Må spørre dere

MammantilK

Forelsket i forumet
Bæsjer babyen deres hver dag? Jeg full ammer og han er 5 uker. Før bæsjet han hver dag og gjerne flere ganger om dagen. Nå de siste 2 ukene bæsjer han hver 4 dag! Har spurt både fast legen og på helsesatsjonen og får veldig forskjellig svar.
 
Min bæsjer ca 2 ganger om dagen, den ene ofte oppover ryggen:hilarious: og den andre en del mindre. Ut fra det helsesøster sa til meg denne uka, så var det ikke unormalt at hun snart ville bæsje hver 4.dag eller en gang i uka uten at det var unormalt og at konsistensen da ofte er mere yoghurtaktig. Min er 4 uker.
Så babyen din er nok helt normal:)
 
Bæsjer babyen deres hver dag? Jeg full ammer og han er 5 uker. Før bæsjet han hver dag og gjerne flere ganger om dagen. Nå de siste 2 ukene bæsjer han hver 4 dag! Har spurt både fast legen og på helsesatsjonen og får veldig forskjellig svar.

Er visst helt vanlig at det etterhvert går dager mellom bæsjebleiene! Jeg fullammer, 5 uker baby, og her er det fortsatt et par bleier om dagen. Men hun sliter med å få det ut, så vi gjør baby-potting/eliminasjonskommunikasjon på henne et par ganger om dagen. :) Skulle gjerne sluppet å skifte de bleiene, så jeg tror du bare skal være fornøyd :D
 
Last edited:
Mi si er 6 uker bæsjer flere ganger om dagen. Men på sykehuset sa de til meg at de ville bli normalt med kanskje ei bæsjebleie i uka
 
Min bæsjer ca 2 ganger om dagen, den ene ofte oppover ryggen:hilarious: og den andre en del mindre. Ut fra det helsesøster sa til meg denne uka, så var det ikke unormalt at hun snart ville bæsje hver 4.dag eller en gang i uka uten at det var unormalt og at konsistensen da ofte er mere yoghurtaktig. Min er 4 uker.
Så babyen din er nok helt normal:)
Åh det var godt å høre:)
 
Mi jente er 10 uker og bæsjer stort sett en gang hver dag, hvis ikke blir det annenhver dag. Jeg fullammer :)
 
Mi bærsjer et par ganger i uken i snitt, kanskje litt mindre. Har gjort det siden hun var rundt 3 uker.. Med storesøster tok det opp til 3 uker(!!) før hun bærsjet fra hun var et par mnd.. De prompene der var heftige.. :p

Mine legger veldig godt på seg, og har mange tissebleier, så jeg har slått meg til ro med at det er normalt. Skal sies at jeg fullammer, det har mye å si ifht eventuell forstoppelse.
 
Det er nok ganske så vanlig! Her er det ofte 2-3 fulle bæsjebleier hver dag. Men jeg husker at førstemann kunne gå 1 uke uten å bæsje på det meste :hungover: Men fikk beskjed om at det ikke var noe å bekymre seg for.
 
Back
Topp