Bekkenplager??

Chris10

Blir kjent med forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Syns jeg de siste to dagene kjenner en del murring i ryggen og hoftene. Er 5+4 idag, kan vel ikke være bekken allerede? Hvordan kjennes det ut? Hadde ingen bekkenplager i forrige graviditet

Je og!!! Siste døgnet har vært ille. Her er jeg ingen ekspert men fant dette (bildet under) og tenker det kanskje er det? Er også 5+ 4

Vedlegg

• 1E884ECB-9895-447C-87E9-BBA875D3B4B5.png
    1E884ECB-9895-447C-87E9-BBA875D3B4B5.png
    87,3 KB · Visninger: 40
Syns jeg de siste to dagene kjenner en del murring i ryggen og hoftene. Er 5+4 idag, kan vel ikke være bekken allerede? Hvordan kjennes det ut? Hadde ingen bekkenplager i forrige graviditet

Jeg vet ikke om bekkenplager kan oppstå så tidlig.
Men jeg slet med det siste jeg var gravid. Fikk det heldigvis sent.
For meg var det veldig vondt, hadde problemer med å gå frem til jeg fikk behandling.
Det var aldri murringer, bare rene smerter. Så håper det ikke er det du kjenner. Men heller det som Cookies sendte bilder av :)

Lite update - min vondt har flyttet seg bak til ryggen og ned mot rompa i dag. Jeg hadde dette en kort periode forrige svangerskap også og fant da ut at dette rett og slett kommer av hormonforandringer. Hvis dette er noe du har så kan du oppføre deg som at det er bekkenplager, dvs ikke sitte med beina i "unormale" stillinger, sørg for å ha en put mellom beina når du sover så du støtter opp. Book evt et par behandlinger hos f.eks naprapat el.l. Det hjalp meg masse hvertfall. Det forsvant etter ca 1-2 uker sist.

sniker,

joda det kan starte helt fra positiv test det, er jo hormonellt mye av det så:-/ er bare at det for mange ikke kommer før senere.

hos meg startet det i uke 6 og ble gradvis verre ut i graviditeten.

om du har startet å kjenne på det allerede nå så for all del start å gjør det du kan for å forebygge mest mulig.

hos meg var det både bekken låsning og løsning, var hos kiropraktor allerede i uke 8 og jevnt utover i graviditeten. Gjorde bekken øvelser tilpasset denne type plager for å forsøke å forebygge mest mulig, brukte bekkenbelte og tok mye hensyn i hvilken aktivitet jeg hadde og hvordan bevegelser jeg gjorde:-)

Lykke til:-)

Jeg vet ikke om bekkenplager kan oppstå så tidlig.
Men jeg slet med det siste jeg var gravid. Fikk det heldigvis sent.
For meg var det veldig vondt, hadde problemer med å gå frem til jeg fikk behandling.
Det var aldri murringer, bare rene smerter. Så håper det ikke er det du kjenner. Men heller det som Cookies sendte bilder av :)
Joda, hos meg oppstod bekkensmerter før positiv test i de to siste svangerskapene mine. Hadde det hver dag helt til fødsel, og ene gangen i 8 mnd etter fødsel...

Bekkensmerter så tidlig har ingenting med å gjøre bekkenet klar/utvide seg til fødsel. Det er pga hormonene at smertene kommer.

Her funket ingenting av behandling hos fysio eller noe. Måtte bare ta ting veldig rolig, tenke over hver lille bevegelse.
Ingen murring her heller, bare grusomme smerter.

Joda, hos meg oppstod bekkensmerter før positiv test i de to siste svangerskapene mine. Hadde det hver dag helt til fødsel, og ene gangen i 8 mnd etter fødsel...

Bekkensmerter så tidlig har ingenting med å gjøre bekkenet klar/utvide seg til fødsel. Det er pga hormonene at smertene kommer.

Her funket ingenting av behandling hos fysio eller noe. Måtte bare ta ting veldig rolig, tenke over hver lille bevegelse.
Ingen murring her heller, bare grusomme smerter.

Huff, så grusomt :wideyed:

Jeg var nok heldig som fikk så mye hjelp utav fysio.
Kunne nesten ikke gå på vei dit, og gikk ut døra nesten smertefri

Ish håper det er sånn forbigående hormonelt som du nevner cookies det er litt som du beskriver, flyttet seg litt mot rygg, rompe og er litt ømt

Wow! Ja da var du heldig!

oy, heldig. Det opplevde ikke jeg heller. Men jeg føler meg ganske trygg på at det var behandlingen som forsinket utviklingen noe og gjorde det mulig å holde seg i jobb litt lenger. Men opplevde veeeeldig lite bedring etter behandling totalt sett.

