Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Trenger du en unnskyldning annet enn at alle gravide skal ha tilbud om ordinær ultralyd i Norge?![]()
Jeg trodde også det.. Ble helt paff.. venter fortsatt på
Svar ifra turnuslege
Ta kontakt med jordmor isteden hvis legen ikke svarer eller ber om en årsak til at du vil ha oul!
Er 17 uker på vei idag, har ikke bestilt time til OUL, pågrunn av at jeg venter på svar på morkakeprøven som jeg tok for 3 uker siden.. ( venter fortsatt på svar) Ringte legekontoret idag, og spurte om en henvisning. Trodde det skulle være kjempe enkelt, men neida.. De måtte ha en grunn for at jeg skulle på OUL. Fastlegen min var på ferie, og kom ikke tilbake før 1. September. Ble helt ordløs da jeg måtte begrunne hvorfor jeg absolutt måtte på OUL. Fikk kranglet til meg en oppringning av turnuslege i slutten på arbeidsdagen. Hva skal jeg si? Hvilken grunner må man ha for å bli henvist til OUL?

Fantastisk!! Gratulerer så mye!!Da er vi vært på ultralyd og alt stod bra til
Magefølelsen min sa det var en gutt som gjemte seg der inne mens samboer, svigermor, svigersøster og min søster mente det ville bli jente. Hadde et veddemål med samboer det vi ble enoge om at den av oss som hadde rett måtte gi den andre fot massasje... og det blir fot massasje på meg
![]()

Tusen takk skal du haFantastisk!! Gratulerer så mye!!
![]()

, vi var på privat for 4 uker siden så viste kjønn fra før. Alt så veldig fint ut så nå er jeg veldig happy! Målt 5 dager større enn jeg trodde, utfra eggløsningstester og tempmåling, hehe så han er nok bare over snittet, men ny termin ble 28.12.20 
Wow, blir helt sjokkert over enkelte i helsevesenet.
Trenger vel ikke noe grunn til å bli henvist til Oul, vel foruten om at man er gravid!
Tenker det legekontoret der kan ta seg en bolle!
Edit: Jeg bestilte forøvrig time til OUL selv når jeg var på sykehuset. Hadde riktig nok vært i samtale med en lege der i et annent ærend, men han sendte meg bare bort i skranken og ba meg ordne meg en time til OUL siden jeg ikke hadde fått henvisning enda av fastlegen. Kan du ringe sykehuset du hører til og be om time hvis ikke du får snakket med turnuslege eller jordmor?
Er 17 uker på vei idag, har ikke bestilt time til OUL, pågrunn av at jeg venter på svar på morkakeprøven som jeg tok for 3 uker siden.. ( venter fortsatt på svar) Ringte legekontoret idag, og spurte om en henvisning. Trodde det skulle være kjempe enkelt, men neida.. De måtte ha en grunn for at jeg skulle på OUL. Fastlegen min var på ferie, og kom ikke tilbake før 1. September. Ble helt ordløs da jeg måtte begrunne hvorfor jeg absolutt måtte på OUL. Fikk kranglet til meg en oppringning av turnuslege i slutten på arbeidsdagen. Hva skal jeg si? Hvilken grunner må man ha for å bli henvist til OUL?