Overtidstråd

Lilje92

Gift med forumet
Junilykke 2020 ♡
Junibollene 2023
Det fødes og fødes av junimammaer og det føles jo som om alle andre enn en selv føder og får møte sine små, men det er vel flere av oss som ikke har født enda? o_O

Jeg er tre dager over termin i dag (40+6) og har ikke så mye som et minitegn på at fødsel nærmer seg. Begynner å bli så sinnsykt utålmodig, og føler meg bare maktesløs og ganske trist over at vesla ikke er kommet enda!

Bare å slenge seg med på klagebonanza hvis du også er lei av å vente!!
 
Jeg føler med deg! For min del er det 3 dager til termin, men min ligger i sete og de på sykehuset har gitt meg 1 uke på å føde vanlig, ellers blir det keisersnitt. Så jeg kjenner absolutt på presset, kan du si! Krysser fingrene for ila denne uka, men har ikke mer enn 1,5 cm åpning og ikke så mange andre tegn enn litt murring av og til...
 
Jeg føler med deg! For min del er det 3 dager til termin, men min ligger i sete og de på sykehuset har gitt meg 1 uke på å føde vanlig, ellers blir det keisersnitt. Så jeg kjenner absolutt på presset, kan du si! Krysser fingrene for ila denne uka, men har ikke mer enn 1,5 cm åpning og ikke så mange andre tegn enn litt murring av og til...

Åå, ja da skjønner jeg at du føler litt på et slags tidspress! Men du har i det minste noen murringer da, der bidrar jo kanskje til en form for modning og forhåpentligvis er ikke fødsel så langt unna :)
 
Åå, ja da skjønner jeg at du føler litt på et slags tidspress! Men du har i det minste noen murringer da, der bidrar jo kanskje til en form for modning og forhåpentligvis er ikke fødsel så langt unna :)
Håper du har rett! Og håper du også får fortgang på sakene snart. Forferdelig økning å gå sånn å vente, spesielt i denne varmen, føler jeg. Krysser fingrene for oss begge :happy:
 
Jeg fødte 9 dager over termin så føler virkelig med deg. Men hold ut snart kjem bebien. Jeg hadde ingen tegn til fødsel før den var i gang så plutselig skjer det. Lykke til ❤
 
Jeg fødte 9 dager over termin så føler virkelig med deg. Men hold ut snart kjem bebien. Jeg hadde ingen tegn til fødsel før den var i gang så plutselig skjer det. Lykke til ❤

Tusen takk for oppmuntringen ♥ Håper det bare skjer ut av det blå og det brennkvikt :D
 
Termin dato hos meg er i dag, så går bare å venter på at det skal skje noe snart! Har åpning og en del rier som kommer og går i perioder men hun har ikke kommet ut enda.. håper det skjer snart for begynner og bli veldig tungt og veldig vondt i bekkenet:yuck: skal til jordmor i dag så blir spennende og se hva hun:)
 
Termin dato hos meg er i dag, så går bare å venter på at det skal skje noe snart! Har åpning og en del rier som kommer og går i perioder men hun har ikke kommet ut enda.. håper det skjer snart for begynner og bli veldig tungt og veldig vondt i bekkenet:yuck: skal til jordmor i dag så blir spennende og se hva hun:)

Håper det skjer noe snart da! Heldig som iallefall kjenner at noe skjer :) Krysser fingrene for deg!
 
Ny dag, ingen start på fødsel i natt heller :arghh: Våknet rett før kl 4 og hadde svake menssmerter og ble så glad! Gikk på do etter 20 min og når jeg la meg igjen var smertene borte. Så det var det. Da ble jeg liggende våken i to timer istedet, flott.
 
40+6 i dag, og er.så.LEI!
Periodevis vonde kynnere som kommer hvert 10.-15. minutt, men ingenting som tar seg opp. Ellers ingen andre tegn.
Jordmor sjekket modning da jeg var 40+2, var ikke snakk om at det hadde skjedd noe der :p
Overtidskontroll/trivselskontroll på fredag denne uka, litt spent på vekstestimeringen.
 
40+6 i dag, og er.så.LEI!
Periodevis vonde kynnere som kommer hvert 10.-15. minutt, men ingenting som tar seg opp. Ellers ingen andre tegn.
Jordmor sjekket modning da jeg var 40+2, var ikke snakk om at det hadde skjedd noe der :p
Overtidskontroll/trivselskontroll på fredag denne uka, litt spent på vekstestimeringen.