Kjenner bekkenet allerede her og :( må oppsøke legen for å høre hvilke muligheter det et for behandling her. Kan hende man kan holde seg på føttene en stund til??

Hei,

Jeg har slitt mye med bekkenproblemer både i og mellom svangerskapene mine. De er ingenting som murringer. Det er utrolig vanskelig å beskrive de, men en ting som i alle fall går igjen hos meg er at det føles som om det sitter langt, langt, inne i kroppen. I skjelettet liksom. Og så er det i hovedsak i rumpa, like under halebeinet, men til siden. Det er også helt nederst i ryggen, men igjen, det er ikke murringer men mer dype stikkende smerter. Skriver stikkende, men de kan fint være der hele tiden. Men de er mer skarpe enn en murring, hvis det gir mening. Og så er det på en eller begge sider av ryggen, ikke midt på. Fikk det i uke 9 i første svangerskap. Skjønte med en gang at det var bekkenet. Man er ikke i tvil når det plutselig kommer. Legen mente det ikke kunne være det så tidlig, men jammen tok hun feil :p

Hei,

Jeg har slitt mye med bekkenproblemer både i og mellom svangerskapene mine. De er ingenting som murringer. Det er utrolig vanskelig å beskrive de, men en ting som i alle fall går igjen hos meg er at det føles som om det sitter langt, langt, inne i kroppen. I skjelettet liksom. Og så er det i hovedsak i rumpa, like under halebeinet, men til siden. Det er også helt nederst i ryggen, men igjen, det er ikke murringer men mer dype stikkende smerter. Skriver stikkende, men de kan fint være der hele tiden. Men de er mer skarpe enn en murring, hvis det gir mening. Og så er det på en eller begge sider av ryggen, ikke midt på. Fikk det i uke 9 i første svangerskap. Skjønte med en gang at det var bekkenet. Man er ikke i tvil når det plutselig kommer. Legen mente det ikke kunne være det så tidlig, men jammen tok hun feil :p

Du beskriver det veldig bra, lett å forstå jeg tror og håper det jeg kjenner er mer vanlig ryggvondt, kjennes liksom litt stivt ut til tider. men er litt usikker, kjenner igjen litt av det du sier men kjenner det litt mer mot midten av ryggen. Så krysser for at det er forbigående:sorry:

Du beskriver det veldig bra, lett å forstå jeg tror og håper det jeg kjenner er mer vanlig ryggvondt, kjennes liksom litt stivt ut til tider. men er litt usikker, kjenner igjen litt av det du sier men kjenner det litt mer mot midten av ryggen. Så krysser for at det er forbigående:sorry:

Så bra at det var noenlunde greit å tyde ;) det er veldig vanlig med murringer i både mage og rygg, samt sår/øm korsrygg. Jeg har begge deler selv, i tillegg til bekkenplager  Krysser fingrene for at det bare er livmoren din som vokser og murrer litt. Hvis du skulle kjenne noe i bekkenet etterhvert er mine beste tips: 1. hensynta det med en gang. Med det så mener jeg at du bør unngå uheldige bevegelser osv. selv om ikke de forårsaker smerter ennå. Være på forskudd. 2. Kiropraktor er mye bedre enn fysioterapeut. Kan hende jeg er heldig med kiropraktoren altså, men hun slår alle fysioterapeutene jeg har prøvd ned i støvlene ;) Bare synd man ikke får frikort for det. Hvis man har helseforsikring så er det derimot dekket.

Så bra at det var noenlunde greit å tyde ;) det er veldig vanlig med murringer i både mage og rygg, samt sår/øm korsrygg. Jeg har begge deler selv, i tillegg til bekkenplager  Krysser fingrene for at det bare er livmoren din som vokser og murrer litt. Hvis du skulle kjenne noe i bekkenet etterhvert er mine beste tips: 1. hensynta det med en gang. Med det så mener jeg at du bør unngå uheldige bevegelser osv. selv om ikke de forårsaker smerter ennå. Være på forskudd. 2. Kiropraktor er mye bedre enn fysioterapeut. Kan hende jeg er heldig med kiropraktoren altså, men hun slår alle fysioterapeutene jeg har prøvd ned i støvlene ;) Bare synd man ikke får frikort for det. Hvis man har helseforsikring så er det derimot dekket.

Ja jeg er kiropraktor fan selv, så sitter heldigvis ikke så langt inne. Har tidvis litt vondter i ryggen, men er liksom litt ekstra var nå Siden jeg vet jeg er gravid. Jobber i barnehage og må.innrømme jeg har kjent litt på løftene i det siste,så må nok passe på litt:facepalm:

Jaa kjipt man ikke får det dekket, de vil jo ofte ha oss på en del oppfølginger:wacky: men, det hjelper ofte raskt og bra syns jeg;)

Back
Topp