Kynnera

Catlady1

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Marsboerne 2023
Andre som har gått/går med konstante kynnera no heilt i siste innspurt? Ved den minste bevegelse så stramme magen seg heilt sinnsjukt. Blei sendt inn på kontroll på sjukehuset i går fordi jordmor ikkje fant puls som var stabil på normalen, den låg i underkant av 200 omtrent heile veien. Det skal seiast at ho var ganske aktiv i magen, å då pleier visst pulsen stiga men.. På sjukehuset stabiliserte pulsen seg og alt var heilt fint, men resten av dagen gjekk i akking og offing pga. kynnera som eg ikkje føler gjer slepp. Samme opplegg idag. 5 dagar til termin :dead:
 
Ja, kynnerne har blitt helt ville!

De jeg reagerte på for et par uker siden kjenner jeg omtrent ikke lenger, for de er der konstant. De to siste dagene har jeg nesten lurt på om magen skal sprenge. Magen blir til en hard, svær firkant og det sprenger så intenst!
 
Ja, kynnerne har blitt helt ville!

De jeg reagerte på for et par uker siden kjenner jeg omtrent ikke lenger, for de er der konstant. De to siste dagene har jeg nesten lurt på om magen skal sprenge. Magen blir til en hard, svær firkant og det sprenger så intenst!
Ja, å i tillegg så kjennes det ut som baby i magen blir pressa ut i alle kantar av kynnerane, dermed blir magen ENDÅ strammare. Godt det ikkje berre er meg, litt redd noko skal vera gale når det står på som verst..altså heila tide :bag:
 
Ja, å i tillegg så kjennes det ut som baby i magen blir pressa ut i alle kantar av kynnerane, dermed blir magen ENDÅ strammare. Godt det ikkje berre er meg, litt redd noko skal vera gale når det står på som verst..altså heila tide :bag:
Kjenner meg igjen. Noen ganger tenker jeg at "Nå sprakk det et sted!", men så gjør det jo aldri det. Hører du også knekke/ kneppelyder? Jeg hører det hvis babyen er ekstra aktiv med store bevegelser. Lurer på det er...
 
Kjenner meg igjen. Noen ganger tenker jeg at "Nå sprakk det et sted!", men så gjør det jo aldri det. Hører du også knekke/ kneppelyder? Jeg hører det hvis babyen er ekstra aktiv med store bevegelser. Lurer på det er...
Njaa, har høyrt nåken rare lydar frå inni der ja, men kan ikkje beskrivast.. nåken seie det kjem ein kneppelyd når vatnet går, mens andre meiner det er ledda til baby. Eg har ikkje peiling iallfall. Off, slitsomt å vera "bunden" til sitte/ligge plass :(
 
Njaa, har høyrt nåken rare lydar frå inni der ja, men kan ikkje beskrivast.. nåken seie det kjem ein kneppelyd når vatnet går, mens andre meiner det er ledda til baby. Eg har ikkje peiling iallfall. Off, slitsomt å vera "bunden" til sitte/ligge plass :(
Kanskje det er leddene til babyen jeg hører. For det er ikke vannet. I så fall har det "gått" et titalls ganger uten en dråpe. :hilarious:

Ja, enig... Man blir veldig tilbakesatt med alt fra gøye ting til enkle gjøremål. Krysser fingrene for at vi slipper større komplikasjoner etter fødsel, og blir mer mobile og frie i kroppen da! :D
 
Ja føler jeg konstant har kynnere og stram mage. Slitsomt.. og "bobler" mye der inne.
 
Hei, jeg føler mange kynnere (eller hva enn de kan være..), magen blir hard og noen gang så pass ubehagelig at jeg legger meg ned i hvile for det er ubehagelig å gå. Jeg er i uke 24+ og er på full jobb og prøver å holde meg aktivt med trening også, men lurer på veldig hvor går "grensen" at man må ta det helt med ro..jeg hviler når jeg kan, mannen min er kjempe behjelpelig med lille sønnen vår, men jeg føler på at det er ganske slitsomt å ikke vite hva jeg egentlig kan og ikke kan gjøre (jobb, gåing, fysisk aktivitet), altså hva som er trygt å gjøre. Jeg har nevnte kynnere/stram mage mange ganger til jordmor, men eneste svar jeg får at jeg kan fortsette alt som før, bare at jeg må sitte ned/hvile når kynnere kommer.

Har dere noe god tips, hvordan man kan roe disse strammingene ned bortsett fra å "sette seg ned"?
Hvordan skal jeg vite med total sikkerhet at det er ikke "farlig" å trene f.eks.? For når jeg trener er det ikke direkte vondt, eller noe, men magen er veldig stramt..
 
Back
Topp