Ble bare så irritert når jeg fikk varsel fra appen i dag tidlig "Du er nå 41 uker gravid"... Ja, takk, bare smør det inn. Har ikke blitt sjekket for noe modning eller sånt, så jeg aner ikke hvordan jeg ligger an. Håper at kynnerne dine har gjort jobben! Jeg har ikke kjent en eneste kynner i hele svangerskapet. Skal også på trivselskontroll på fredag, er ganske så innstilt på at jeg må på den! Krysser fingrene for at vi begge slipper! :smiley-angelic001
 
Ble bare så irritert når jeg fikk varsel fra appen i dag tidlig "Du er nå 41 uker gravid"... Ja, takk, bare smør det inn. Har ikke blitt sjekket for noe modning eller sånt, så jeg aner ikke hvordan jeg ligger an. Håper at kynnerne dine har gjort jobben! Jeg har ikke kjent en eneste kynner i hele svangerskapet. Skal også på trivselskontroll på fredag, er ganske så innstilt på at jeg må på den! Krysser fingrene for at vi begge slipper! :smiley-angelic001
Ja, her krysses alt som krysses kan (unntatt beina, de kan gjerne spres :hilarious::hilarious:)!
Kynnere har jeg hatt hele svangerskapet føler jeg, men jeg merker jo at de er hardere/sterkere nå, så jeg håper de bidrar til modning der nede.

Jeg gikk jo på maks overtid med førstemann, og ble satt i gang, og jeg hååååper jo at det er lite sannsynlig at BEGGE svangerskap må ende med igangsetting pga overtid :p
 
Ikke overtid her enda, vil bare si at mine fødsler har startet spontant uten noe som helst tegn på forhånd. Begge er født noen dager over termin. Så det trenger ikke være noe forvarsel før det er i gang heller :)
 
Ikke overtid her enda, vil bare si at mine fødsler har startet spontant uten noe som helst tegn på forhånd. Begge er født noen dager over termin. Så det trenger ikke være noe forvarsel før det er i gang heller :)

Det er godt å høre! Det virker bare så fjernt :sorry:
 
Eg føler ikkje eg har rett til å klage, for eg har heile 9 dagar igjen til termin... litt spesielt om dagen, for nokon dagar kjenner eg meg klar til fødsel, mens andre dagar er det heilt greit at ho blir der inne litt til. Men gleder meg sjukt til å få tilbake kroppen min og ikkje minst sjå korleis ho ser ut, så ho kan helst berre komma no :dummy1: :cat:
 
41+1... Ingen tegn på noe som helst i natt heller. Sov som en stein. Ikke et lite MURR engang. Bare en aktiv baby, heldigvis. Er så jævlig skuffa over kroppen min som ikke skjønner hva den sjal gjøre :(
 
Sniker fra september :D
Det er faktisk slik at man har begynt å stille spørsmål om 40 uker er riktig mtp hvor lenge en går gravid siden gjennomsnittsfødsel er 40+3(tror jeg om jeg ikke husker feil)
Jeg gikk til 41+6 da gikk vannet men kroppen min er lat og gadd ikke mer. Ble satt i gang dagen etterpå xD

bare å slappe av, samle krefter. Det sies at dagene rett før fødsel starter vil en plutselig føle seg utrolig bra og energisk :D nesten elektrisk- kroppen gjør klar for energi innsats. Jeg ble værtfall veldig plutselig energisk og var på ikea husker jeg 41+2 :happy090

babyene kommer snart :D jeg må vente noen mnd til :happy093
 
Sniker fra september :D
Det er faktisk slik at man har begynt å stille spørsmål om 40 uker er riktig mtp hvor lenge en går gravid siden gjennomsnittsfødsel er 40+3(tror jeg om jeg ikke husker feil)
Jeg gikk til 41+6 da gikk vannet men kroppen min er lat og gadd ikke mer. Ble satt i gang dagen etterpå xD

bare å slappe av, samle krefter. Det sies at dagene rett før fødsel starter vil en plutselig føle seg utrolig bra og energisk :D nesten elektrisk- kroppen gjør klar for energi innsats. Jeg ble værtfall veldig plutselig energisk og var på ikea husker jeg 41+2 :happy090

babyene kommer snart :D jeg må vente noen mnd til :happy093
Da er det i så fall lenge til jeg skal føde, for jeg er trøttere enn noen gang og sovner bare jeg ser på sofaen... Har termin i morgen :inpain:
 
Back
Topp