Tips for å sette igang fødsel?

Jeg er lei av å være gravid, noen som har noen kjærringråd som kan starte fødselen?
Hear hear! Jeg også... Har termin 18. juni, men min ligger i sete og er estimert til å være litt stor. Har derfor ikke lyst til å gå over. Gikk til uke 42 sist, så er redd for at det skjer denne gangen også. Når har du termin?
Jeg har prøvd kanel, ananas, vaske to biler på samme dag, hvile masse... Føler ikke jeg merker noen ting. Hadde murring for en uke siden eller to noen ganger, men ellers ingenting. Har du merket noen tegn til noe?
 
Ta det med ro og chill alt man kan sa jordmor til meg idag :p adrenalin og stresshormoner hindrer rier, er også derfor de fleste fødsler starter om natten :)
 
Grøt med masse kanel! Åt det en kveld og hadde rier morgenen etter. Baby kom 8 dager før termin. Sikkert tilfeldig men verdt et forsøk :)
 
:angel4Slapp av og lad opp! kreftene trenger du til fødsel ;) eg prøvde alt sist og ingenting funka, blei berre veldig sliten av det :( skjønner deg veldig godt at du er lei:woot: Prøv heller å Finn på noko hyggelig å gjera så tar fokuset litt vekk på at ein e lei :) plutselig kjeme den:D
 
Hear hear! Jeg også... Har termin 18. juni, men min ligger i sete og er estimert til å være litt stor. Har derfor ikke lyst til å gå over. Gikk til uke 42 sist, så er redd for at det skjer denne gangen også. Når har du termin?
Jeg har prøvd kanel, ananas, vaske to biler på samme dag, hvile masse... Føler ikke jeg merker noen ting. Hadde murring for en uke siden eller to noen ganger, men ellers ingenting. Har du merket noen tegn til noe?
Termin er ikke før 02.juli, men har gått i tre uker med fortløpende vurderinger om igangsettelse pga lite fostervann, så føler at jeg har ventet på henne en evighet allerede. Ingen tegn til noen ting desverre.
 
Sniker.
Sist jeg var hos jordmor snakket vi om forrige fødsel hvor jeg gikk over og måtte settes i gang. Hun sa at å massere/stimulere puppene var det beste trikset. Hun hadde en hel bok om et hormon som vistnok da kan sett i gang fødsel.
 
:angel4Slapp av og lad opp! kreftene trenger du til fødsel ;) eg prøvde alt sist og ingenting funka, blei berre veldig sliten av det :( skjønner deg veldig godt at du er lei:woot: Prøv heller å Finn på noko hyggelig å gjera så tar fokuset litt vekk på at ein e lei :) plutselig kjeme den:D
Er ikke så lett å lade føler jeg. De to andre gangene har jeg svømt mye på slutten og brukt boblebadet i svømmehallen, men nå er jo hallene stengt. Får ikke gått turer pga bekkenløsning. Har ikke nok ro i kroppen til å sitte i ro og lese heller. De fleste jeg kjenner jobbet på dagtid, og på ettermiddagen er har jeg nok med de to andre ungene.

Hadde også passer veldig fint om ungen kom snart. Skal være alene med alle tre ungene i uke 29 og 30 (Når barnehagen er stengt) og jo større minstemann er da, jo bedre tror jeg det går. Og så skal vi flytte i uke 31, så er jo litt å ordne til det, men får ikke gjort så mye med det ennå.
 
Har hørt at det holde seg i aktivitet er viktig, jeg var på hyttetur forrige uke, hadde ingen forvarsel på fødsel og var ett par uker unna termin. Gikk masse turer fikk en del mensmurring på dagnummer to og dag nummer 3 startet fødselen! Kan ha vært tilfeldig, men jordmor mente det kunne ha noe med det å komme seg vekk og slappe av og det å bevege seg! :happy: har også bekkenløsning og vagget sakte etter min mor og bikkjene, gikk ikke fort i det hele tatt!
 
Back
Topp