Hva gjenstår?

Elva

Gift med forumet
Assistert-jentene
Julibaluba 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er alle klare for det nye familiemedlemmet, eller er det fortsatt ting som gjenstår å få gjort?

Jeg må pakke fødebagen (Storebror sin er klar), vaske dynene og re opp sengen til tvillingene og koke flaskene (ble delamming med storebror, så vil tro det blir det med disse to også).
Er sikkert noe mer, men er dette jeg kom på nå
 
Rommet til gutten blir klart i morgen (han kommer til å sove hos oss til å begynne med uansett, men det er fint å kunne sette alt utstyret Inn der i stedet for å være spredt overalt). Småting som gjenstår å skaffe her, bleiebøtte, bæresele/sjal og vippestol. Og montere ferdig bedsidecriben!
 
Her gjenstår det å gjøre reint bilen innvendig, montere bilsete, montere vugga og legge oppi det som skal være i den. Fødebagen må også pakkes. Skal også ha storrengjøring av huset før den lille kommer. Det er kanskje litt hysterisk men :p
 
Vi må:
- skru sammen kommoden
- kjøpe stellematte, gulpekluter, badehåndkle og vaskekluter
- kjøpe bossbøtte/bleiebøtte
- hente vugge
- vaske klær og legge på plass i kommoden
- legge på sengetøy

Edit: og fødebagen så klart! Den har jeg ikke ofret en tanke enda. Må også pakke hver sin bag til de to andre barna, i tilfelle de må overnatte.

Er litt smått som gjenstår ser jeg, men jeg har enda fem uker igjen:p
 
Last edited:
Kjøpe seng, bilstol og stokke tripp trapp :D
Og klær. har egentlig ikke gjort noenting XD
 
På kontroll i dag hadde jeg høyt blodtrykk, så vil mest sannsynlig bli satt i gang neste uke. Plutselig ble det veldig virkelig!

I helga må vi gjøre klart de siste tingene:

- Sette opp senga og re opp
- Gjøre klar vogna
- Vaske trekk til bilstol
- Pakke fødebag

Tror det er alt..
 
Feste barnesetet i bilen og mangler litt klær i fødebagen min - begrenset hva som passer for tiden :p Ellers så mangler vi bare ungen! Jeg er sååå klar!
 
Lettere å ramse opp hva som er gjort. ;) Har vasket klær i str. 50 og 56. Det meste fra storesøster, og noen nye plagg. Vi (mannen) har skrudd opp vegghengt stellebord, og vi har handlet babybilstol, babygym og vippestol via Finn. Og kjøpt ny bæresele. Vi har en nesten-montert bedsidecrib i boden, som ikke er krise om vi ikke har fått satt på plass før fødsel. Samme med vogn.

Litt over to uker til termin nå, og alt annet gjenstår egentlig. Har tatt opp en liten trillekoffert fra boden, slik at jeg kan begynne å pakke fødebag så fort jeg føler jeg har tid og overskudd. Visse ting får jeg ikke pakket enda fordi ting er i bruk, men burde vel begynne på en pakkeliste i det minste. Kjenner det begynner å stresse meg litt at jeg ikke har gjort klar en liste.

Jo, og så gjenstår det litt ufrivillig oppussing av deler av noen vegger og sånt. Lurer på om det blir gjort tidsnok.
 
Her er det termin neste fredag, men jeg har følelse at han kommer litt tidligere, så har er det alt klart. :) Det er kanskje bare jeg som må gjøre meg klar til å føde nå.
 
Her er det termin neste fredag, men jeg har følelse at han kommer litt tidligere, så har er det alt klart. :) Det er kanskje bare jeg som må gjøre meg klar til å føde nå.

