Ullevål sykehus - Status barselhotellet

Miniaugust2020

Andre møte med forumet
Hei!
Er det noen som vet hvordan det er på barselhotellet på Ullevål nå? Dersom far er med, får han nå lov til å gå ut på butikken etc. eller er det fortsatt slik at man ikke kan gå ut og inn når man først er der?

:happy::happy:
 
Denne står fremdeles på nettsidene deres, men det kan jo være endringer uten at de opplyser det der ennå?


Barsel og observasjonsposten for gravide:

  • Barseloppholdet blir så kort som mulig, ca 48 timer
  • Besøk og opphold på ABC og barselhotellet:
    Kun far/medmor kan besøke kvinnen. De må følge kvinnen fra fødestuen til ABC og barselhotellet frem til utskrivning. Far/medmor må oppholde seg på barselrommet, med unntak av måltidene som inntas i hotellets restaurant. Andre besøkende inkludert søsken kan dessverre ikke komme på besøk.
  • Besøk på barsel:
    Besøkstiden for far/medmor er fra kl 16 til kl 19 og besøkende må være inne på barselrommet under besøket. Andre besøkende inkludert søsken kan dessverre ikke komme på besøk. Vi gjør individuelle vurderinger vedrørende utvidet besøk og overnatting for familier med spesielle behov for helsehjelp i barseltiden og for de som velger tidlig hjemreise.
  • Besøk på observasjonsposten for gravide:
    Besøkstiden for far/medmor er fra kl 16 til kl 19 og besøkende må være inne på pasientrommet under besøket.
  • De nyfødte barna kan ikke tas med ut av barselavdelingen/barselhotellet før de er utskrevet.

    Vi ber om forståelse for disse restriksjonene og beklager ulempene som følger av dette. Vi vil legge til rette for trygg og god oppfølging i svangerskapet, fødsel og barsel.
 
Kun far/medmor kan besøke kvinnen. De må følge kvinnen fra fødestuen til ABC og barselhotellet frem til utskrivning. Far/medmor må oppholde seg på barselrommet, med unntak av måltidene som inntas i hotellets restaurant.


Jeg lurer på det samme, og fant også informasjonen over på nettet; forstår dere sitatet jeg har klippet ut over som at far ikke får dra frem og tilbake? Siden det står «Far/medmor må oppholde seg på barselrommet»?

:)
 
Jeg var inne på kontroll i dag, så gikk og spurte. I resepsjonen der sa hun at når far/medmor sjekker inn, kan de ikke forlate hotellet igjen. Så nå kan de ikke gå ut og handle eller dra hjem for å hente noe dersom noe er glemt.
Det er helt greit, bare fint å vite at det fortsatt gjelder.
Så da har vi forstått det som står på hjemmesiden riktig :happy:
 
Jeg var inne på kontroll i dag, så gikk og spurte. I resepsjonen der sa hun at når far/medmor sjekker inn, kan de ikke forlate hotellet igjen. Så nå kan de ikke gå ut og handle eller dra hjem for å hente noe dersom noe er glemt.
Det er helt greit, bare fint å vite at det fortsatt gjelder.
Så da har vi forstått det som står på hjemmesiden riktig :happy:

Så fint å vite/være sikker! Tusen takk :)
 
Back
Topp