De finner ingenting

DinaD

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Assistert-jentene
Skuddårsspirene 2024
❁ Juliskatter 2026 ❁
Da er jeg blitt henvist til IVF da vi har forsøkt i lang tid uten noe såkalt bolle i ovnen, men.. Blodprøvene fra syklus dag 2 kom tilbake som helt normale. Særprøven til samboer er helt bra. De finner ingenting på innvendig UL. Er det flere som meg her? Og hvordan har prosessen vært for dere? <3

Da er jeg blitt henvist til IVF da vi har forsøkt i lang tid uten noe såkalt bolle i ovnen, men.. Blodprøvene fra syklus dag 2 kom tilbake som helt normale. Særprøven til samboer er helt bra. De finner ingenting på innvendig UL. Er det flere som meg her? Og hvordan har prosessen vært for dere? <3
Det "eneste" de fant hos oss var at jeg mest sannsynlig har en tett eggleder. Det finner de ut med skylling og ikke vanlig ultralyd undersøkelse.
Vi fikk full klaff på første IVF forsøk med eneggede tvillinger og 2 perfekte blastocyster på frys:love017
Så selvom det det er vanskelig/umulig å få til naturlig betyr ikke det at det skal bli vanskelig med IVF. Vi er ekstremt glad for vi gikk for IVF med engang det var gått 1 år uten en eneste positiv test.:happy093
Lykke til!!!:Heartred

Det "eneste" de fant hos oss var at jeg mest sannsynlig har en tett eggleder. Det finner de ut med skylling og ikke vanlig ultralyd undersøkelse.
Vi fikk full klaff på første IVF forsøk med eneggede tvillinger og 2 perfekte blastocyster på frys:love017
Så selvom det det er vanskelig/umulig å få til naturlig betyr ikke det at det skal bli vanskelig med IVF. Vi er ekstremt glad for vi gikk for IVF med engang det var gått 1 år uten en eneste positiv test.:happy093
Lykke til!!!:Heartred

Åh så bra!
Det her er jo knallbra å få høre om, da jeg har nå tenkt det aller værste siden de ikke finner noe.. Men skjønner det er flere ting som ikke synes på UL. Er henvist til Porsgrunn, så satser på klaff iløpet av 2021 <3

Åh så bra!
Det her er jo knallbra å få høre om, da jeg har nå tenkt det aller værste siden de ikke finner noe.. Men skjønner det er flere ting som ikke synes på UL. Er henvist til Porsgrunn, så satser på klaff iløpet av 2021 <3
Neida, mange som man ikke finner noe med og som får det til med IVF. :love017
Dette går nok kjempe bra!:Heartred Spennende prosess i vente!

Det er veldig vanlig at det ikke er en spesifikk grunn! Forhåpentligvis gjør det at dette vil løse seg raskt for dere, men man vet aldri. Min anbefaling er at du går i gang med en blanding av optimisme (det vil gå!) men også litt realisme (men kanskje ikke på første forsøk). Lykke til :Heartred Hos oss fant de ingenting i veien, men jeg antar med min overvekt spilte inn.

Vi fikk også beskjed om at alt så perfekt ut og ingen feil på blodprøver, spermprøve, ultralyd og skylling... Fikk en dårligere følelse etter jeg fikk den beskjeden da jeg ikke skjønner hvorfor det ikke går for oss når alt står bra til. Men nu er vi inne i IVF systemet og starter med sprøyter ved neste menstruasjon som er om 2 uker, og nå føles det veldig bra ut ☺️ Så krysser fingrene for at vi er heldige fremover må som forsøket endelig starter.

Samme her, finner ikke noe feil med noen av oss.. Trodde også at når vi fikk hjelp, så skulle vi få det til med en gang:wacky: Så nå sitter vi her, klare for 4. uttak og snart 7. innsett.. Håper veien blir lettere for dere! Mitt tips er som det skrives over her, vær optimistisk, men realistisk:)
Lykke til:Heartred

Er helt klart innstilt på at dette kan bli en lang vei, men håper såklart på det beste! Tusen takk for svar <3

Samme her :) fikk høre av legen på St. Olavs at det var ikke spørsmål om, men når vi ble gravide. Husker det ga veldig motivasjon.
Første innsett fikk vi positiv test, mistet desverre 4+6. Andre innsett ble full klaff, han er snart 10 mnd :)
Hadde tredje innsett for ikke så lenge siden, siste egg på frys, er 8+1 i dag. Har ikke vært på ultralyd enda, så føler meg ikke helt trygg, men håper det blir søsken på gutten vår i mars :)
Så vi har vært veldig heldig uansett som har fått babyen vår.
Ønsker deg masse lykke til, og at veien ikke blir lang :Heartred

Samme situasjon her også, ingenting galt å spore på verken meg eller barnefar. Men på første forsøk med IVF ble ingen av de 15 eggene de fikk ut befruktet, så det tyder jo på dårlig kommunikasjon mellom egg- og sædcelle, harde skall på eggene eller noe sånt. På tredje egguttak og andre innsett fikk vi endelig positiv test og er 9+2 i dag! Håper den sitter hele vegen :) Lykke til til deg!

