Bedside crib

Vegasus

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
Snøkrystallene2021❄️
Februarbarna 2023
Jeg har veldig lyst på en bedside crib, men litt usikker på hvilken enda.
Noen her som har erfaring med bedside crib og vil komme med noen anbefalinger? :)

Jeg tenker justerbar høyde er et pluss så den kan brukes til forskjellige senger :happy:

Last edited:
Noen her som har erfaring med bedside crib og vil komme med noen anbefalinger? :)
Vi hadde troll sin med frøkna og var forsåvidt fornøyd med den. Syns den kanskje var litt liten. Til slutt så kjøpte vi sprinkelseng som vi tok av den ene siden av og satte helt inntil senga. Funket like bra :)

Har litt lyst å prøve denne som er reklamert her på BV denne ganga :) A9F5FF81-9E24-43A3-B591-25479B2ACC39.jpeg

Det var det største bomkjøpet vi gjorde til forrige barn :P Aldri om han skulle sove der. Han sov i vår seng for at vi alle skulle få litt søvn. Skulle jeg kjøpt nå ville jeg kjøpt en som kan festes i foreldresengen. Jeg syns det var rart og virket utrygt når den bare stod inntil uten å være festet..

Jeg har lurt litt på Chicco next2me. Siden den kan brukes som reiseseng, og har justerbar høyde. Noen med erfaring med den?

Last edited:
Vi hadde troll sin med frøkna og var forsåvidt fornøyd med den. Syns den kanskje var litt liten. Til slutt så kjøpte vi sprinkelseng som vi tok av den ene siden av og satte helt inntil senga. Funket like bra :)

Har litt lyst å prøve denne som er reklamert her på BV denne ganga :) Vis vedlegget 330893

Smart det med å lage selv av vanlig sprinkelseng da :)
Hvilken fra Troll hadde dere? :happy:

Det var det største bomkjøpet vi gjorde til forrige barn :p Aldri om han skulle sove der. Han sov i vår seng for at vi alle skulle få litt søvn. Skulle jeg kjøpt nå ville jeg kjøpt en som kan festes i foreldresengen. Jeg syns det var rart og virket utrygt når den bare stod inntil uten å være festet..

Det skjønner jeg føltes litt utrygt ja. Jeg tenker den må festes ja. Men vil tro det skal være relativt greit å feste en hvilkensomhelst seng til sengen vår egentlig :happy:

Bedside crib passer nok ikke til alle babyer, men jeg har tenkt til å prøve hvertfall :happy:

Jeg tenker justerbar høyde er et pluss så den kan brukes til forskjellige senger :happy:
Vi hadde
Jeg har lurt litt på Chicco come2me. Siden den kan brukes som reiseseng, og har justerbar høyde. Noen med erfaring med den?

Vi har chicco next2me bedside og var veldig fornøyd med den. Fint at den kan justeres i høyden og man kan velge å ha litt helling hvis det er noe man behøver. Første vår sovnet gjerne i den men endte opp i vår seng når vi ammet på natten

Jeg hadde Chicco next2me som det da het. Veldig fornøyd med den. Brukte den fram til han gikk over til sprinkelseng på eget rom. :)

Her lagde vi nye hull i sprinkelsengen så den var på høyde med vårs seng :happy: blir nok å fikse ny seng til storebror, så småsøskene kan overta hans med ferdige hull :happy:

Vi har vært veldig fornøyde med en «kopi» av Chicco sin - til under halve prisen! Husker ikke merket akkurat nå, men den lignet veldig og hadde de samme funksjonene. Vi kjøpte den + madrassen til Chicco (som var det eneste jeg kunne finne som var bedre med Chicco), og fikk den «samme» senga til omtrent halve prisen. Kjøpte på babybanden for et par år siden. Anbefales!

Det var det største bomkjøpet vi gjorde til forrige barn :p Aldri om han skulle sove der. Han sov i vår seng for at vi alle skulle få litt søvn. Skulle jeg kjøpt nå ville jeg kjøpt en som kan festes i foreldresengen. Jeg syns det var rart og virket utrygt når den bare stod inntil uten å være festet..
Vi var glad i bedsidecriben, selvom han ofte endte i sengen. MeN det var veldig rart at de fleste varianter ikke hadde noe særlig feste. Vi merket at sengen ofte ble skjøvet bort fra vår seng, så endte opp med å lage vår egen festemekanisme med belter:hilarious:

Vi var glad i bedsidecriben, selvom han ofte endte i sengen. MeN det var veldig rart at de fleste varianter ikke hadde noe særlig feste. Vi merket at sengen ofte ble skjøvet bort fra vår seng, så endte opp med å lage vår egen festemekanisme med belter:hilarious:

Ja det merket vi og... vi endte med å sette den i klem mellom veggen og vår seng :P

Vi hadde troll sin, vurderte chicco men den var ikke høy nok for å være i høyden til senga vår.
Veldig fornøyd, byttet til sprinkelseng med senkeside når hu vokste ut av bedside criben.

Vi brukte troll sin til første. Kommer nok til å forsøke å bruke den til nr 2 også, men kun fordi vi enda har den. Var helt okei, men som andre påpeker måtte vi også stroppe den fast i egen seng da låsen/bremsen ikke holdt alene. Ville heller kun kjøpt sprinkelseng som går an å ta ned siden på. Var bortimot samme manøveren som måtte til for å få babyen over i egen seng igjen etter amming uansett (forutsatt at det er plass på siden av egen seng da så klart), så hvorfor ikke bare velge den som uansett kommer til å vare lengst? Penger spart tenker jeg :)

Vi brukte sprinkelseng fra IKEA og tok av ene siden. Enkelt og greit:) Passet perfekt på soverommet vårt mellom senga og veggen, og i riktig høyde til senga. 1500,- spart, var min tanke!

Så et tips om å feste sprinkelsenga eller bedside crib’en med jekkestropper eller vinkeljern for dere som ikke kan presse den inntil veggen, eller som ønsker ekstra sikkerhet:)

Back
Topp