Raping

Datadame

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Juliknøttene 2022
Er det nokon som har tips til korleis få ein sovande baby til å rape? Sliter litt med dette innimellom når eg ammar på natta. Då sovnar babyen ofte på puppen, og eg får han ikkje til å rape når han søv. Manglande rap førar gjerne til at han gulpar i senga.

Pleier å legge han mot skuldra, og stryke han på ryggen eller klappe han på rumpa. Dette funkar fint når han er vaken. Er det andre stillingar som kan prøves? Eller må eg vekke han?
 
Er det nokon som har tips til korleis få ein sovande baby til å rape? Sliter litt med dette innimellom når eg ammar på natta. Då sovnar babyen ofte på puppen, og eg får han ikkje til å rape når han søv. Manglande rap førar gjerne til at han gulpar i senga.

Pleier å legge han mot skuldra, og stryke han på ryggen eller klappe han på rumpa. Dette funkar fint når han er vaken. Er det andre stillingar som kan prøves? Eller må eg vekke han?

Her får jeg heller ikke til rap på natten. Enten må jeg vekke eller så får han bare gulpe. Ender ofte opp med gulp :angelic::hilarious:
 
Eg amma ikkje, men han tar flaska, så veit ikkje om da kan vera litt annleis. Men etter han har tatt flaska så har eg han mot skuldera slik som du gjere, sjølv om han søve. Vugga litt lett på meg, eller går meg ein runde i huset. Då kjeme da oftast ein rap. Så har ikkje noko bedre tips til deg. Har du prøvd å bæra han sånn sjøl om han søve?
 
Eg amma ikkje, men han tar flaska, så veit ikkje om da kan vera litt annleis. Men etter han har tatt flaska så har eg han mot skuldera slik som du gjere, sjølv om han søve. Vugga litt lett på meg, eller går meg ein runde i huset. Då kjeme da oftast ein rap. Så har ikkje noko bedre tips til deg. Har du prøvd å bæra han sånn sjøl om han søve?
Takk for tips! Ja, har prøvd å bære litt og huske litt i knea og slikt utan resultat.
 
Prøvd kolikkgrepet? Her sovner ikke lille helt om hun virkelig må rape. Sovner fort på arma mens jeg stryker/klapper på ryggen da :)
 
Prøvd kolikkgrepet? Her sovner ikke lille helt om hun virkelig må rape. Sovner fort på arma mens jeg stryker/klapper på ryggen da :)
Nei, det har eg ikkje prøvd. Googla det no, så får eg teste det i natt :)
 
Min raper ikke når han er våken heller:banghead: ender alltid med fis! Raper kanskje 2 ganger til dagen... takk og lov at det ikke har gitt magevondt her! Hadde vært stritt:hungover:
 
Her er det lite raping hele døgnet, på nattestid sliter han skikkelig med magen og bruker vel boen timer ila natten på å presse pg kave :(

har fått sjekket ammeteknikk og sugegrep, de så ikke noe feil der.. men skal prøve kolikkgrepet inatt så kommer det en oppdatering når jeg får tid :p
 
Så slitsomt. Min sliter mest med magevondt om morgenen pga ar da er brystene så fulle og barnet veldig sulten og svelger fort luft. Må ligge og amme hver gang hun skal ha mat pga at da svelger hun minst luft. Tar henne kun opp for å rape på natt dersom hun er urolig, ellers får det gå som det går med gulping.... men min erfaring er at ammestilling osv har betydning for hvor mye luft som må opp igjen. Legge babyen litt på magen, bære litt og legge på magen igjen funker ofte her
 
Har prøvd kolikkgrepet nokre gonger no, og då vakner han. Då klarer han jo forsåvidt å rape, men så går det ofte ein ekstra halvtime for å få han til å sovne igjen.