Her er det meste klart, ikke minst er jeg sprekkeferdig og klar for å føde. Termin neste lørdag :)
 
Mangler stelleveske (tips mottas med takk, finner ingen jeg liker! :hilarious:), dyne må luftes, sengetøy må legges på (venter med dette enda noen uker), småting til stell, et par til håndduker og fødebag må gjøres helt ferdig. Tror det var det (men har garantert glemt noe :D)
 
Pakke ferdig fødebag(har begynt litt). Og pakke storebror sin overnattingabag.
Sette opp bedside criben.
Re opp seng,vugge og vogn. Må kanskje kjøpe litt flere laken og muligens en ekstra dyne.
Montere bilstolen.
 
Rommet til frøkna er ikke klart, men det er ingen hast ettersom ho skal sove på vårt rom uansett. Ellers må sengetøy legges på, smokker må kokes og luft i hjulene på vogna må pumpes.
Teller ned dagene til permisjon nå (7 dager!!) og håper på like mye energi på slutten som i sist svangerskap, for da skal skittentøyskurvene tømmes og huset og bilen vaskes:p
 
Her er barnerommet klart, er kun små ting som gjenstår. Mangler kun å hente bedsidecrib og babydyne hos søstra til samboeren. Også har jeg kun å pakke fødebagen. Den blir pakket iløpet av uka, og her er det ca 4 uker igjen til termin.
 
Mangler stelleveske (tips mottas med takk, finner ingen jeg liker! :hilarious:), dyne må luftes, sengetøy må legges på (venter med dette enda noen uker), småting til stell, et par til håndduker og fødebag må gjøres helt ferdig. Tror det var det (men har garantert glemt noe :D)

Jeg slet med det samme å finne riktig stelleveske, jeg endte opp med stellesekk fra Vidas babynest. Ble veldig imponert når den kom i posten og angrer ikke på at jeg kjøpte den. Så gleder meg veldig til å ta den i bruk :)
 
Må få pakket fødebagen, har startet med tøy til lillegutt. Hadde inneskrivingssamtale med sykehuset i dag, så her må alt unntatt bleier, dyne og helseteppe tas med selv til baby.

må også koke flasker, smokker og ammepumpe.

Ellers troooor jeg det meste er på stell, mangler litt småpell som knagger på stellebordet og bleiesøppel-løsning, men det føler jeg ingen hast mer :D
 
Koke smokker, kjøpe inn bleier i str 1, montere bilstol, vaske dyne, re opp seng, stille inn og feste bedsidecrib :rolleyes: tror det er det eneste
 
Det meste var klart her fra storesøster, det er ikke så lenge siden mye av det ble brukt. Hun er 21 mnd bare.

Men vi mangler vugga vi skal ha i stua, vognpose og babynest. Postnord har hatt det "under transport" og "på terminal" i snart halvannen uke nå. Men vogna klarte de å få levert forrige uke, heldigvis. Kan jo lure på hvorfor de ikke tok med de andre sakene også, da alt er fra samme bestilling hos jollyroom og alt står på samme terminal hos dem.. Men jaja.

Også mangler vi kommode til babyens klær. :bag:
Og muligens en baby call til.

Fødebaggen er klar med alt til baby og alt av toalettsaker, men ikke mine klær enda.
 
Har gjort svært lite :hilarious:
Bilstolbase må kjøpes, da storesøster fortsatt bruker sin.
Fødebag er ikke startet på enda, må virkelig få ut fingern. Må få kjøpt inn purelan og multimam til å ha med.
Vaske klær!! + dyner, kluter etc.
Vaske vogna/ klargjøre
Montere opp bedside seng
Få kjøpt inn noen flere flasker + smokker, men ikke noe bråhast det heller.
Kjøpe inn nye deler til ammepumpe

Også må storesøster sin bag pakkes, men regner med at det nok ikke blir flere enn maks 1 overnatting borte på henne.
 
Jeg slet med det samme å finne riktig stelleveske, jeg endte opp med stellesekk fra Vidas babynest. Ble veldig imponert når den kom i posten og angrer ikke på at jeg kjøpte den. Så gleder meg veldig til å ta den i bruk :)

Takk for tips, den skal jeg se på! :)
 
Back
Topp