Navn

Hva synes dere om navnet Nellie?
Sitter og leser i navnebok når lillebror sover og kom over dette navnet. Synes det var veldig nydelig og spesielt og ville vært perfekt for oss siden de andre to også begynner på N. Men det er jo tilfeldig da og er viktigere at vi liker navnet enn at de har samme forbokstav:)

Gruer meg litt til å foreslå det for mannen for han har så lett for å si nei, tar seg ikke tid til å tenke alltid en gang tror jeg :p venter kanskje litt hvis jeg klarer det :p

Last edited:
Sitter og leser i navnebok når lillebror sover og kom over dette navnet. Synes det var veldig nydelig og spesielt og ville vært perfekt for oss siden de andre to også begynner på N. Men det er jo tilfeldig da og er viktigere at vi liker navnet enn at de har samme forbokstav:)

Gruer meg litt til å foreslå det for mannen for han har så lett for å si nei, tar seg ikke tid til å tenke alltid en gang tror jeg :p venter kanskje litt hvis jeg klarer det :p
Nydelig ❤️❤️

Jeg liker navnet Lise veldig godt, men er usikker på hvordan det blir på engelsk. Har jo ikke lyst til at det skal uttales lice (lus) :nailbiting:
Kan det tenkes at de ville uttalt det med stemt s (/z/), slik som med Lisa? I så fall vil en innfødt høre stor forskjell, selv om vi nordmenn sliter. Ellers kunne hun jo introdusert seg som Liz eller Lizzy? :)

Edit: Hvis du googler dette kan du se at andre har tenkt det samme som deg. Engelsktalende er nok ikke vant til dette navnet, og prøver seg på litt forskjellig; lice, lease, leez, lee-zuh, lee-seh etc. Så det kan svinge begge veier om de bare skal lese det og hun ikke presenterer seg muntlig.

Last edited:

Liker det veldig godt. :Heartred Men er kanskje litt inhabil siden jeg har ei jente på snart 8 mnd som heter Nelli. :pJeg og samboer hadde en LANG runde på navn sist, og ble til slutt enig i navnet, men vi ble ikke enig i skrivemåte! Det endte opp med at storesøster hadde loddtrekning mellom Nelli/Nellie/Nelly. :hilarious: Det ble heldigvis min favoritt som vant, for hvis ikke tror jeg ikke den loddtrekningen hadde vært gjeldende. Hehe..

Jeg har et jentenavn jeg liker, men, det er også navnet til den verste mobbe-drittkjerringen jeg gikk på skole med.. Så det er litt ødelagt for meg. I tillegg til at mødrene våre er venner, så jeg gnisser tenner ved tanken på at hun får høre navnet og går rundt og sier at jeg har oppkalt ungen etter henne. Hrmgrrr...

Jeg har hatt jentenavn klart siden jeg var tenåring; oppkalle etter mormor. Sønnen min kalte vi opp etter farfaren til samboeren min. Så tenker vi får tenke på guttenavn om det er en gutt som ligger der på OUL :) Men blir i hvert fall ett i kategorien «gammelt Norsk navn» :happy:

Kan det tenkes at de ville uttalt det med stemt s (/z/), slik som med Lisa? I så fall vil en innfødt høre stor forskjell, selv om vi nordmenn sliter. Ellers kunne hun jo introdusert seg som Liz eller Lizzy? :)

Edit: Hvis du googler dette kan du se at andre har tenkt det samme som deg. Engelsktalende er nok ikke vant til dette navnet, og prøver seg på litt forskjellig; lice, lease, leez, lee-zuh, lee-seh etc. Så det kan svinge begge veier om de bare skal lese det og hun ikke presenterer seg muntlig.

Takk for innspill! :cheers

Hva synes dere om navet Amanda? Jeg begynner å like det bedre og bedre og kunne kanskje tenkt meg å bruke det hvis vi får jente.

Vi skal ha Nikolai hvis det blir gutt (skrivemåten har vi ikke diskutert enda) . Men jentenavn er vanskelig.
Jeg har egentlig veldig lyst på Liva og mannen Luna, men vi har heldigvis lang tid på å bli enige hvis det blir jente da :)
Jeg liker Amanda veldig godt. Nikolai er også kjempefint syns jeg, vi vurderte det sist. Men nå forbinder jeg det med en kollega, så nå er det liksom brukt opp :p

Jeg har et jentenavn jeg liker, men, det er også navnet til den verste mobbe-drittkjerringen jeg gikk på skole med.. Så det er litt ødelagt for meg. I tillegg til at mødrene våre er venner, så jeg gnisser tenner ved tanken på at hun får høre navnet og går rundt og sier at jeg har oppkalt ungen etter henne. Hrmgrrr...
Haha, det er så irriterende når folk som oppfører seg kjipt har fine navn :wtf:

Jeg liker navnet Lise veldig godt, men er usikker på hvordan det blir på engelsk. Har jo ikke lyst til at det skal uttales lice (lus) :nailbiting:

Blir ikke lice :D De fleste hun treffer på vil jo høre navnet, ikke lese det. Da vil de også uttale e'en som e. Ellers vet jeg at Lise i noen tilfeller blir Lisa, Hilde blir Hilda, Grete blir Greta osv...
Lise er nydelig :Heartred Det heter vår datter.

Sliter litt med navn. Etter over 15 år i skolen er det så mange som blir uaktuelle:stop:, selv om jeg i utgangspunktet liker navnene.

Sliter litt med navn. Etter over 15 år i skolen er det så mange som blir uaktuelle:stop:, selv om jeg i utgangspunktet liker navnene.
Vi har ikke jobbet like lenge, men til gjengjeld er begge pedagoger og har jobbet opp en anselig liste med uaktuelle navn. Har heldigvis funnet et guttenavn og et jentenavn som begge liker!

Back
Topp