Fostervann?

Bkno3206992

Blir kjent med forumet
Kan noen som tidligere har født fortelle hvor mye fostervann som gikk før fødselen? Var på do og etter 10 min kjente jeg at det lekket noe i trusa. Det er ikke mye, men heller ikke lite. I og med at jeg akk hadde vært på do, så vet jeg at det ikke er urin. Er dette fostervann? Konsistensen er tynn.
 
Hvis du tror det er fostervann så bruk et bind og se om det lekker noe mer. Fostervann lukter litt søtt. Vannet mitt gikk og jeg hørte et knepp og hoppet ut av sengen. Det rant såpass at det ikke var noen tvil. Men det er noen som kan lekke litt urin.

Ring til føden, mulig de vil at du kommer inn til en sjekk, men bruk bind slik at de kan se hva som er i bindet.
 
Hos meg fosset det ut da vannet gikk under fødsel, men dette er ikke alltid tilfelle for alle. Det kan derfor være fostervann. Det er derfor lurt å bruke et bind som de andre sier. Men når det er sagt kan det også være utflod. Har en del tyntflytende utflod nå på slutten, og det kommer spesielt når jeg reiser meg opp etter å ha sovet eller ligget en stund. Fostervannet er som regel motsatt, der fungerer baby som en propp når du står oppreist. Hvis du legger deg ned vil bby duppe litt tilbake og det vil ofte renne mer fostervann. Så kommer det mer når du legger deg ned i forhold til når du står oppreist ville jeg absolutt ringt føden!
 
Hvis du tror det er fostervann så bruk et bind og se om det lekker noe mer. Fostervann lukter litt søtt. Vannet mitt gikk og jeg hørte et knepp og hoppet ut av sengen. Det rant såpass at det ikke var noen tvil. Men det er noen som kan lekke litt urin.

Ring til føden, mulig de vil at du kommer inn til en sjekk, men bruk bind slik at de kan se hva som er i bindet.
Tusen takk for fornuftig svar. Skal gjør det :)
 
Hos meg fosset det ut da vannet gikk under fødsel, men dette er ikke alltid tilfelle for alle. Det kan derfor være fostervann. Det er derfor lurt å bruke et bind som de andre sier. Men når det er sagt kan det også være utflod. Har en del tyntflytende utflod nå på slutten, og det kommer spesielt når jeg reiser meg opp etter å ha sovet eller ligget en stund. Fostervannet er som regel motsatt, der fungerer baby som en propp når du står oppreist. Hvis du legger deg ned vil bby duppe litt tilbake og det vil ofte renne mer fostervann. Så kommer det mer når du legger deg ned i forhold til når du står oppreist ville jeg absolutt ringt føden!
Har ringt føden, men har enda ikke nådd gjennom. Blir så oppgitt.
 
Kan noen som tidligere har født fortelle hvor mye fostervann som gikk før fødselen? Var på do og etter 10 min kjente jeg at det lekket noe i trusa. Det er ikke mye, men heller ikke lite. I og med at jeg akk hadde vært på do, så vet jeg at det ikke er urin. Er dette fostervann? Konsistensen er tynn.

Ta å legg en klut eller stoff stykke i trusa. Hvis det trekker igjennom er det stor sannsynlighet for at det er fostervann. Er det utflod blir det ofte liggende på toppen. Når du får kontakt med føden vil de nok be deg ta med deg den stoffbiten inn, så de kan se nærmere på den.
 
Til meg var det ikke noen lyd eller ett stort splæsj, men det rant litt hele tiden og som noen ovenfor skriver så lukter det litt søtt.

Du får nok beskjed om å ta på bind å sjekke om det kommer mer vann. På slutten av svangerskapet kan man også få en del økt utflod, så kan være lett å forveksle. Det er veldig individuelt hvor mye vann som kommer iallefall og det vil også ha noe å si om hodet er festet, siden hodet kan fungere som en propp innimellom.

Beste rådet uansett er å snakke med føden :happy:
 
Som de andre sier, ta på bind for å sjekke om det kommer mer og ta kontakt med føden.

Du sier du var på do 10 minutter tidligere, og at det derfor ikke kan være urin - jeg kan gå på do før jeg pusser tennene, for så å gå på do igjen når jeg er ferdig fordi da har babyen som bruker urinblæren som trampoline flyttet litt på seg:rolleyes:
 
Føden vet nok best. Men jeg lekker voldsomt med tynn, ikke luktende utflod de siste 3-4 ukene.
Trusa får gjennomvåt 4-5 cm flekk på få minutter uten innlegg når det kommer. Men så gir det seg for en stund, før det kommer igjen.
 
Back
Topp