Har inntrykk av at han svelger mest luft i starten. Då er han skikkelig glupsk, og nærmast angriper puppen, ofte med ein del kaving, slipper puppen, nytt sugetak osv. Har no begynt å løfte han for å rape når han er ferdig med dette og har roa seg og sug normalt. Då kjem det ofte ein rap, før han får puppen på nytt. Etter at eg starta med dette har det vore mykje mindre gulping :)
 
Så bra. Mulig du også har litt overproduksjon? Da kan baby kave ved brystet og gulpe mye. Fant råd mot overproduksjon på ammehjelpen som fungerte bra for med med 1. Mann. Ser ut som jeg må prøve det nå med 3.også... kan ikke amme sittende f. Eks for de får helt panikk av å ikke ligge fritt når melkestrømmen er så sterk... går evt an å spørre på helsestasjonen
 
Så bra. Mulig du også har litt overproduksjon? Da kan baby kave ved brystet og gulpe mye. Fant råd mot overproduksjon på ammehjelpen som fungerte bra for med med 1. Mann. Ser ut som jeg må prøve det nå med 3.også... kan ikke amme sittende f. Eks for de får helt panikk av å ikke ligge fritt når melkestrømmen er så sterk... går evt an å spørre på helsestasjonen
Ja, kanskje det? Takk for tips, skal lese litt om det :)
Har inntrykka av at det oftast er slik når han har sove ei stund, og er veldig svolten. Tidlegare vakna han kvar 1-2 timar for å ete, medan dei siste nettene har han sove mellom 3 og 4 timar i strekk. Og dersom eg i tillegg somlar litt med å finne fram puppen, blir det hyling og endå meir kaving. Men kan høyre med helsestasjonen neste gong eg er der også:)
 
Ja da har vi prøvd kolikkgrepet -> den ene gangen rapte mini godt men var fremdeles like urolig.. flyttet på mini/byttet skulder, ammet i halvtilbakelent stilling og bare å gå lengre mens man klapper på ryggen eller dunker i rumpa. Ingenting hjelper.. han kaver og høres ut som om han presser like mye fremdeles..

Vi begynner å lure på om det rett og slett ikke er luft, men bare en skikkelig dårlig uvane eller noe annet vi ikke har anelse på hva er enda... Litt fordi det ikke er alltid han kaver, de gangene han ikke gjør er det ingen endring på hva vi har gjort. Eller når han endelig stopper kavingen og presselydene er det ikke nødvendigvis en rap/fis/besj/gulp som er årsaken, det bare stopper...
 
Ja da har vi prøvd kolikkgrepet -> den ene gangen rapte mini godt men var fremdeles like urolig.. flyttet på mini/byttet skulder, ammet i halvtilbakelent stilling og bare å gå lengre mens man klapper på ryggen eller dunker i rumpa. Ingenting hjelper.. han kaver og høres ut som om han presser like mye fremdeles..

Vi begynner å lure på om det rett og slett ikke er luft, men bare en skikkelig dårlig uvane eller noe annet vi ikke har anelse på hva er enda... Litt fordi det ikke er alltid han kaver, de gangene han ikke gjør er det ingen endring på hva vi har gjort. Eller når han endelig stopper kavingen og presselydene er det ikke nødvendigvis en rap/fis/besj/gulp som er årsaken, det bare stopper...
Synes det høres ut som mye melk ....
 
Hvis det er mye luft som går ned i starten og han dropper puppen kan det være greit å pøve rap for så å legge til igjen :) her raper mini ikke altid på natta, men vi prøver
 
Er det nokon som har tips til korleis få ein sovande baby til å rape? Sliter litt med dette innimellom når eg ammar på natta. Då sovnar babyen ofte på puppen, og eg får han ikkje til å rape når han søv. Manglande rap førar gjerne til at han gulpar i senga.

Pleier å legge han mot skuldra, og stryke han på ryggen eller klappe han på rumpa. Dette funkar fint når han er vaken. Er det andre stillingar som kan prøves? Eller må eg vekke han?

Mi rape ikke heller på netterne.. Har en gulper..
Men legge henne på siden..
 
Back
Topp