Samme som Piana, ingen feil, men ingen befruktning på 15 egg på første forsøk! Nedtur!

Fin befruktning med ICSI andre runde, ble gravid men mistet. 2 på frys. Skulle ta ett uttak til før vi brukte fryseegg, siden vi er gamle. dårlig befruktning selv med ICSI på tredje uttak, men ett var fint og ble satt inn. Gravid, men stoppet i uke 5.

Gravid nå med fryst blasto, 9+4 i dag.

Vi sliter altså tydeligvis med befruktningen, og sikkert litt med alder (høyere risiko for SA), selv om prøvene var fine.

Har forresten en sønn på snart 4 som kom naturlig.

Jeg har fra før ingen barn.. Aldri vært gravid.. Å samboer har ei datter fra før. Så håper så inderlig at det sitter snart..

Samme som Piana, ingen feil, men ingen befruktning på 15 egg på første forsøk! Nedtur!

Fin befruktning med ICSI andre runde, ble gravid men mistet. 2 på frys. Skulle ta ett uttak til før vi brukte fryseegg, siden vi er gamle. dårlig befruktning selv med ICSI på tredje uttak, men ett var fint og ble satt inn. Gravid, men stoppet i uke 5.

Gravid nå med fryst blasto, 9+4 i dag.

Vi sliter altså tydeligvis med befruktningen, og sikkert litt med alder (høyere risiko for SA), selv om prøvene var fine.

Har forresten en sønn på snart 4 som kom naturlig.

Ah, visste ikke at du hadde opplevd akkurat det samme! Det var tidenes nedtur ja, kom som et skikkelig sjokk! Håper vi begge kommer i mål nå! ❤️

Ah, visste ikke at du hadde opplevd akkurat det samme! Det var tidenes nedtur ja, kom som et skikkelig sjokk! Håper vi begge kommer i mål nå! ❤️
Ja, husker deg fra i høst, det var like etter dere vi hadde den runden. Sjokk ja! Deppa og motløs etter det gitt! Men Spiren var optimister, og det virka!

Akkurat samme her også, ingenting feil med noen av oss. Ganske frustrerende selv om det jo er bra at ingenting er feil. Er i IVF-systemet og kommer forhåpentligvis i gang med medisiner om ikke lenge. Har inntrykk av at det er gode muligheter for sånne som oss :D

Samme her. Alt så ut som det skulle. Fikk også skyllet igjennom eggelederne. Som en over skrev, sa en av legene vi hadde vært på utredning hos i Oslo også til oss at det var nok mere spørmål om når og ikke hvis vi ble gravide med ivf.:) Det hjalp litt i en veldig kjip situasjon. Endte da med ivf i Porsgrunn (som jeg kun har positivt å si om!). Vi hadde prøvd selv i 2,5 år før første ivf forsøk januar 2018. Da var jeg 32.

Første runde ble flere egg fertilisert, men vi endte ikke med innsett fordi våre embryoer nok ikke hadde det så bra med å dyrkes til 5 dagers, som var første planen. Ingen overlevde fra dag 4 til 5:/. I mai 2018 fikk vi runde to, da med 2-dagers i stedet. Og resultatet er den herligste jenta på 1,5 år nå <3 noen sier jo også at første forsøk er litt en slags "testkjøring" for å se hvordan kroppen responderer på behandling og hvor godt embryoene gror på lab'en. (Det kan jo se ut til at våre foretrakk å komme inn i livmora litt før:joyful:)

Vi er også heldige og fikk et ekstra embryo på frys... det kan se ut til at det skal brukes snart. Har ikke brukt prevensjon siden fødselen og har ikke blitt gravid, så det er bare et eller annet som gjør at det ikke går på vanlig måte for oss... Frustrerende å ikke vite hva, men godt å vite at man kan få hjelp.:) Og uansett; så lenge det ikke ser ut til at man feiler noe, så er det alltid en sjanse for at en hjemmelaget kan skje.

Masse lykke til! Håper det klaffer så fort som mulig på den ene eller den andre måten:happy:

Back
Topp