Svangerskapsforgiftning

Salami

Flørter med forumet
Julikulene 2020
Var på kontroll på sykehuset i dag og de likte ikke resultatet mitt på bl.a blodtrykk, så jeg må komme tilbake på lørdag for ny sjekk.
Det kan virke som om jeg har svangerskapsforgiftning men de var ikke helt sikker.
Den ene legen min anbefalte meg å dra hjem og pakke sykehusbaggen.. Er 34+1...

Noen andre som har eller har hatt svangerskapsforgiftning?

Var på kontroll på sykehuset i dag og de likte ikke resultatet mitt på bl.a blodtrykk, så jeg må komme tilbake på lørdag for ny sjekk.
Det kan virke som om jeg har svangerskapsforgiftning men de var ikke helt sikker.

Har ikke hatt, men ble bare nysgjerrig på hvor høyt blodtrykket ditt var? :happy:

Har ikke hatt, men ble bare nysgjerrig på hvor høyt blodtrykket ditt var? :happy:
Det vet jeg ikke
Men har vært på oppfølging ukentlig gjennom hele svangerskapet grunnet diabetes og de ser at kroppen min sliter om dagen.. Det verste er all væsken jeg har :/

Jeg hadde svangerskapsforgiftning forrige svangerskap. Dvs, uka før termin økte protein i urin fra 1+ til 3+ på 4 dager. Blodtrykket var bra hele veien. Jeg ble satt i gang to dager før termin for å prøve å unngå svangerskapsforgiftning. Men siden blodtrykket økte etter igangsettingen fikk jeg diagnosen etter fødsel.

Vil de sette deg i gang allerede nå? Da må du ha innmari høye verdier. Jeg ville ikke gått med på det sånn uten videre, når de ikke engang kan si sikkert om du har det...?

Det vet jeg ikke
Men har vært på oppfølging ukentlig gjennom hele svangerskapet grunnet diabetes og de ser at kroppen min sliter om dagen.. Det verste er all væsken jeg har :/
Ok, synes det var veldig tidlig så ble nysgjerrig, blant annet på hvorfor de ikke vurderte medisinering :happy: de vet nok hva de gjør!

Jeg har hatt det i begge svangerskapene. Begynte tidlig hos meg. Bt var jevnt på 149/95. Ble satt i gang med nr 1 pga 3+ protein i urinen. Med nr 2 skjedde fødselen spontant i uke 39+6. Du blir innlagt før de eventuelt vurderer å sette deg i gang når du er så "kort" på vei... de vil helst ha babyen lengst mulig inni der:Heartred

Ok, synes det var veldig tidlig så ble nysgjerrig, blant annet på hvorfor de ikke vurderte medisinering :happy: de vet nok hva de gjør!
Jeg satser på at de vet hva de gjør
Går fast på blodtrykksmedisin, vet ikke hva andre medisiner som kunne være aktuelt..?
Satser på å bli igangsatt i uke 37.

Jeg satser på at de vet hva de gjør
Går fast på blodtrykksmedisin, vet ikke hva andre medisiner som kunne være aktuelt..?
Satser på å bli igangsatt i uke 37.
Det gjør de nok :happy: jeg har måtte bytte medisin og dose for at mitt blodtrykk skulle bli akseptabelt. Krysser fingrene for at du kan gå til uke 37!

Jeg ble innlagt fordi jeg hadde først bare utslag på urin, uke 35+ 0. skulle være der et døgn for undersøkelser. Så pakket jeg for en natt da. Neste dag var blodtrykket gått litt opp, og jeg ble slutt sendt til et større sykehus med ambulansefly. Følte meg i fin form hele tiden, bortsett fra mye vann i kroppen! Ble satt i gang etter 4-5 dager, da var urin stadig verre og blodtrykk på tur opp. Merket fortsatt ingenting på kroppen selv. De ville vente så lenge som mulig, samtidig var de hele tiden opptatt av å si at situasjonen kunne forverres fort og da blir det keisersnitt. Blir man satt i gang går det jo fort noen dager og det må man ta med i beregningen.
Lillegutt kom etter en rask fødsel på 36 + 0. Går fortsatt på blodtrykksmedisin, og det har akkurat begynt å normalisere seg, 8 dager etter fødselen.

