Flere som ikke har navnet klart?

Bøtteknott

Forelsket i forumet
Kun 5 dager til termin her, og lillesøster har enda ikke noe navn. Er det flere som fortsatt har navnløse babyer?

Da vi ventet på storesøster var vi egentlig enige om et navn før vi rakk å begynne å tenke på navn. Ganske praktisk. :) Nå er det plutselig vanskelig. Storesøster ønsker et navn som mannen min også likte, men jeg synes det blir alt for vanlig. Det navnet jeg har best følelse på gir ikke mannen min noen gode assosiasjoner, så det blir nok ikke det heller.

At noe så «enkelt» som å finne et navn skal være så vanskelig! Føler jo at det er en viktig oppgave, siden ungen gjerne skal leve med navnet for alltid.
 
Min førstefødte het Beibin i nesten 3 måneder tror jeg det var. :rolleyes:

Jeg har et navn klart som har festet seg hos meg, men så lenge samboeren ikke har gitt sitt "ok" enda, så er det langtfra sikkert hva det blir. Samboeren mener at man må se at navnet passer, mens jeg tenker at alle navn vil føles fremmed inntil man er vant. Orker ikke 3 nye måneder med en ny Beibin iallfall. :p
 
Vi har ikke kommet frem til noe navn. Vi trodde først at d ble jente. Så fikk vi beskjed om gutt og så jente. Så nå venter vi til babyen har kommet ut.
Sist ble vi enige på fødestuen før vi ble tatt på barsel hotellet. Så blir nok noe sånt.
 
Min førstefødte het Beibin i nesten 3 måneder tror jeg det var. :rolleyes:

Jeg har et navn klart som har festet seg hos meg, men så lenge samboeren ikke har gitt sitt "ok" enda, så er det langtfra sikkert hva det blir. Samboeren mener at man må se at navnet passer, mens jeg tenker at alle navn vil føles fremmed inntil man er vant. Orker ikke 3 nye måneder med en ny Beibin iallfall. :p
Her er mannen veldig på at han synes vi bør ha det klart før hun blir født, ikke vente til etterpå. Men spørs om vi rekker det. :) Jeg tenker også at navnet er en vanesak, og det er nok derfor jeg har blitt komfortabel med ett navn (som jeg da har hatt lengre i bevisstheten enn andre navn) og alt annet virker «feil». Hvis det var lov å navngi ungen «Lillesøster» kan det hende hun bare ville fortsatt å hete det, så hadde vi aldri trengt å ta avgjørelsen. :p
 
Vi har ikke kommet frem til noe navn. Vi trodde først at d ble jente. Så fikk vi beskjed om gutt og så jente. Så nå venter vi til babyen har kommet ut.
Sist ble vi enige på fødestuen før vi ble tatt på barsel hotellet. Så blir nok noe sånt.
Jeg tenker at det kanskje ikke er noen krise å bruke barseldagene på å prøve å finne ut av det, så det er godt mulig vi ender opp med å gjøre det da. Selv om mannen min gjerne vil ha det klart før fødsel.
 
Har ikke bestemt ennå. Stresser ikke med det heller. Storebror tror jeg var navnløs i en måneds tid før vi bestemte oss:hilarious: Vi har diskutert mulige navn da, og blitt enige om noen vi liker, men må vente å se babyen før vi bestemmer oss.
 
Vi har heller ikke bestemt oss. Har en lang liste over potensielle navn, men det har foreløpig ikke sagt ordentlig pang med noen av de :p
 
Her blir de fortsatt kalt lillesøster og lillebror. Lillesøster sitt navn har vi hatt klart lenge, mens lillebror tror jeg må bli født før han får navn - har noen alternativ, så får vi se om det blir noen av de :rolleyes:

Storebror fikk ikke navn før etter han var født, da også hadde vi noen alternativ, det som er litt rart er at navnene som var alternativ til storebror ikke er alternativ til lillebror
 
Vi hadde et jentenavn og et guttenavn klart, men valgte noe annet. Alle syntes vi var treige som ikke klarte å bestemme oss før hun var 2 dager gammel :happy3
 
Vi må se han først:D Har to sterke alternativer nå, også ser vi hva som passer. Slik at det vært de to andre gangene også, hadde 2-3 navn med oss på føden og med en gang vi såg babyene så såg vi hva de het:happy: var heldigvis enige:D
 
Første var jente og jeg hadde navn klart, helt til onkelen min kom dager før termin og hadde kalt hunden sin for det samme :p så hun ble vell nesten 2mnd før vi kom på ett nytt, satt bare å ammet en dag og da kom det :p
Nr to er gutt og vi hadde 2-3 navn vi likte når han ble født. Jeg ligger ruset fjernt borte på lystgass og med lite blod i kroppen (lå med blodoverføring under fødsel) , og så hører jeg jordmor spør mannen" har dere navn" og han bare "han skal hete.... Han. Så da ble det det :p

Nå har vi ett navn jeg liker. Som mannen begynner å like :p får se når han kommer om det passer :p

Navn er vanskelig!
 
Vi har ikke bestemt oss, synes det er veldig vanskelig - spesielt med guttenavn!

Fortsatt 4 uker til termin, men.. kommer nok ikke til å bestemme oss før vi ser ham <3
 
8 dager til termin og ikke navn klart.. veldig, veldig vanskelig! :sorry: Også vil vi jo være enige!
 
Vi laget liste på 10 navn hver av hvert kjønn og eliminerte sammen. Det var gøy og gikk veldig bra! Nå har vi ett guttenavn og to jentenavn. Tror til og med vi er enige om jentenavnet egentlig. Ingen av navnene var i mine tanker tidligere og det er nok sunt for jeg hadde liksom bestemt meg og ville overtale mannen :D SSB har vært flittig brukt både med lister og statistikk på enkeltnavn
 
Ikke bestemt, mellomnavn er bestemt, der ha jeg bestemt ene og alene, fornavnet er vi enige om å vente og se når lillemann er født :happy: vi har noen navn på listen men har ikke bestemt enda :happy:
 
Sniker fra september :) Jeg har termin 4/9 og vi har IKKE navn nei... har en lang liste som er skrevet på en lapp og som ligger på sifa bordet så vi kan titte på når vi går forbi/setter oss. Men ingen navn har så langt «festet seg»... Og det eneste som jeg faktisk begynte å like skikkelig har mannen sagt klar nei til. Kjenner dette blir vanskelig :hungover::hilarious: Men det skjer nok ikke før han er ute.
 
Back
Topp