 100 prosent dekningsgrad og 15 uker ved 80 prosent dekningsgrad). ... Hvis bare én av foreldrene har arbeidsgiver, er det denne forelderen som får utbetalt feriepenger
 
Jeg fikk mine i juni av arbeidsgiver som vanlig, isteden for vanlig lønn under perm den måneden :) Men får alt via arbeidsgiver og ikke direkte fra NAV.

Får du utbetalt direkte fra NAV får du kanskje begge deler den måneden arbeidsgiver betaler ut feriepenger, men ikke noen den måneden du lagt inn hos NAV at du skal ha ferie? :)
Ok ja det var det som var spm mitt. Da ringer jeg arbeidsgiver i morgen. For har ikke fått feriepenger
 
Ok ja det var det som var spm mitt. Da ringer jeg arbeidsgiver i morgen. For har ikke fått feriepenger

Jeg tar ut ferien min i oktober, og får da betalt ut feriepengene i oktober. Det var ikke slik sist permisjon (2018), så mulig det er noe nytt der?
 
Jeg får foreldrepenger fra NAV, men skulle fått feriepenger fra arbeidsgiver i juni, men ba om utsettelse til august fordi jeg har lagt inn ferie fra permisjon da (og får ingenting fra NAV de ukene). Fikk da feriepengene 1. august som avtalt.
 
Back
Topp