Har blitt veldig godt tatt vare på, anbefaler å pakke for en god stund framover - det var ikke gøy å bli sendt til en fremmed by uten rene klær og uten partner og uten lov til å forlate sykehuset. Er her fortsatt etter over to uker, og det var jeg ikke forberedt på. Blir mye venting, og det kan være tungt å måtte vente på om man skal settes i gang eller ikke. Ble mye TV på meg :)

På besøk fra novembergruppen. Hørte egentlig til her først, men mistet.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med første barn. Fikk veldig høyt blodtrykk og hadde mye hodepine. Måtte få blodtrykkssenkende medisin som virket fra. Jeg var vel i uke 34-35 da det ble konstatert, og det var snakk om forløsning i uke 36. De ønsker å vente så lenge som mulig hvis det er forsvarlig. Jeg kom til uke 38+0, da ble jeg satt i gang.
Måtte ligge 3 dager på sykehuset med overvåkning av trykket, men det normaliserte seg fort.

Jeg hadde lett til moderat svangerskapsforgiftning, og var innlagt noen ganger til observasjon. Var ellers på kontroller daglig/ hver 2 dag.
Håper ikke jeg får det igjen nå, men det er hyppigst hos førstegangsfødende. Risikoen for å få det ved senere svangerskap er litt øket.

Lykke til. Du får nok god oppfølging og de tar ingen sjanser.

På besøk fra novembergruppen. Hørte egentlig til her først, men mistet.

Jeg hadde svangerskapsforgiftning med første barn. Fikk veldig høyt blodtrykk og hadde mye hodepine. Måtte få blodtrykkssenkende medisin som virket fra. Jeg var vel i uke 34-35 da det ble konstatert, og det var snakk om forløsning i uke 36. De ønsker å vente så lenge som mulig hvis det er forsvarlig. Jeg kom til uke 38+0, da ble jeg satt i gang.
Måtte ligge 3 dager på sykehuset med overvåkning av trykket, men det normaliserte seg fort.

Jeg hadde lett til moderat svangerskapsforgiftning, og var innlagt noen ganger til observasjon. Var ellers på kontroller daglig/ hver 2 dag.
Håper ikke jeg får det igjen nå, men det er hyppigst hos førstegangsfødende. Risikoen for å få det ved senere svangerskap er litt øket.

Lykke til. Du får nok god oppfølging og de tar ingen sjanser.

Akkurat dette snakka jeg med jordmor om i går også. Det med svangerskapsforgiftning handler ofte om biologien mellom far og mor, så dersom man får svangerskapsforgiftning i ett svangerskap og får barn senere med samme far er sannsynligheten stor for å få det igjen. MEN, man får det ofte senere i svangerskapet når man har hatt det før. Så hvis du fikk det i uke 35 første gangen får du det evt mest sannsynlig feks i uke 37-38 gangen etter :)

Var innom sykehuset i dag for kontroll. Var ikke blitt verre siden onsdag så de ville ikke ha meg inn. Ny kontroll på onsdag igjen.
Disse ungene skulle bare visst hvor mye styr det er med de FØR de er født

Var innom sykehuset i dag for kontroll. Var ikke blitt verre siden onsdag så de ville ikke ha meg inn. Ny kontroll på onsdag igjen.
Disse ungene skulle bare visst hvor mye styr det er med de FØR de er født

Så bra!!❤️ hahah ja fy fader!!!:hilarious:

Jeg har ekstra oppfølging pga høyt blodtrykk men har ikke fått svangerskapsforgiftning, men de følger godt med da bebisen ikke er så stor. Jeg får bare små barn, nr 1 var under 3kg når hu ble født 4 dager over termin.
Så får se på neste vekstkontroll som er til torsdag.

Back
Topp