Nedpress og ubehag der nede når man går

Tufso86

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Flere som kjenner på nedpress og ubehag der nede ved gange? Det er slik at jeg må stoppe opp litt og holde under magen. Kjennes ut som han borer seg nedover og ut skjeden og jeg kjenner det igjen fra helt på slutten med de to andre. :wtf: Heldigvis ikke hver gang jeg går, men det kommer sånn innimellom.
Kan ikke huske å ha kjent på dette så tidlig, jeg er bare 28 fullgåtte. :bag:
Erfaringer?
Jeg skal selvfølgelig ta dette opp med jordmor, har time om en uke:)

Har ikke akkurat nedpress, men her har h*n lagt seg med hodet ned og om h*n er våken når jeg går så kjenner jeg en skikkelig ubehagelig iling nedover :dead: Akkurat som h*n treffer en nerve der nede eller noe:rolleyes:

Har og masse nedpress når jeg går, utrolig ubehagelig og jeg må gå kjempe seint.. det har pågått sånn ca en mnd nå og jeg er 32 nå, har blitt fortalt at det er kynnere men jeg husker ikkje dette med de forrige:rolleyes:
Men kjenner det kun på utsiden av magen helt ned mot trusekant liksom, ikkje helt ned mot underlivet

Jeg kjenner også på det og har gjort det i 2 uker nå. Tror det er helt normalt så lenge det ikke er direkte smertefullt :happy:. For meg kjennes det bare ubehagelig. Er i uke 32+1

Har ikke merket noe til nedpress før jeg plutselig gjorde det i dag når jeg gikk tur med datteren min. Og skikkelige vonde kynnere etterpå, gikk heldigvis over når jeg satt meg ned. Er 30+0

Jeg kjenner meg også igjen i dette. Det presser nedover og samtidig blir ofte magen superhard. Det er skikkelig ubehagelig og det kjennes virkelig ut som babyen vil presse seg ut :woot: Jeg er 30 + 1 og har hatt det sånn i ca et par ukers tid. Det gjør at jeg ikke går særlig mye ut lenger, og har egentlig nok med aktiviteten jeg får hjemme med husarbeid :hilarious:
Jeg fikk vite på ultralyd at babyen har lagt seg med hodet ned nå, så det har nok sikkert noe med det å gjøre. :)

Jeg er i uke 29 +4. Har hatt kynner en god stund. Nå får jeg kynner og nedpress bare av noen steg. Har nesten fått klippekort på føden

Hadde dette idag når jeg var i byen. 27+4 nå. Skikkelig jævlig. Ubehaget varte en stund etter at jeg fikk satt meg ned litt også. Sterke kynnere. Var ikke enkelt å sitte heller siden alt av benker er borte haha

Hei! Blondie her :happy093
Hvordan kjennes nedpress ut? Annet enn att det presser ned? Sier ikke meg så mye , er førstegangs så aner ikke hvordan det kjennes ut, eller skal kjennes ut:confused013

Hei! Blondie her :happy093
Hvordan kjennes nedpress ut? Annet enn att det presser ned? Sier ikke meg så mye , er førstegangs så aner ikke hvordan det kjennes ut, eller skal kjennes ut:confused013
Det er ikke ett dumt spørsmål - jeg er andregangs, og hadde ingen anelse om hvordan dette kjentes ut før nå tidligere i vår under korona perioden.

Det føles rett og slett ut som ett veldig press i underlivet, og om du har kjent det så vet du hvordan det er.
Kynnere hadde jeg heller aldri erfart før nå i dette svangerskapet, og de kommer heller ikke ofte. Men når de kommer, så kjenner jeg det godt. Synes ikke det er noe behagelig nei.

Kan det ligne på UVI ubehag?
Har noe jeg vil kalle førr uvi ubehag, har ikke uvi, men det kjennes litt slik ut. Som etter å ha tisset ubehaget?
Aner ikke om jeg har kynnere, men magen kan plutselig bli kjempe hard og "løfte seg" førr så å bli "myk" og "på plass" igjen, men kjenner ingen ting.

Aner ikke om jeg har kynnere, men magen kan plutselig bli kjempe hard og "løfte seg" førr så å bli "myk" og "på plass" igjen, men kjenner ingen ting.

Det er kynnere, ja. Jeg kjenner mine veldig godt hvis jeg får de etter sex, eller generelt om jeg ligger. Men hvis jeg får kynnere når jeg står merker jeg de ikke på noe annen måte enn om jeg tar på magen. Når jeg ligger føles det som om magemusklene er skikkelig støle plutselig.

Jeg aner ikke om jeg har nedpress eller ikke, er andregangs og vet ikke helt hvordan det kjennes ut allikevel. Men det jeg derimot opplever er at det kjennes ut som jeg skal tisse på meg når jeg reiser meg opp, som om babyen sklir ned på blæra mi innimellom.
Men min baby ligger i tverrleie da, vet ikke om det er av betydning for om jeg opplever nedpress eller ikke.

Takk for svar.
Her turner enda lillemor, men hun ligger mest med rumpen ned, er førstegangs og hu går tydeligvis god plass enda

Back
Topp