4åring og vond nakke

AnneS

Forumet er livet
VIP
Desemberlykke2017
Frøkna har fått veldig vondt i nakken i ettermiddag (etter at hun slappet av på sofaen) og gråter fryktelig så fort hun må snu hodet mot høyre. Hun fikk en halv 500mg paracet tidligere, med liten effekt. Det ser ut som hun er kjempestiv i den ene siden av nakken:(
Hva gjør man?
Prøve å massere litt forsiktig? Se det ann litt? Kontakte noen for behandling? :)

Frøkna har fått veldig vondt i nakken i ettermiddag (etter at hun slappet av på sofaen) og gråter fryktelig så fort hun må snu hodet mot høyre. Hun fikk en halv 500mg paracet tidligere, med liten effekt. Det ser ut som hun er kjempestiv i den ene siden av nakken:(
Hva gjør man?
Prøve å massere litt forsiktig? Se det ann litt? Kontakte noen for behandling? :)
Ta et varmt bad? Går som regel fort over på sånne småtasser. Verre med oss gamlinger :hilarious:

Varmeflaske/pølse brukte jeg en gang jeg fikk helt stiv nakke som barn, etter en båttur med mye vind. Gikk over etter kort tid.
Håper det blir bedre fort!

Mi hadde skeiv nakke som ikke ble oppdaget før i fjor. Jeg hadde mast på fysioterapauten på helsestasjonen men de mente Hu ikke hadde det. Ifølge manuell terapaut så kan man massere musklene i nakkken i sirkel bevegelser mens barnet ligger. Vi måtte gjøre dette fordi ene muskelen til min datter ikke fungerte ordentlig pga skjevheten.

Det virker som det er bedre idag, ikke klaget noe når hun stod opp:happy: så det var godt! For hun hadde vondt igår:(

Min osteopat sier man skal kjøle ned, ikke varme.
For ved stiv muskulatur vil det alltid bli litt betent, og da strømmer blodet til for å reparere, og da må det kjøles ned for å minske press i vevet.

Men er jo fort gjort at de også ligger skjevt og kan få stiv muskulatur i nakken også. Men varer det lenge er det jo greit at noen kan se på det.

Back
Topp