Fordeling av permisjonen

forumNoob

Betatt av forumet
Noen som vet når man må bestemme seg for fordeling av permisjonen?

Tenker selv at det er umulig å vite hvordan det er hensiktsmessig å dele fellesperioden før etter at barnet er født og man ser både hvordan en selv og barnet fungerer. Vårt utgangspunkt er å dele fellesperioden likt, men om det er hensyn som gjør at jeg trenger mer tid hjemme får jeg det. Synd om vi må søke om at jeg tar hele fellesperioden bare for å "være på den sikre sida", hvis det skulle vise seg å være helt greit å gå tilbake på jobb, og partner egentlig kunne fått mer tid sammen med lille.

Hva tenker dere andre rundt dette? Noen erfaringer? :)
 
Vi fordelte det når vi søkte for første gang,i uke 28 eller noe sånt. Vi endret dette midtveis i permisjonen da jeg fikk ny jobb. Så det går fint an å endre etter at en ser hvordan livet med baby fungerer.
 
Vi fordelte det når vi søkte for første gang,i uke 28 eller noe sånt. Vi endret dette midtveis i permisjonen da jeg fikk ny jobb. Så det går fint an å endre etter at en ser hvordan livet med baby fungerer.
Takk for svar! Kan jeg spørre hva dere endret da? Var det fordeling av fellesperioden, tidsperioder for permisjon, prosentandel arbeid el.?
 
Jeg skal ha mitt og fellesperioden. Får overført fire uker ferie fra i år pga sykemeldt/svangerskapspenger, så får jeg ta ferie i etterkant og så kanskje litt jobb sensommer/tidlig høst for å forskyve litt mens pappan har enkeltdager med perm. Han driver eget firma og har mest hektisk tid fra oktober til april så vi vet ikke hvordan vi løser den biten ennå.
Forrige gang kjøpte jobben hans han ut av permisjonen og så tok jeg ulønna. Jobba litt kvelder etter hun fylte halvannet og så begynte hun i bhg da hun ble 2.
 
I utgangspunktet får nok jeg hele fellesperioden hos oss, men jeg vil også kombinere jobb og permisjon da min jobb gjør det mulig å jobbe ganske mye hjemmefra, så jeg håper arbeidsgiver går med på dette, jeg må snart begynne å mase igjen og høre hva stilling som er blitt tatt til det ønsket mitt. Tenker at da kan jeg bruke de dagene til å forlenge selve permisjonen med tanke på barnehage og alt :) Dessuten så er planen av pappaen tar noen av ukene sine, hvor han kun tar ut 2-3 dager i uken med permisjon slik jeg kan sitte på jobb de dagene og være hjemme de han jobber, men alt avhenger jo av hvordan tiden blir med den lille - men i utgangspunktet er det noe slik jeg håper på å få til :) Men håper jo arbeidsgiver kan gi meg den tilliten da, jeg har jo egentlig ganske mye rettigheter så det skal mye til at jeg ikke kan få lov å gjøre litt slik trodde jeg, med mindre bedriften kan vise til at det er til stor ulempe, noe jeg ikke kan se grunn til at det skal være - men jeg blir superskuffa om ikke arbeidsgiver viser meg den tilliten etter over 9 år i samme firma :) Veldig greit at det meste kan endres underveis med tanke på at man ikke kan vite helt hvordan ting blir :wideyed:
 
Back
Topp